2021-11-21, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
antakelig høres diffust ut men sikkert nok til at hun tilbød å være barnevakt. Aeh virket ikke overbegeistret for kvitfjelltur. Th hadde kanskje litt kalde føtter da han utsatte turen. Litt rart hele opplegget.
Men vi har ikke hørt noe om at TH utsatte Kvitfjellturen. Har vi det? Kanskje TH hadde reist likevel? Han skulle jo i et møte på Lillehammer.
Citera
2021-11-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg tror AE var i live når han dro. Han avlyste turen den morgenen, men en strek i regningen var at AE fikk kommunisert dette til andre før hun ble tatt av dage. Han fortsetter å lyve til politet om turen, uten å vite hva de faktisk vet om dette.

Jeg registrerer at denne sms'en, sendt fra AEs mobiltelefon 09:10 forsvinningsdagen, tilsynelatende påvirker debattantene her til å tro at AE fremdeles var i live klokken 09:10.

Må si det forundrer meg litt. At skuespilleriet og bløffen Tom Hagen gjennomførte, er så effektivt.
Citera
2021-11-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er så mange biler som er observert.
En bil som skal ha kjørt over plenen ved blokkene, og opp mot huset. VW Amorak eller noe liknende. Mannen var sikker på at det var denne dagen, fordi han førte logg i forbindelse med sin jobb.
Og så har vi denne bilen som er observert lengre ned på gangveien. Fanget på kamera med særdeles dårlig oppløsning.
Og så er det en bil med utenlandske skilter som hadde stått i lengre tid på en parkeringsplass, men som ble borte rett etter forsvinningen. Vi har den røde BMW. Vi har de østeuropeerne med kamera ved bryggen, og i det hele tatt.
Det kan hende at hun har blitt fraktet til badet, eller truet inn dit, eller overrasket i det hun låste opp døren og skulle ut av badet. At hun låste opp døren, men ble dyttet inn igjen. Et drap der inne vil jo ikke høres for naboene uansett hvor høyt hun roper, vil jeg tro.
Usikker på den stolen. Ser ut som en gammel kjøkkenstol fra 1960.
Om den har stått der hele tiden, kommer ikke fram i media.

Høres ut som det perfekte åstedet dette med tanke på en del aktivitet i området som kan peke i retning av en reell kidnapping. Men mye av dette, akkurat denne dagen, har sikkert ingenting med selve handlingen å gjøre.

Stolen er kanskje en slik man slenger rumpa ned på for å ta av og på seg skoa.

Et saueskinn er visstnok funnet også som ikke naturlig hørte hjemme der? Kanskje hun ble tatt med inn på dette badet og tilbragte tid på en stol i påvente av sin skjebne og fikk skinnet til å sitte på? Alternativt at bikkja lå på det og hun satt på stolen? Høres nesten ut som om jeg beskriver en omtenksom person i huset denne dagen, det blir vel å overdrive litt med tanke på Fru Hagens skjebne.
Jeg tror personen i huset mulig visste om elektrikeravtalen og at hun og bikkja måtte holdes ute av syne og ikke høres. Da er det naturlig å trekke både henne og bikkja inn der til faren er over.
Citera
2021-11-21, 22:42
Medlem
Hvor sikkert er alibiet. En del som må klaffe om th klarer å snike seg usett til futurum senere på dagen. Kamera og kollegaer. Da må flere på jobben huske feil eller gi th alibi. Intet er umulig, men hvem er så kynisk de påtar seg et slikt oppdrag uten straksbetaling etter det er utført. Hvilken relasjon hadde ve til aeh og hadde han evt fått utsikter til en posisjon. Motivet er da mer enn penger. Lite vi hører om 3. Mann i nær krets som var mistenkt. Mulig de gar alibiet i orden. Telefonene var helt sikkert synkronisert så et slikt alibi ville ikke jeg stolt på.
Senast redigerad av LH07 2021-11-21 kl. 22:49.
Citera
2021-11-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men vi har ikke hørt noe om at TH utsatte Kvitfjellturen. Har vi det? Kanskje TH hadde reist likevel? Han skulle jo i et møte på Lillehammer.
ve dro til kvitfjell, men bommet på dagen. Kanskje han reiste istedenfor th. Hva vet jeg. Th var så opptatt med å ringe.
Citera
2021-11-21, 23:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Høres ut som det perfekte åstedet dette med tanke på en del aktivitet i området som kan peke i retning av en reell kidnapping. Men mye av dette, akkurat denne dagen, har sikkert ingenting med selve handlingen å gjøre.

Stolen er kanskje en slik man slenger rumpa ned på for å ta av og på seg skoa.

Et saueskinn er visstnok funnet også som ikke naturlig hørte hjemme der? Kanskje hun ble tatt med inn på dette badet og tilbragte tid på en stol i påvente av sin skjebne og fikk skinnet til å sitte på? Alternativt at bikkja lå på det og hun satt på stolen? Høres nesten ut som om jeg beskriver en omtenksom person i huset denne dagen, det blir vel å overdrive litt med tanke på Fru Hagens skjebne.
Jeg tror personen i huset mulig visste om elektrikeravtalen og at hun og bikkja måtte holdes ute av syne og ikke høres. Da er det naturlig å trekke både henne og bikkja inn der til faren er over.

Tror nok ikke at GM var så opptatt av om hun satt mykt på gulvet nei..
Saueskinnet er nok til hunden ja.
Tviler på at GM visste om at elektrikeren skulle ringe denne morgenen, heller ikke AE.
Avtalen var vel at han skulle ringe etter et par uker eller noe og avtale nærmere, så det er vel tilfeldig at han ringte akkurat denne dagen.
Citera
2021-11-21, 23:14
Medlem
Citat:
antakelig høres diffust ut men sikkert nok til at hun raskt tilbød å være barnevakt. Hun visste også en annen barnevakt var ordnet Aeh virket ikke overbegeistret for kvitfjelltur. Formålet med endringen er uklart. Trodde vel aeh var død før det ble kjent og formålet kan være å roe ned aeh som ikke ville til kvitfjell.

Ja Fru Hagen var nok av typen som stilte opp om det lot seg gjøre. Kanskje hun tenkte at hvis noe gikk galt i forhold til allerede planlagt pass av barna, så var hun en mulighet.

Synes meldingen bærer litt preg av lyst til å prate bare. Kanskje fordi datteren ikke svarte.
Citera
2021-11-21, 23:18
Medlem
Citat:
Tror nok ikke at GM var så opptatt av om hun satt mykt på gulvet nei..
Saueskinnet er nok til hunden ja.
Tviler på at GM visste om at elektrikeren skulle ringe denne morgenen, heller ikke AE.
Avtalen var vel at han skulle ringe etter et par uker eller noe og avtale nærmere, så det er vel tilfeldig at han ringte akkurat denne dagen.

Elektrikeren har opplyst at de hadde en avtale. Hvorfor skulle han ellers forvente at hun svarte på hans anrop akkurat denne dagen? Han har opplyst at han stusset over at hun ikke svarte.
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-21 kl. 23:28. Anledning: Endring
Citera
2021-11-21, 23:26
Medlem
Citat:
Hvor sikkert er alibiet. En del som må klaffe om th klarer å snike seg usett til futurum senere på dagen. Kamera og kollegaer. Da må flere på jobben huske feil eller gi th alibi. Intet er umulig, men hvem er så kynisk de påtar seg et slikt oppdrag uten straksbetaling etter det er utført. Hvilken relasjon hadde ve til aeh og hadde han evt fått utsikter til en posisjon. Motivet er da mer enn penger. Lite vi hører om 3. Mann i nær krets som var mistenkt. Mulig de gar alibiet i orden. Telefonene var helt sikkert synkronisert så et slikt alibi ville ikke jeg stolt på.

Jeg vet ikke hvor sikkert hans alibi er den dagen. Politiet hevder vel at det er noen huller her og der.

Enig i at motivet hos eventuell medhjelper kan være noe annet enn i kroner og øre der og da.
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-21 kl. 23:32. Anledning: Redigert
Citera
2021-11-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg registrerer at denne sms'en, sendt fra AEs mobiltelefon 09:10 forsvinningsdagen, tilsynelatende påvirker debattantene her til å tro at AE fremdeles var i live klokken 09:10.

Må si det forundrer meg litt. At skuespilleriet og bløffen Tom Hagen gjennomførte, er så effektivt.

Selv politiet har gått på dette skuespilleren og denne bløffen som du mener er gjennomført. Kanskje vi andre tenker at det er sannsynlig at de har litt mer info som tilsier at hun faktisk var i live på dette tidspunktet?
Citera
2021-11-21, 23:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Elektrikeren har opplyst at de hadde en avtale. Hvorfor skulle han ellers forvente at hun svarte på hans anrop? Og stusse når hun ikke besvarte telefonen?

De hadde en avtale, men ikke om denne spesifikke dagen, eller noe spesifikt klokkeslett, da hadde han jo ikke trengt å ringe først.
Citera
2021-11-21, 23:37
Medlem
Citat:
De hadde en avtale, men ikke om denne spesifikke dagen, eller noe spesifikt klokkeslett, da hadde han jo ikke trengt å ringe først.

Jeg mener å ha lest her inne at han ringte fordi han stod i butikken og lurte på om han skulle ta med noen lyspærer til lampene. Skjønner uansett ikke hvorfor han skulle stusse det minste over at hun ikke svarte han dersom dette var en løselig avtale. Man kan ikke ha forventninger til at noen skal sitte med telefonen ved siden av seg i en til to uker pga en slik type avtale.

Ringte han noensinne opp igjen, den dagen eller påfølgende dager?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in