Citat:
Grafiker är så klart inget grovarbetarjobb, men under åttiotalet gjordes ju det mesta ännu analogt och för hand. Han arbetade med händerna, hur betungande hans arbete delvis var, berodde väl på vilken teknik han använde, sannolikt ägnade han sig åt olika tekniker med många olika verktyg. Att sitta och greppa en penna och "rita" är ju knappast något optimalt (knappt genomförbart) om man har svår reumatism och knappt är förmögen att hålla i ett spelkort. Och han lär ju heller inte ha varit så pigg på den nya tekniken inom yrket med datorer, om man ska tro förhören. Jag tror URG kraftigt överdriver. Dessutom lär han ju ha införskaffat en sportcykel så sent som 1999, och att greppa ett cykelstyre med händerna, borde ha varit både äventyrligt och en enorm pina (typ omöjligt), för en person som inte kan hålla i ett spelkort. Dessutom åkte han dit för rattfylla ett par ggr på 90-talet, att greppa en bilratt och växla, lär ju ha varit omöjligt för SE, om han var så illa däran, osv.
Att SE skulle ha gått omkring klädd som lodisgubbe, har jag aldrig hört, tvärtom var han väl fåfäng med snygga kläder, dränkte sig i parfym, etcetera (iaf på jobb och i sociala sammanhang). Det finns väl vissa som påstår att han förändrades, men det skedde väl först i mitten på 90-talet, efter avslutad anställning, och kanske allra helst efter skilsmässan 1999. Men jag kan ha fel.