2021-11-21, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Samtidigt skrek hon om att hon förlorat allt, hade problem med boende, skulder, förlorat "hästgården" mm, inte klarade studierna, var trött osv

Det var vid ett senare tillfälle. Hennes fokus var både här som där, det varierade troligen hur frågor ställdes och om vad samt vad som just då passerade hjärnan. Med tanke på promillehalt och chock var det garanterat rörigt däruppe.
2021-11-21, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var vid ett senare tillfälle. Hennes fokus var både här som där, det varierade troligen hur frågor ställdes och om vad samt vad som just då passerade hjärnan. Med tanke på promillehalt och chock var det garanterat rörigt däruppe.
Det var under samtal med 112, samt poliser, samt på psyk.
"Emil var så dum och vägrade lyssna och puschade hela tiden blablablä"
2021-11-21, 17:00
Medlem
Hej.

Ja något troll är jag verkligen inte, även fast någon eller några säkert önskar att jag varit det. Som jag skrev så har jag under en längre tid försökt komma in här men inte lyckats.

Vad är det som är så konstigt till att jag och Emil var tillsammans sedan maj 2020?
Ursäkta mig, men jag vet att jag kan anses som en dålig person eftersom jag inledde ett förhållande med Emil innan mitt gamla förhållande var helt över. Så vi valde att ta det lugnt och inte skylta med detta. Vad är det som är fel i det?
Jodå, jag har träffat Lydia. Men som jag skrev innan, så berättade Emil att denna person var en kusin. Jag hade ingen anledning att tvivla på det, ett misstag så här i efterhand har jag förstått.
Jo det är väl självklart att jag varit hemma hos Emil, men har förstått att när jag var där, så var Lydia i Uppsala hos klasskompisar, tentor, eller med sina barn. Ja och fram till mitten av april hade hon och barnen en egen lägenhet som jag förstod det.
Och nej, jag bor inte i Bålsta om nu någon tror det.

Jag har fortfarande svårt att greppa detta, svårt att förstå att han är borta. Vi hade så många planer som vi funderade över.

Ja jag såg dom ute och äta med barnen, vad är det som är fel i det? Jag kunde och kan inte bara släppa mitt arbete bara för att jag ser någon jag känner eller så. Jag vet inte hur ni arbetar, men jag tar verkligen mitt arbete på fullaste allvar.
2021-11-21, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu står det jag sa i fuppen, så det är inget jag hittar på!!

Sedan är det dina personliga åsikter, om du tycker att något är lögn eller inte!

Jag har en helt annan åsikt!
Fast du måste ju förstå att allt som står i fupen, inte är sanning? Allt som utretts är inte ens med, det finns ett sidomaterial, som innehåller mycket mer än den tunna fupen.
Imorgon vet vi om det överklagats i tid, kanske det behövs nya tag för att reda ut Lidas förehavanden, så behövs inga spekulationer.
Det är vidrigt att försöka förmildra Lidas handlingar, skylla på promillehalt, förtal om missbruk, osv..
Det finns ett brottsoffer, Emil.
Hans anhöriga har fått ett livstidsstraff.
2021-11-21, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Ja något troll är jag verkligen inte, även fast någon eller några säkert önskar att jag varit det. Som jag skrev så har jag under en längre tid försökt komma in här men inte lyckats.

Vad är det som är så konstigt till att jag och Emil var tillsammans sedan maj 2020?
Ursäkta mig, men jag vet att jag kan anses som en dålig person eftersom jag inledde ett förhållande med Emil innan mitt gamla förhållande var helt över. Så vi valde att ta det lugnt och inte skylta med detta. Vad är det som är fel i det?
Jodå, jag har träffat Lydia. Men som jag skrev innan, så berättade Emil att denna person var en kusin. Jag hade ingen anledning att tvivla på det, ett misstag så här i efterhand har jag förstått.
Jo det är väl självklart att jag varit hemma hos Emil, men har förstått att när jag var där, så var Lydia i Uppsala hos klasskompisar, tentor, eller med sina barn. Ja och fram till mitten av april hade hon och barnen en egen lägenhet som jag förstod det.

Jag har fortfarande svårt att greppa detta, svårt att förstå att han är borta. Vi hade så många planer som vi funderade över.

Ja jag såg dom ute och äta med barnen, vad är det som är fel i det? Jag kunde och kan inte bara släppa mitt arbete bara för att jag ser någon jag känner eller så. Jag vet inte hur ni arbetar, men jag tar verkligen mitt arbete på fullaste allvar.
Så märkligt att du är helt okänd för Emils familj..
2021-11-21, 17:17
Medlem
Citat:
Det var under samtal med 112, samt poliser, samt på psyk.
"Emil var så dum och vägrade lyssna och puschade hela tiden blablablä"

"jag skäms för allt, stackars emils barn, hans anhöriga ..." (inte direkt citat)

112 skall hålla igång samtalet med uppringaren tills nödfordon anländer.
Varianter av samma frågor.
2021-11-21, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"jag skäms för allt, stackars emils barn, hans anhöriga ..." (inte direkt citat)

112 skall hålla igång samtalet med uppringaren tills nödfordon anländer.
Varianter av samma frågor.
Inte direkt citat.. vad vill du förtydliga?
Lida tyckte endast synd om sig själv, eftersom hon inte skulle komma undan. Att Emil filmade och säkrade mobilen från klåfingerLida, är en ynnest.
Hon uppvisade ingen ånger. Endast självömkan.
2021-11-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Nånting är lurt här... Ni hade alltså vart tillsammans, i över 1år när han blev skjuten? Och du fattade inte att Lydia inte var hans kusin? Ni kan inte ha setts så mycket.. Var det så att du ville mer än han?
En fråga till... Varför vill du gå ut med detta nästan ett halvår efter han blev mördad? Är det för att du är bitter och sårad att han inte valde dig och vill få honom i dåligt dager nu? Varför vet ingen i Emils närhet vem du är?
Visste Lydia om att ni var ett par?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-21 kl. 17:52.
2021-11-21, 18:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Fast du måste ju förstå att allt som står i fupen, inte är sanning? Allt som utretts är inte ens med, det finns ett sidomaterial, som innehåller mycket mer än den tunna fupen.
Imorgon vet vi om det överklagats i tid, kanske det behövs nya tag för att reda ut Lidas förehavanden, så behövs inga spekulationer.
Det är vidrigt att försöka förmildra Lidas handlingar, skylla på promillehalt, förtal om missbruk, osv..
Det finns ett brottsoffer, Emil.
Hans anhöriga har fått ett livstidsstraff.

Fast du måste förstå att vad som är sanning eller inte i ex förhör i en fup vet ingen utom den som blir förhörd.

Jag är mycket medveten om "sidomaterial", kallad slasken.

Det är du som helt själv och personligt tolkar och fått för er att jag (och några andra) skulle "förmildra" någonting.

Däremot har vi inga känslomässiga hämningar i detta fall, vi ser på det akademiskt kallt!

Jag vill veta varför L tryckte av den där kvällen, och jag vill veta varför en helt tidigare ostraffad person får 18 år, när det finns en hel del andra fall, som i mitt tycke är värre, bara får ex 12 år, eller 9 år.

Men jag föreslår att du inte svarar på mina inlägg något mer. Jag vet att vi tycker olika, låt det vara så!
2021-11-21, 18:51
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag blir i egenskap av 2barnsmamma nästan äcklad av dina inlägg
ALLA barn älskar sina föräldrar!!
Men man har ett ansvar som förälder och det verkar du ha missat totalt.
Hade inte Kimmo funnits hade alla hennes barn varit fosterhemsplacerade.. 4st!.
Hennes 2 älsta har varken haft tillgänglig mamma eller pappa just nu och antagligen 18 år framåt.
Och hon har dessutom ordnat så 4 barn till blivit faderslösa....
Men hon älskar sina barn.........

Och jag är grymt äcklad av ditt hyckleri!
Precis som Emil hade stora beroendeproblem som hade kunnat urarta helt, så hade hon sina problem.
Hon tog iaf hand om dom så länge hon kunde,när hon insåg att hon ej klarade så var barnen hos Kimmo.

När hade Emil sina barn? Han som är ett helgon. Just det ja, han har ej mördat ngn och då får man bete sig som man vill.

Iaf, jag tror inte på ett ögonblick att hon förstod ens vad hon gjorde när hon sköt Emil. Jag tror hon fått en blackout, psykos, vaffan ni än vill kalla det. Efter att ha supit så som de två gjorde, plus att aldrig få sova, helt lagt av med sina mediciner = bäddat för katastrof!

Ifrånsett från dig som inget vet om Lydia mer än hörsägen, så var hon ingen OND människa. Hon tjäna inte ett skit på att mörda honom, fatta det. Ja hon förstörde sitt liv.

Har Emil försökt ta sitt liv? Om du känner honom, så vet du svaret.

Sprid inte mer skitrykten än vad som redan florerar. Lydia som hon heter sitter fängslad för det hon gjort. Vi får bara hoppas att en dag kommer mera ut om vad som har ju hänt tiden innan.
Senast redigerad av Captainspiced 2021-11-21 kl. 18:54.
2021-11-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Och jag är grymt äcklad av ditt hyckleri!
Precis som Emil hade stora beroendeproblem som hade kunnat urarta helt, så hade hon sina problem.
Hon tog iaf hand om dom så länge hon kunde,när hon insåg att hon ej klarade så var barnen hos Kimmo.

När hade Emil sina barn? Han som är ett helgon. Just det ja, han har ej mördat ngn och då får man bete sig som man vill.

Iaf, jag tror inte på ett ögonblick att hon förstod ens vad hon gjorde när hon sköt Emil. Jag tror hon fått en blackout, psykos, vaffan ni än vill kalla det. Efter att ha supit så som de två gjorde, plus att aldrig få sova, helt lagt av med sina mediciner = bäddat för katastrof!

Ifrånsett från dig som inget vet om Lydia mer än hörsägen, så var hon ingen OND människa. Hon tjäna inte ett skit på att mörda honom, fatta det. Ja hon förstörde sitt liv.

Har Emil försökt ta sitt liv? Om du känner honom, så vet du svaret.

Sprid inte mer skitrykten än vad som redan florerar. Lydia som hon heter sitter fängslad för det hon gjort. Vi får bara hoppas att en dag kommer mera ut om vad som har ju hänt tiden innan.
Utveckla mitt hyckleri? Är inte det här sanningen? Eller tycker du inte det är viktigt att ta hand och skapa trygghet till sina barn?
Och sprida skit om Emil är du själv ganska duktig på.
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-21 kl. 19:02.
2021-11-21, 19:18
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kvinnan i mopedbil och hennes kärleksrelation med BO finns med i fup! Det är fakta!

Men du själv spekulerar om mycket, mycket annat, men hoppar på andras "spekulationer"!

Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
vad spekulerar jag i enligt din mening

kvinnan i mopedbilen finns i FUP, men att dom har en kärleksrelation, är inte med

Det är väl så att det enda som finns om denna kvinna i fup är de två grannarnas berättelser om att kvinnan påträffades gråtande efter mordet? Eller har jag missat något?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in