Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-07, 08:34
  #361
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthandlovehurts
Har massa av Tupperwares produkter och älskar dem, partylites ljus som inte blir lika varma som vanliga stearinljus, några av Enjos städprodukter, Zinzinos produkt Viva mm mm. Finns många produkter som är jättebra. Bara töntigt att inte kunna öppna ögonen och inse att MLM-företag kan ha bra produkter.
Det är typiskt sekter att anse att utomstående borde öppna ögonen. Alla vet att produkten är överprissatt och sekundär i ett MLM, så varför skulle jag prova?

Det finns dessutom ett annat problem om jag ändå skulle vilja prova. Jag är 42 år gammal och relativt högutbildad. Detta innebär att det är runt 25 år sedan (alltså i gymnasieåldern) jag senast kom i kontakt med människor som var tillräckligt korkade för att gå med i ett MLM, ett faktum som givetvis gör de svårt för mig om jag skulle vilja prova.
Citera
2021-11-09, 10:04
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är typiskt sekter att anse att utomstående borde öppna ögonen. Alla vet att produkten är överprissatt och sekundär i ett MLM, så varför skulle jag prova?

Det finns dessutom ett annat problem om jag ändå skulle vilja prova. Jag är 42 år gammal och relativt högutbildad. Detta innebär att det är runt 25 år sedan (alltså i gymnasieåldern) jag senast kom i kontakt med människor som var tillräckligt korkade för att gå med i ett MLM, ett faktum som givetvis gör de svårt för mig om jag skulle vilja prova.

Hahaha, jag var tydlig med att jag bara är kund, en väldigt nöjd kund så jag är vad du kallar utomstående. Tycker det säger mycket om hur trångsynt/snål man är när man väljer produkter utefter från vilket företag som säljer dem istället för kvalitén och resultaten.
Citera
2021-11-09, 10:20
  #363
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthandlovehurts
Hahaha, jag var tydlig med att jag bara är kund, en väldigt nöjd kund så jag är vad du kallar utomstående. Tycker det säger mycket om hur trångsynt/snål man är när man väljer produkter utefter från vilket företag som säljer dem istället för kvalitén och resultaten.
Saken med MLM är att säljaren är kunden, så att du är en kund förvånar mig inte.
Åhh vad jag älskar när sektmedlemmar kallar mig trångsynt . Snälla, kan du göra det igen?
Citera
2021-11-09, 23:31
  #364
Medlem
Hahahaha, jag dör😂😂😂 du är för rolig! Så jag är säljare åt H&M för att jag köper en tröja av dem? Eftersom jag är säljare åt tex Partylite för att jag köper ljus av deras säljare. Väldigt intelligent tänk👌🏻😂😂😂 Ha det gött! Inte intresserad av fortsatt diskussion med någon som är så korkad😂
Citera
2021-11-10, 06:49
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthandlovehurts
Hahahaha, jag dör😂😂😂 du är för rolig! Så jag är säljare åt H&M för att jag köper en tröja av dem? Eftersom jag är säljare åt tex Partylite för att jag köper ljus av deras säljare. Väldigt intelligent tänk👌🏻😂😂😂 Ha det gött! Inte intresserad av fortsatt diskussion med någon som är så korkad😂
Hahahaha, jag dör😂😂😂 du är för rolig!
Att jämföra H&M med MLM företag är helt galet roligt
Väldigt intelligent tänk👌🏻😂😂😂
Stackars indoktrinerade klappmongo...

Inom MLM/Ponzi så är just Säljaren även kund och anställd på samma gång.
Varför blir produkterna dyrare än i detaljhandeln tror du?

Men för att t.o.m. ett indoktrinerat klappmongo som du skall förstå så får du en "high level" förklaring här...

Produkt tillverkas till en kostnad av 10:-
Produkt levereras till detaljhandeln till en kostnad av 10:-
Detaljhandeln betalar 20:- för produkten och säljer sedan produkten för 25:- vilket ger 5:- i vinst per produkt för butiken

När det gäller MLM så finns det en utgift som inte finns i detaljhandeln
Produkt tillverkas till en kostnad av 10:-
Produkt levereras till MLMsäljaren till en kostnad av 10:-
MLM Företaget betalar 5:- till klappmongot över MLMsäljaren i bonus.
MLMsäljaren betalar alltså 25:- för produkten och säljer sedan produkten för 30:- vilket ger 5:- i vinst per produkt för klappmongot. Men klappmongot kan inte sälja sina produkter för dom är för dyra mot detaljhandeln...

Allt handlar om positioner , postitioner , positioner....
Citera
2021-11-10, 23:33
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Hahahaha, jag dör😂😂😂 du är för rolig!
Att jämföra H&M med MLM företag är helt galet roligt
Väldigt intelligent tänk👌🏻😂😂😂
Stackars indoktrinerade klappmongo...

Inom MLM/Ponzi så är just Säljaren även kund och anställd på samma gång.
Varför blir produkterna dyrare än i detaljhandeln tror du?

Men för att t.o.m. ett indoktrinerat klappmongo som du skall förstå så får du en "high level" förklaring här...

Produkt tillverkas till en kostnad av 10:-
Produkt levereras till detaljhandeln till en kostnad av 10:-
Detaljhandeln betalar 20:- för produkten och säljer sedan produkten för 25:- vilket ger 5:- i vinst per produkt för butiken

När det gäller MLM så finns det en utgift som inte finns i detaljhandeln
Produkt tillverkas till en kostnad av 10:-
Produkt levereras till MLMsäljaren till en kostnad av 10:-
MLM Företaget betalar 5:- till klappmongot över MLMsäljaren i bonus.
MLMsäljaren betalar alltså 25:- för produkten och säljer sedan produkten för 30:- vilket ger 5:- i vinst per produkt för klappmongot. Men klappmongot kan inte sälja sina produkter för dom är för dyra mot detaljhandeln...

Allt handlar om positioner , postitioner , positioner....

Ovanstående är så korkat så det förtjänar inget svar 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Citera
2021-11-11, 09:28
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthandlovehurts
Ovanstående är så korkat så det förtjänar inget svar 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Nja, det finns ju en påäng,

Om du jämför med hur många ggr du blivit "rekomenderad" att själv börja sälja "mlm" produkten du gillar och ställer det mot antalet ggr HM anställda ber dig att sälja produkten du gillade så har du pellets skillnad i praktiken,

Hm säljaren lever på att sälja produkten för sina 5kr i vinst...

MLM säljaren lever på att bygga sitt nätverk av nya säljare under sig för sina 5kr kr i vinst.....


det framgår väldigt snabbt om tittar på omsättning/anställd (eller "mlmare/hun/agent/konsult" för mlms).
Citera
2021-11-13, 09:17
  #368
Medlem
Så är det helt klart, vissa säljare har frågat mig också. Sen har det inte att göra med huruvida produkterna är bra eller inte. Lite det jag ville poängtera. Att jag är supernöjd kund till många mlm-företag.
Sedan att HM väljer att lägga sina pengar på anställda, butikshyror och reklamkostnader istället för att ha ett mlm-upplägg med personliga säljare, inga butikshyror och inga reklamkostnader (utom foldrar etc) är ju ett val de gjort. Olika säljföretag väljer olika upplägg för hur de marknadsför och säljer sina produkter👌🏻
Citera
2021-11-13, 09:27
  #369
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthandlovehurts
Så är det helt klart, vissa säljare har frågat mig också. Sen har det inte att göra med huruvida produkterna är bra eller inte. Lite det jag ville poängtera. Att jag är supernöjd kund till många mlm-företag.
Sedan att HM väljer att lägga sina pengar på anställda, butikshyror och reklamkostnader istället för att ha ett mlm-upplägg med personliga säljare, inga butikshyror och inga reklamkostnader (utom foldrar etc) är ju ett val de gjort. Olika säljföretag väljer olika upplägg för hur de marknadsför och säljer sina produkter👌🏻

Borde inte MLM produkter vara billigare då än vanliga produkter , med tänkte på att de inte har några lokal kostnader , reklamkostnader , eller står för arbetsgivare kostnader då alla deras " anställda " är frilansare som får sköta sin beskattning och pension på egen hand ?
Citera
2021-11-17, 11:12
  #370
Avstängd
OM nu Zinzino kaffe är så juste gott o nyttigt - varför använder sig inte
Starbucks, Caffe Nero, Waynes Coffee o Espresso House m fl av detta förträffliga kaffe?
Citera
2021-11-21, 00:20
  #371
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
OM nu Zinzino kaffe är så juste gott o nyttigt - varför använder sig inte
Starbucks, Caffe Nero, Waynes Coffee o Espresso House m fl av detta förträffliga kaffe?

Bra poäng. Kan ge svaret för det kommer du inte få utanv en zinzino säljare.

Svaret på frågan är : för att zinzinos målgrupp är att sälja en dröm och inte en bra produkt , produkten är aldrig någonsin fokuset inom MLM .
Citera
2021-11-21, 12:21
  #372
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Bra poäng. Kan ge svaret för det kommer du inte få utanv en zinzino säljare.

Svaret på frågan är : för att zinzinos målgrupp är att sälja en dröm och inte en bra produkt , produkten är aldrig någonsin fokuset inom MLM .

Men då borde ju drömmarna bli sanndrömmare o fatta att eftersom inte Starbucks, Cafe Nero, Espresso House o Waynes m fl inte använder sig av Zinzinos kaffe så är det inte särskilt bra,.

PS - hur mycket kostar Zinzino per kg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback