2021-11-21, 14:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag blir i egenskap av 2barnsmamma nästan äcklad av dina inlägg
ALLA barn älskar sina föräldrar!!
Men man har ett ansvar som förälder och det verkar du ha missat totalt.
Hade inte Kimmo funnits hade alla hennes barn varit fosterhemsplacerade.. 4st!.
Hennes 2 älsta har varken haft tillgänglig mamma eller pappa just nu och antagligen 18 år framåt.
Och hon har dessutom ordnat så 4 barn till blivit faderslösa....
Men hon älskar sina barn.........

Och jag blir i egenskap av 5-barnsmamma och f.d. fosterhemsmamma mycket orolig över din enkelspårighet, empatilöshet och mycket illa dolt hat. Är det det du lär dina ungar?

Borde föranleda en orosanmälan!

Är det något L har lärt sig under sin skoltid i flumskolan, så är det säkerligen en hel del lekar, som kan intressera barn, specifikt nutidens barn som spenderar den mesta av sin tid bakom diverse skärmar.

Hur var E som pappa? L hade i varje fall KVAR sin umgängesrätt (OBEGRÄNSAD) och hennes barn fick också BO med henne (om de ville), till skillnad från honom. Och någon i tråden menar att Es barn inte fick vara själv med E om inte L var där!!

Så lägg ner nu! Cirkulera, det finns inget att se!
2021-11-21, 14:45
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Vilka kriterier skall uppfyllas för att släppas fram till att göra proven tycker du?
Eftersom den här personen uppenbarligen var ostraffad eftersom vapenlicens utfärdades så klarade hon det som borde vara ett grundläggande krav.
Skall provledaren vara läkare för att utesluta eventuell sjukdom? Ska politiska intressen värderas? Bostadsort kanske ska vara ett annat? Betyg från skolan, och isåfall vilka betyg eftersom det inte finns någon nedre åldersgräns för jägarexamen.
Hur många register ska provledaren ha tillgång till för att kunna göra en enligt dig rimlig bedömning om vilka som skall släppas in på utbildningen?

Nej du BMC. Håll dig till hur verkligheten ser ut och inte hur du skulle vilja att det såg ut om du fick bestämma.

Hoppas att tråden nu är informerad om skillnaden på jägarexamen och vapenlicens trots att BMC gärna skulle vilja ha en annan ordning.

Skriv gärna ett inlägg på 7000 ord om du vill där du försöker hitta på mina åsikter
men även om du inte begriper så tror jag att de flesta läsare/postare i tråden gör det
sen kan du googla orden . förordnande, jägarexamen, licens, moral, i valfri ordning
2021-11-21, 14:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
jag spekulerar i alla fall inte om offrets påstådda otrohet eller kvinnor i mopedbilar, jag redovisar fakta i målet, tycker du att du gör det ?

Kvinnan i mopedbil och hennes kärleksrelation med BO finns med i fup! Det är fakta!

Men du själv spekulerar om mycket, mycket annat, men hoppar på andras "spekulationer"!
2021-11-21, 15:00
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kvinnan i mopedbil och hennes kärleksrelation med BO finns med i fup! Det är fakta!

Men du själv spekulerar om mycket, mycket annat, men hoppar på andras "spekulationer"!

vad spekulerar jag i enligt din mening

kvinnan i mopedbilen finns i FUP, men att dom har en kärleksrelation, är inte med
2021-11-21, 15:05
Medlem
Citat:
Skriv gärna ett inlägg på 7000 ord om du vill där du försöker hitta på mina åsikter
men även om du inte begriper så tror jag att de flesta läsare/postare i tråden gör det
sen kan du googla orden . förordnande, jägarexamen, licens, moral, i valfri ordning

Jag ställde en fråga om vilka kriterier du tycker är lämpliga och som alla normalbegåvade begriper gick jag vidare med att något raljerande föreslå ett antal kriterier.

Att du undviker att svara på frågan är ju naturligtvis för att du insett det orimliga i att en provledare ska bedöma vilka som antas till utbildningen.
2021-11-21, 15:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
vad spekulerar jag i enligt din mening

kvinnan i mopedbilen finns i FUP, men att dom har en kärleksrelation, är inte med

Enligt mopedbilkvinnan själv, hade de en "relation", E och mopedbilskvinnan skulle ju flytta ihop i Strängnäs, i ett nyinköpt hus, tillsammans......

Låter som en kärleksrelation tycker jag.
2021-11-21, 15:12
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jag ställde en fråga om vilka kriterier du tycker är lämpliga och som alla normalbegåvade begriper gick jag vidare med att något raljerande föreslå ett antal kriterier.

Att du undviker att svara på frågan är ju naturligtvis för att du insett det orimliga i att en provledare ska bedöma vilka som antas till utbildningen.

vilken är din fråga, du är ju så förvirrad i ditt raljerade att du inte ens förstår ett svar

JA JAG TYCKER ATT LÄMPLIGHETEN HOS PROVLEDAREN I DET HÄR FALLET BÖR SES ÖVER
NEJ HAN SKA INTE BEHÖVA KOLLA UPP ELEVEN ÄNDA FRÅN DI ÅLDER , MIN FRÅGA ÄR
HUR EN MÄNNISKA, SOM INTE ENS KAN SKILJA PÅ LÖV OCH BARR HA FÅTT ENS SÖKA LICENS
GENOM HANS GODKÄNNADE

jag skrev i versaler ifall du har svårt att läsa små gemener
2021-11-21, 15:14
Medlem
Citat:
Enligt mopedbilkvinnan själv, hade de en "relation", E och mopedbilskvinnan skulle ju flytta ihop i Strängnäs, i ett nyinköpt hus, tillsammans......

Låter som en stalker tycker jag
2021-11-21, 15:15
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

ja precis å då är det sant, det var antagligen rätten la så stor vikt vid det vittnesmålet, har du sett en annan del av Köping ?, det är många mopedbilar i den serien
2021-11-21, 15:38
Avslutad
Citat:
Vilka kriterier skall uppfyllas för att släppas fram till att göra proven tycker du?
Eftersom den här personen uppenbarligen var ostraffad eftersom vapenlicens utfärdades så klarade hon det som borde vara ett grundläggande krav.
Skall provledaren vara läkare för att utesluta eventuell sjukdom? Ska politiska intressen värderas? Bostadsort kanske ska vara ett annat? Betyg från skolan, och isåfall vilka betyg eftersom det inte finns någon nedre åldersgräns för jägarexamen.
Hur många register ska provledaren ha tillgång till för att kunna göra en enligt dig rimlig bedömning om vilka som skall släppas in på utbildningen?

Nej du BMC. Håll dig till hur verkligheten ser ut och inte hur du skulle vilja att det såg ut om du fick bestämma.

Hoppas att tråden nu är informerad om skillnaden på jägarexamen och vapenlicens trots att BMC gärna skulle vilja ha en annan ordning.
Gällande jägarexamen, det verkar som om många inte vet hur mycket teori som ingår, kolla upp det, är ett tips. Det jag syftar på gäller inte vapenvård och vapenhantering, lagar och regler om vapen, utan allt annat.
Djur och natur.Kan tänkas att Lida fick göra ett muntligt teoriprov? Eftersom hon har dyslexi, enligt henne själv. Fnittrades det bort, eftersom de var vänner från Järna?
2021-11-21, 15:43
Avslutad
Citat:

Allt i fupen är fakta?
Det som kommer ur Lidas mun, är inget annat än lögner.
2021-11-21, 15:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Allt i fupen är fakta?
Det som kommer ur Lidas mun, är inget annat än lögner.

Nu står det jag sa i fuppen, så det är inget jag hittar på!!

Sedan är det dina personliga åsikter, om du tycker att något är lögn eller inte!

Jag har en helt annan åsikt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in