Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Önskat scenario vore om man visar att man är ett och två nummer större än dagens Arsenal, stabil vinst 3-0 och inga konstigheter. Tvingar Arsenal ner på marken igen, hoppar in i vinnarspåret igen. Det känns dock som önsketänkande. Det kommer bli tufft idag.
Önskescenariot slog in. Vilken satans match av Liverpool! Med det skadeläget också.
Väntad matchbild att Arsenal skulle ligga lågt och gå på kontring. Så länge den matchbilden stod sig, kunde det gått either way (även om Liverpool med ljusår var det bättre laget, såklart).
Men när sen Arsenal måste gå framåt, då käkar LFC upp dem i pressen totalt. Gång på gång tappar Arsenal boll i uppspelsfasen och det blir fullkomligt livsfarligt om och om igen. 4-0 var i underkant. Upprullning efter upprullning.
Kan inte sätta fingret på om det är att Liverpool har mycket bättre spelare än Arsenal, eller att Klopp käkade Arteta taktiskt till middag från start till mål.
Ramsdale håller siffrorna nere även om han inte gör någon fenomenal match. Släpper några enkla returer, gör det inte direkt superbt på första målet.
Ser att ni diskuterat Alisson i tråden och jag tänker inte ge mig in i en diskussion om han är världsbäst, det ser jag för lite av de andra kandidaterna för att avgöra. Men jag är - som jag tjatat om - så jävla lycklig över att ha en fenomenal målvakt i mitt lag. Det har jag inte varit bortskämd med. Älskar dig Pepe Reina, men på den här nivån var du aldrig. Idag benparadar han oss från ett reduceringsmål och känning för Arsenal. Mignolet, Karius, Bogdan och Brad Jones hade släppt den, även om alla fyra stod i mål samtidigt.
Och det är just sådana mål som vänder matcher. Hur många gånger har vi sett ett lag totalt dominera över halva matchen, släppa ett mål på en ströchans, och helt plötsligt kan allting hända? Det kom aldrig idag, tack vare Alisson.
Mål 2, 3 och 4 illustrerar Liverpools överlägsenhet. 2p skiljde lagen åt i tabellen, på planen var det total klass-skillnad. Pojkar mot män. Härligt, nu blir det en riktigt go lördagkväll.