2021-11-20, 02:29
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Jeff Ahl släpper ny video:

Sveriges enda återvandringsparti
https://odysee.com/@Raka_r%C3%B6r_med_Jeff_Ahl:b/Mall:d

Sveriges enda återvandringsparti
https://www.youtube.com/watch?v=r31Slb2Pphk

tar upp att SD inte har återvandring i sina uppgörelse med M & KD.

Det är inte Sveriges enda återvandringsparti. De ska dessutom bara skicka hem kriminella, i övrigt är Sverige enligt AfS öppet för vem som helst som kan sköta sig.
Citera
2021-11-20, 11:07
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Det är inte Sveriges enda återvandringsparti. De ska dessutom bara skicka hem kriminella, i övrigt är Sverige enligt AfS öppet för vem som helst som kan sköta sig.

Det stämmer inte.
Några exempel:
Citat:
De som fått uppehållstillstånd på grund av flyktingstatus men som befunnits varit på semester i sitt forna hemland ska få uppehållstillståndet indraget och därefter återvända eftersom flyktingstatusen, om den någon gång varit riktig, under sådana omständigheter inte längre kan anses gälla.

Omprövning av utdelade uppehållstillstånd. Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.

https://alternativforsverige.se/atervandring/
Citera
2021-11-20, 13:11
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Har du någon länk till AfS:s beslut att säga nej till vaccinpass?
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
De har tydligen sagt det på facebook.

https://pages.facebook.com/altforsverige/photos/a.601093573616245/1543136529411940/?type=3&source=48

De har även skrivit om det på alternativforsverige.se

Pressmeddelande:
Citat:
Alternativ för Sverige säger nej till vaccinpass

18 november 2021

Alternativ för Sverige har konsekvent varit emot införandet av vaccinpass under covid-19-pandemin. Redan i mars i år, när saken började diskuteras från regeringshåll, gick vi ut med ett tydligt ställningstagande.

NEJ till vaccinpass. Vaccinering ska vara ett frivilligt val.

I augusti upprepade vi vår ståndpunkt.

Lena Hallengren meddelade sedan på en presskonferens i september att man beslutat sig för att inte införa vaccinpass (SvD).

Nu, i mitten av november, har regeringen ändrat sig och kommer att införa vaccinpass för sammankomster med fler än 100 personer (SVT).

Av den anledningen upprepar Alternativ för Sverige nu återigen vårt krav på att vaccinpass slopas. Gustav Kasselstrand, partiledare, kommenterar:

Alternativ för Sverige säger starkt NEJ till vaccinpass.

Vaccinpass innebär ett indirekt tvång och bryter därmed mot fundamentet i svensk vaccinpolitik: frivilligheten.

Individer ska inte få sin frihet graderad utifrån vaccinationsstatus.

Att Alternativ för Sverige är emot vaccinpass betyder inte att vi är emot effektiv och proportionerlig hantering av covid-19. Vi är inte emot vaccinering som sådan. På våra sociala medier har vi betonat detta:

Observera att vi inte tar ställning för eller emot vaccinering. Grunden i all vaccinationspolitik i Sverige är frivillighet, och så ska det förbli. Vi vill inte leva i ett samhälle som tvingar människor att vaccinera sig mot deras djupa övertygelse. Låt oss inte döma varandra på basis av om man vaccinerat sig eller inte, låt oss istället respektera varandras val.

Läs mer om partiets syn på corona i denna debattartikel från januari 2021.

Partiet har under hela pandemin eftersträvat högt i tak och givit stor personlig frihet till våra företrädare och medlemmar att själva forma sin egen uppfattning i frågor om virusbekämpning, restriktioner och vacciner. Frågan är mångfacetterad och ingen är betjänt av att partiet slår fast en enda godkänd uppfattning som alla måste rätta sig efter. Alternativ för Sverige är ett parti som tillåter företrädare att tänka och tycka själva, så länge man inte bryter mot partiets kärnfrågor som är återvandring, EU och dränerat träsk.

För mer information,

press@alternativforsverige.se
Alternativ för Sverige, Partistyrelsen
https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-s%C3%A4ger-nej-till-vaccinpass/
Citera
2021-11-20, 13:50
Medlem
Fot.Notens avatar
Alternativ för Sverige säger nej till vaccinpass!
https://www.youtube.com/watch?v=9mcZBtR6cQk

/ Ingrid
Citera
2021-11-20, 22:02
Medlem
Galaxvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Problemet är att privatägda plattformars inte är det offentliga rummet.
Sådant som SVT och SR är dock det offentliga rummet, men Facebook, Aftonbladet, Nyatider, Flashback osv, är absolut inte det.

Att påstå att privatägda eller aktieägda platformar är det offentliga rummet är lika fel som att påstå att allemansrätten även gäller om du börjar vandra runt hos Scania eller Volvo.

Det offentliga rummet är det som staten och kommunen äger men aldrig det som är privatiserat.
Innan Facebook fanns var (de privatägda) tidningarnas debattsidor en del av det offentliga rummet. Varför skulle det vara annorlunda nu?
Citera
2021-11-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxvakt
Innan Facebook fanns var (de privatägda) tidningarnas debattsidor en del av det offentliga rummet. Varför skulle det vara annorlunda nu?

Förr fanns det fler tidningar (på lokal nivå) som heller inte hade samma ägare. Idag äger Google och Facebook en mycket stor del av dessa forum och kommunikationskanaler. Folk blir bannade från Facebook om de skickar PM med visst politiskt innehåll.
Citera
2021-11-21, 00:03
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Det stämmer inte.
Några exempel:

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Precis, de som inte skött sig, det handlar inte om att skicka hem folk baserat på deras rasliga/etniska ursprung till de länder där de hör hemma. Och de är som sagt inte det enda partiet som överhuvudtaget pratar om återvandring.
Citera
2021-11-21, 01:00
Avslutad
Citat:
Precis, de som inte skött sig, det handlar inte om att skicka hem folk baserat på deras rasliga/etniska ursprung till de länder där de hör hemma. Och de är som sagt inte det enda partiet som överhuvudtaget pratar om återvandring.

Du vill att man ska utvisa folk baserat på deras etnicitet eller? Då tror jag deras väljarstöd kommer minska.
Citera
2021-11-21, 01:22
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du vill att man ska utvisa folk baserat på deras etnicitet eller? Då tror jag deras väljarstöd kommer minska.

De som har makten invisar folk baserat på deras etnicitet.
Att betrakta det som historiskt har varit det naturliga och självklara (en homogen befolkning) som det avvikande visar att även "nationella" blott är samma fårskallar som resten av den hjärntvättade massan.
Jag försvarar den självklara rätten till ett homogent hemland. AfS gör det inte, alltså är de inte mina meningsfränder.
Citera
2021-11-21, 01:34
Avslutad
Citat:
De som har makten invisar folk baserat på deras etnicitet.
Att betrakta det som historiskt har varit det naturliga och självklara (en homogen befolkning) som det avvikande visar att även "nationella" blott är samma fårskallar som resten av den hjärntvättade massan.
Jag försvarar den självklara rätten till ett homogent hemland. AfS gör det inte, alltså är de inte mina meningsfränder.

Om AfS hade förespråkat ett 100% homogent Sverige så hade de varit dina meningsfränder? Det är väl bara NMR som gör det, tror jag. Det finns helt enkelt inget väljarstöd för sådan politik. Däremot misstänker jag att flera inom AfS faktiskt delar den åsikten, men av taktiska skäl så ligger man lågt med det. Om SD blir anklagade för att härbärga smygnazister så tror jag definitivt att AfS gör det i än större utsträckning.
Citera
2021-11-21, 01:57
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Om AfS hade förespråkat ett 100% homogent Sverige så hade de varit dina meningsfränder? Det är väl bara NMR som gör det, tror jag. Det finns helt enkelt inget väljarstöd för sådan politik. Däremot misstänker jag att flera inom AfS faktiskt delar den åsikten, men av taktiska skäl så ligger man lågt med det. Om SD blir anklagade för att härbärga smygnazister så tror jag definitivt att AfS gör det i än större utsträckning.

Tror man på demokrati har man inte vaknat.
Citera
2021-11-21, 02:02
Avslutad
Citat:
Tror man på demokrati har man inte vaknat.

Ok, då känns ju partipolitik rätt irrelevant för dig.

Hur skulle du genomföra utvisningar av alla som inte är etniska svenskar hade du tänkt, om det inte sker via politiken? Någon form av statskupp där du tar makten och utropar dig till själv till diktator och har en armé som genomför detta? Eller är det någon form av förintelse du föreställer dig? Vad jag är inne på är att det är en sak att hävda att Sverige ska vara 100% homogent, och en annan sak att faktiskt förverkliga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in