Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Enligt klåparen PH på Skandia är det Ann-Sofie Olofsson som jobbar 16.45 till 20.45. Men det är så mycket i PHs PM som inte stämmer eller är rent hittepå så att detta också är fel är ingen ögonbrynshöjare.
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2020/06/PH-PM-5-juni-86.pdf
sid 4.
Att Ann Sofi Olofsson inte har arbetat kvällen den 28 Februari vet vi.
Vidare kan fastslås att ingen ordinarie väktare har jobbat tillsammans med AK den aktuella kvällen,bara timmar innan dådet sker i stort sett utanför S44.
På L18(Skandias datahus) så jobbade uppenbarligen IW.Eftersom ingången till L18 inte hade en reception som behövde befolkas så jobbade hon ensam.
Jag kan fortfarande inte förstå hur dessa vad det verkar vara fakta får förbli outredda genom hela PU.
Jag förstår inte heller varför personer som ser SE i eventuell roll som gärningsman inte bryr sig om scenariot inne på Skandia under kvällen den 28 Februari 1986.
Vidare så kan jag inte begripa varför AK inte utreds.Nu tror jag inte att hon har med dådet att göra,det vill jag understryka..men omständigheterna omkring henne är av sådan art att hon naturligtvis blir intressant att syna närmare i sömmarna.
Hennes far är direkt kopplad till tidskriften Contra,en högintressant publikation i Palmemordssammanhang.
Hon jobbar vad det verkar helt ensam på kvällen den 28 Februari.
Hon åtgärdar inte den larmade bakdörren,och ingen vettig förklaring lämnas till varför.
Hon lämnar Skandia vid en tidpunkt som egentligen är senare än normalt.
Hon kommer inte ihåg,som pigg 26 åring och relativt ny på arbetsplatsen,vad som måste ha varit en exceptionell situation i att arbeta helt själv..i förhör mindre än tre veckor efter mordet.
Hon uppger flera felaktiga uppgifter vid flera olika tillfällen till flera olika "förhörsledare".
Jag vet inte om man skall skratta eller gråta när man ser att sådana här saker har lämnats vind för våg och aldrig utretts ordentligt.
Tyvärr så är jag inte förvånad.Hela PU är en sanslös uppvisning i makaber yrkesinkompetens.