2021-11-20, 23:51
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det torde såklart vara isolering, men nu är ju inte convid den dödsfest som vissa här och där inbillat sig.

Var det inte smittspridning som avsågs? Brukar du ofta flytta målstolparna i debatter?
Senast redigerad av Lost.Villain 2021-11-20 kl. 23:54.
Citera
2021-11-20, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Jag kommer bära munskydd när det kommer behövas.

Vad FoHM nämner eller inte nänmer är inte intressant då de under två års tid konsekvent varit sist på bollen och haft fel oftare än rätt.

Faktum är att FoHM är nog den myndighet som jag lyssnar minst på. Helt ointressanta byråkratiska dönickar med kronisk beslutskramp.

Du kommer alltså springa omkring fullvaccinerad (antar jag) med munskydd?
Citera
2021-11-20, 23:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Finns ingen som tvingar dig att vaccinera dig. Under några få månader av ditt liv, mitt i en pandemi, kommer lättkränkta och narcissistiska du att få umgås i lite mindre sällskap inomhus. Ta det som en man och gå vidare!

Om du tror på fullaste allvar att det bara kommer att handla om några få månader är du dum i huvudet. När regeringen väl har fått smak på sådan här makt så släpper den inte den ifrån sig villigt. Det ser vi genom att regeringen vill förlänga den "tillfälliga" pandemilagen ytterligare. Den skulle först ha upphört i september i år, sedan förlängdes den till januari nästa år och nu vill de förlänga den ytterligare till maj nästa år. Tror du att det kommer ta slut i maj? Självklart inte.
Citera
2021-11-20, 23:53
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Du drar upp fantasisiffror. Du menar kanske att en procent av de som blir allvaligt sjuka behöver intensivård? De flesta.som smittas blir ju knappt sjuka alls.

Nix. Däremot överlever majoriteten . Och du med flera relaterar ju allt mot just dödligheten när ni har dialog här. Och den är exakt som du säger väldigt låg utanför riskgrupper.. Men skiten kan vara besvärlig utan att man hamnar i kistan …
Citera
2021-11-20, 23:56
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf

För att skydda andra kanske? Det är ju vad munskydd är till för, trots allt.
Citera
2021-11-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Se denna post:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Ja, det var bara 5,833 fall totalt. Andelen sjuka ovaccinerade är nästan lika lågt som andelen genombrottsinfektioner.

Du säger att det inte är en katastrof med så lite genombrottsinfektioner. Men för en ovaccinerad räckte det för att införa apartheid. Vissa djur är mer jämlika.
Citera
2021-11-20, 23:57
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Knappt för någon eftersom de absolut flesta som dött i med av eller på convid har haft andra allvarligare sjukdomstillstånd!

Jo, men man kan dö i en bilolycka trots att det egentligen var blodförlusten som tog livet.
Citera
2021-11-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Nix. Däremot överlever majoriteten . Och du med flera relaterar ju allt mot just dödligheten när ni har dialog här. Och den är exakt som du säger väldigt låg utanför riskgrupper.. Men skiten kan vara besvärlig utan att man hamnar i kistan …
Alla sjukdomar kan vara besvärliga. Men din 1% siffra var en fantasissiffra.
Citera
2021-11-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Munskydd har aldrig skyddat andra. Det vara bara ett påhitt för att skydda narrativet om munskyddet.

När man gjort vettiga studier på senare tid ser man 10% skydd typ för surgical mask men bara för den som bär skyddet. Inget skydd för andra.
Citera
2021-11-20, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain

Ok, men inbillar inte vaccinerade att de smittar mindre, om ens alls? Nu vet vi ju att det inte stämmer, men ändå.

Jag hade känt mig duktigt blåst om jag hade gått runt med munskydd efter att ha tagit två sprutor. Men det är jag det. Som tur är verkar de flesta dela min uppfattning för jag ser aldrig munskydd längre.
Citera
2021-11-21, 00:00
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb

Jag skrev det här i en annan tråd:

Citat:
I Danmark har man 4 434 000 vaccinerade där man noterat 12 195 genombrottsinfektioner. Det ger en sannolikhet att få en sådan till 0,0027 om du är vaccinerad. 1-0,0027 = 0,997 dvs 99,7% skydd mot att bli infekterad.

https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files/covid19/gennembrudsinfektion/rapport/gennembrudsinfektion-covid19-uge39-2021-ai39.pdf?la=da

Du brukar skriva klokt, men det där är trams. Du kan inte beräkna skyddseffekten med den uppställningen.
Citera
2021-11-21, 00:00
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf

Om det krävs.

Jag gör det som krävs för att inte bli smittad.
Ser det inte som ett större problem.

Vaccin? Munskydd? Peanuts.
Jobba hemifrån? Helt OK.
Överkåta 20-åringar tycker annorlunda? Don't care.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in