Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag tycker inte pensionärer ska sitta i husarrest heller. Tror du att du är den ende som offrat nåt? När du satt i husarrest fortsatte inte livet som normalt på utsidan om du tror det. De flesta av oss andra levde också i indirekt lockdown, frivilligt.
Ja, det är typ dubbelt så hög prevalens bland ovaccinerade. Den skillnaden motiverar inte att en grupp får leva helt normalt, och en stängs helt ute. Individuella skillnader i smitta är ju mycket större än dubbelt, för att man beter sig olika.
Till exempel. En vaccinerad som är ute tre kvällar i veckan är ett större problem än en ovaccinerad som som är ute en gång.
Nej det tror jag inte, för mig var det ingen uppoffring, det var solidaritet med mina nära och kära gamlingar och andras gamlingar och känsliga personer. Känner ju en hel del sjukvårdspersonal och tyckte synd om dem med. Tyvärr var det alldeles för många som gav blanka fan i det, därför är vi där vi är nu, säger inte att du var en av dom.
Ja du, jag vet inte, känner nog lite skadeglädje trots allt. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen sägs det.
Håller med om ditt exempel.