2021-11-21, 15:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Regeringen hade PK där dom förkunnade att tvångsnedicinering ska införas från 20 december för att inte bli utstött från samhället.
Ja, begränsat och med ett mått av frivillighet i teorin, men garanterat ej i praktiken.
Och begränsningar gör åtgärden dessutom än mer tandlös.
Även om vi leker med den felaktiga tanken att bara ovaccinerade snittar så kommer dom ju fortsätta att göra så på andra platser.
Åtgärden är extrem, omotiverad och ineffektiv.

Jag såg inte den presskonferensen, sa de verkligen att tvångsmedicinering ska införas?

Vi får väl se, än så länge är vi fria, de där kappvändarna kan ju ändra sig när som helst.
Citera
2021-11-21, 15:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
FDA Produces the First 91+ pages of Documents from Pfizer’s COVID-19 Vaccine File

https://aaronsiri.substack.com/p/fda-produces-the-first-91-pages-of

Citat:
Only 54 years, 11 months to go…

Helt sinnessjukt att Pfizer har kartlagt att släppa allting inom 55 år
Citera
2021-11-21, 15:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Om du vill ta vaccinet så varsågod. Men tänk logiskt och tro inte att det är svaret på Covidfrågan. Folk skulle ligga på IVA även om 100 % var trippelvaccinerade.

Jag har tagit vaccinet, tack! Ja folk kommer alltid att ligga på IVA.
Citera
2021-11-21, 15:31
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
https://aaronsiri.substack.com/p/fda-produces-the-first-91-pages-of

Helt sinnessjukt att Pfizer har kartlagt att släppa allting inom 55 år

Vad är anledningen till att dom inte släpper allt på en gång?
Citera
2021-11-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Bara en tanke här.

Enligt din länk så blev Sergio Agüero lite mer sjuk en bara lindrigt av sin covid infektion. Även efter tillfrisknandet behövde han x antal veckor för att vila upp sig.

Men det var ju i början av året och desa alvarliga problem med hjärtat kom som jag förstår det för en månad sedan. Som jag förstår det har man haft en covid infektion och tar bara en spruta vaccin så kommer man upp i typ nästan lika höga antikropsvärden som om man dubbelt vaccinerat sig utan infektion. Kan man man då likställa att dubbelvaccinera sig efter covid infektion som att ta tre sprutor? Andra sprutan är ju den som brukar ge problem om man nu får det.

Mer barn och unga har ju haft covid infektion jämfört med de äldre, samtidigt tenderar yngre oftare att få problem med hjärtat efter vaccinationen. Kan detta ha att göra med att de typ fått "tre doser" om de tidigare haft infektion och dubbelvaccineras.

Vet vi något om ifall riskerna för biverkningar ökar om man haft infektionen tidigare och dubbel vaccinerar sig?
Det tror jag. Har tidigare berättat om en bekant som efter infektion och dubbelvaccination blev totalt hjärntrött och nu inte orkar göra något alls i stort sett. Läkarna säger att hen har för mycket antikroppar så att dessa attackerar hens eget immunsystem. Jag förstår inte varför man vaccinerar sig om man vet att man haft infektionen.
Citera
2021-11-21, 15:32
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Vad är anledningen till att dom inte släpper allt på en gång?

Ganska stor anledning är att de inte vill att vi ska se innehållet.

Bara där ringer varningsklockorna för mig.
Citera
2021-11-21, 15:34
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ganska stor anledning är att de inte vill att vi ska se innehållet.

Bara där ringer varningsklockorna för mig.

Ja det är klart att det väcker misstankar, eller är man en "anti-vaxxer" för det?

Men har dom inte blivit ifrågasatt och kommit med ett svar?
Citera
2021-11-21, 15:36
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ja det är klart att det väcker misstankar, eller är man en "anti-vaxxer" för det?

Men har dom inte blivit ifrågasatt och kommit med ett svar?

Alla som är ifrågasättande av detta vaccin är i meningsmotståndarens ögon "jävla aNTiVaXxeR"

Nej, de lägger bara på locket. Det var en domare i USA som beviljade detta att man ska släppa allting tills 207x någon gång. Man skulle släppa 500 sidor i månaden utav ca 350k~

Det är ju bra.

Då är ju majoriteten alla döda va fan xD
Citera
2021-11-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag såg inte den presskonferensen, sa de verkligen att tvångsmedicinering ska införas?

Vi får väl se, än så länge är vi fria, de där kappvändarna kan ju ändra sig när som helst.

Covidpass för att få vara med i samhället = tvångsmedicinering.
Man kan välja att se det på något annat sätt om det känns bekvämare att blunda för det som sker.

Om du vill hindra dessa kappvändare att ta din frihet så bör du stå upp vid första försöket till det.
Det dom inför är totalt verkningslöst mot spridning och vi har i landet i nuläget inga behov av nya åtgärder, definitivt inte av denna extrema natur.
Citera
2021-11-21, 15:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men det motiverar likafullt inte att alla ska behöva ta det. Vissa grupper har inte haft särskilt många på IVA, och om de avstår vaccinet gör det ändå ingen större skillnad. Viktigare då att värna rätten att inte tvingas på kroppsliga ingrepp.

Så länge man har rätt att klättra i berg o dyl (vilket kan leda till onödig belastning på räddningstjänst och sjukvård) så bör man ha rätt att avstå vaccin utan repressalier. Just därför att det innebär ett kroppsligt ingrepp och därmed inte jämförbart med andra typer av försiktighetsåtgärder typ hjälmtvång för motorcyklar.

Du tror inte det gör skillnad, jag tror det gör skillnad.

Jag kan hålla med dig till viss del, om de ovaccinerade betalar för sin egen vård om den är covid-relaterad är det väl ok? Varför skulle inte det vara jämförbart, det är tillåtet att köra motorcykel liksom att klättra i berg? Även en motorcyklist som kör utan hjälm borde få betala sin egen vård som hör till skalltraumat.
Citera
2021-11-21, 15:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Covidpass för att få vara med i samhället = tvångsmedicinering.
Man kan välja att se det på något annat sätt om det känns bekvämare att blunda för det som sker.

Nej det är inte tvångsmedicinering. Känns lite som en offerkofta här, det är ingen som håller fast dig och ger dig sprutan.

Citat:
Om du vill hindra dessa kappvändare att ta din frihet så bör du stå upp vid första försöket till det.
Det dom inför är totalt verkningslöst mot spridning och vi har i landet i nuläget inga behov av nya åtgärder, definitivt inte av denna extrema natur.

Var tar de ifrån mig min frihet? Jag är ju vaccinerad och får då röra mig fritt?
Citera
2021-11-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej det är inte tvångsmedicinering. Känns lite som en offerkofta här, det är ingen som håller fast dig och ger dig sprutan.

Var tar de ifrån mig min frihet? Jag är ju vaccinerad och får då röra mig fritt?

Självklart är det tvång.
Det du pratar om är grovt tvång.
Och du blir av med din frihet att välja om du ska medicineras regelbundet eller ej.

Vi får se vad nästa steg blir när detta kommer visa sig ha noll effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in