2021-11-21, 15:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Självklart är det tvång.
Det du pratar om är grovt tvång.
Och du blir av med din frihet att välja om du ska medicineras regelbundet eller ej.

Vi får se vad nästa steg blir när detta kommer visa sig ha noll effekt.

Förra våren var din frihet någon annans tvång, pensionärernas som satt inlåsta. Jag tror de är väldigt tacksamma för att kunna medicineras.
Citera
2021-11-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Det tror jag. Har tidigare berättat om en bekant som efter infektion och dubbelvaccination blev totalt hjärntrött och nu inte orkar göra något alls i stort sett. Läkarna säger att hen har för mycket antikroppar så att dessa attackerar hens eget immunsystem. Jag förstår inte varför man vaccinerar sig om man vet att man haft infektionen.

Massivt grupptryck pådrivet av styret inklusive restriktioner.
Vi tillhandahåller heller ingen möjlighet att få covidpass för gruppen som sprider smitta minst, dom naturligt immuna.
Väldigt märkligt.
Vi tar ej heller hänsyn till om man haft covid-19 om man senare vaccinerar sig.
Varför ska dessa få 2 fulla doser plus booster?
Bör det inte räcka med en booster?
Vem tjänar på alla dessa extra doser?(ledande fråga)
Citera
2021-11-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Förra våren var din frihet någon annans tvång, pensionärernas som satt inlåsta. Jag tror de är väldigt tacksamma för att kunna medicineras.

Dom var inte inlåsta.
Men jag håller helt med om att denna grupp bör medicineras var 5e månad med denna kortverkande medicin.
Men varför ska vi tvinga övriga?
Smittar inte ovaccinerade om det inte pågår ett evenemang inom 50 meters radie?
Citera
2021-11-21, 15:55
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Och varför skulle det ske om just två månader? Gå ett år tillbaka och jämför antal döda per dag. Fattar du inte själv att vi hade sett en markant skillnad tidigare i antalet dödsfall per dag då vi öppnade upp helt 29 sept.

Skyddet efter genomgången infektion är det som är mest effektivt, den ökade smittan och dödstalen vi nu ser i länder som haft lockdown och samma eller högre vaccinationstäckning är ett facit på det.[/b]

Två månader var bara ett exempel.
När vi "öppnade" 29 sept så hade vi redan i praktiken varit vidöppet under hela pandemin.
Sverige har aldrig varit "nerstängt", bara små fåniga symboliska begränsningar i krogarnas öppetider.

Skulle tippa att februari kommer bli värst i Sverige.
Lagom till att det gått ett halvår för dom flesta efter dos två.
Citera
2021-11-21, 15:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Dom var inte inlåsta.
Men jag håller helt med om att denna grupp bör medicineras var 5e månad med denna kortverkande medicin.

Alla pensionärer sket fullständigt i pandemin under sommaren 2020 eftersom de var ute och sprang som att det var över.

Vilket vi fick se till hösten när de dog.
Citera
2021-11-21, 15:57
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ok. Så att vi har lägst antal inlagda i Norden har med testningen att göra?

Hur står det till i Hjärnkontoret egentligen?

Vi var sist ut med vaccinering och har således fortfarande bra skydd = få inläggningar.
Smittspridningen sker dock ändå.

Svårt att förstå?
Citera
2021-11-21, 16:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Dom var inte inlåsta.

På SÄBO och äldreboendena var de.

För att få ner belastningen på sjukvården? Undviker man svåra sjukdomsfall så är det ju en vinst.

Vad var det för fråga?
Citera
2021-11-21, 16:05
Medlem
Citat:
På SÄBO och äldreboendena var de.

För att få ner belastningen på sjukvården? Undviker man svåra sjukdomsfall så är det ju en vinst.

Vad var det för fråga?

Ja, om man nu fick ner belastningen på vården genom att tvinga friska 40 åringar och barn och naturligt immuna att medicineras.
Hur många sådana har vårdats på sjukhusen?
Citera
2021-11-21, 16:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag skulle vilja påstå det. Jag skulle inte vilja ha mRNA-vaccin direkt i blodbanan då det är avsett för deltoideusmuskeln. När jag själv blev vaccinerad så uttryckte jag mig tydligt till sköterskan så vi var överens om förfarandet, jag övervakade även att det gjordes. Det kan ju kännas lite extra när de aspirerar men det känns ju att få en nål i armen också, hellre det än en hjärtmuskelinflammation eller något annat otrevligt. Det tar bara 1-2s extra, minimal insats och mindre risk för allvarlig komplikation.
Läste på lite om detta nu. Undrar om jag fick det i blodet då jag fick en stark värmeupplevelse och jättehög puls efter ett par minuter. Nu blir man inte lika sugen på tredje sprutan.
Citera
2021-11-21, 16:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det har givits miljarder doser av vaccinet, i en pandemi är det viktigt att agera i tid, inte sitta och vänta. Men du gör givetvis som du vill. Är det mRNA vaccinet du är oroad över så kommer förhoppningsvis snart Valneva med ett traditionellt vaccin som bygger på avdödat virus.
Detta vaccin verkar lovande. Hoppas att det fungerar bättre för att förhindra smittspridning än mRNA vaccinen.
Citera
2021-11-21, 16:12
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ja, om man nu fick ner belastningen på vården genom att tvinga friska 40 åringar och barn och naturligt immuna att medicineras.
Hur många sådana har vårdats på sjukhusen?
Man har inte tvingat någon i Sverige att vaccineras.
Trams.
Det finns statistik som visar att även yngre hamnat på IVA.
Du som är så duktig kan ju frivilligt ställa upp och hjälpa till på IVA och ta hand om de stackare som vårdas för covid där.
Citera
2021-11-21, 16:14
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Vi har inte testat drakoniska åtgärder i Sverige om det är det du syftar till? Det tycker jag inte att vi ska göra heller om det inte är absolut nödvändigt. Om du syftar till Gibraltar angående vaccintäckningen så har de inte haft ett enda dödsfall sen den 15 oktober och innan dess hela 3 dödfall från 13 mars till 15 oktober.

Jag syftade till båda. T ex Nya Zeeland och Australien är kända för drakoniska åtgärder, och det har inte hjälpt. T ex Gibraltar och Irland har extremt hög vaccintäckning, men smittan tar inte slut.

Vaccinen har kort verkningstid och är inte steriliserande, och ingen av dessa åtgärder får alltså stopp på pandemin (i andra länder), så varför skulle det fungera i Sverige? Det var min fråga, som nu gått varvet runt tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in