2021-11-20, 20:27
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fair enough. Och i ärlighetens namn så ska det väl tilläggas att vi har alltid haft det kämpigt mot Liverpool på Anfield. Men jag tror att det blir en jämnspelad match, där ingen av lagen kommer att sticka ut. Tror det är 0% chans för att Liverpool kommer vinna med tex 3-0 och köra över oss.

Detta åldrades ju väl ...

Gunners såg ut som ett medelmåttigt League One-lag. Hade kunnat/borde ha slutat med både 5 och 6-0
Citera
2021-11-20, 20:28
Medlem
Känns vidöppet om den fjärde CL-platsen i år, efter givna Chelsea, Man City och Liverpool. Inte för att det är hård konkurrens, utan för att alla tänkbara lag känns alldeles för dåliga. West Ham som ligger har den nu, håller inte en hel säsong. United känns helt under isen. Arsenal alldeles för ojämna. Tottenham bleka, och med en målskillnad som är häpnadsväckande för ett big six lag.Leicester svagare än på länge. Everton har inte visat något som tyder på att det blir deras säsong i år.

Samtidigt, det måste i princip bli något av de jag nämnt. Trots allt får man tro att det blir United, även om de känns totalt borta. Men alternativen känns ännu mer otroliga. Får väl gardera med Tottenham, som kanske blir de som tar det ifall United totalt havererar
Citera
2021-11-20, 20:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Roy Keane i diskussion med en överförfriskad supporter utanför Old Trafford igår.

https://twitter.com/darrenrusse11/status/1457277168321536002?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1457277168321536002%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.manches tereveningnews.co.uk%2Fsport%2Ffootball%2Ffootball -news%2Froy-keane -video-manchester-united-22096596

Roy Keane in angry confrontation with Manchester United fan after Man City defeat
https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/roy-keane-video-manchester-united-22096596

Alla hatar alla nu och det kan ju givetvis inte fortsätta så en längre tid.
Haha Roy Keane ja. Såg denna video nyss som sky lade up innan matchen mot Watford och fick mig ett gott skratt. Dom skulle behöva en sån på bänken. Kanske inte för hans taktiska kunskap, men någon som ställer krav. Som jag skrev tidigare så gör Ole en jävla high five med Maguire efter hans patetiska röda kort. Undrar vad en Roy keane ståendes vid bänken hade gett för respons på Maguires dumhet.

https://www.youtube.com/watch?v=5tQo3jMwPw0&ab_channel=SkySportsFootball

Skulle velat se hans kommentarer efter Watford matchen också. Men han verkar inte ha varit i studion då vad jag kan se. Kanske var bra planerat det då det väl hade kunnat slinka ut ett och annat F ord efter den patetiska insatsen.
Citera
2021-11-20, 20:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Önskat scenario vore om man visar att man är ett och två nummer större än dagens Arsenal, stabil vinst 3-0 och inga konstigheter. Tvingar Arsenal ner på marken igen, hoppar in i vinnarspåret igen. Det känns dock som önsketänkande. Det kommer bli tufft idag.

Önskescenariot slog in. Vilken satans match av Liverpool! Med det skadeläget också.

Väntad matchbild att Arsenal skulle ligga lågt och gå på kontring. Så länge den matchbilden stod sig, kunde det gått either way (även om Liverpool med ljusår var det bättre laget, såklart).

Men när sen Arsenal måste gå framåt, då käkar LFC upp dem i pressen totalt. Gång på gång tappar Arsenal boll i uppspelsfasen och det blir fullkomligt livsfarligt om och om igen. 4-0 var i underkant. Upprullning efter upprullning.

Kan inte sätta fingret på om det är att Liverpool har mycket bättre spelare än Arsenal, eller att Klopp käkade Arteta taktiskt till middag från start till mål.

Ramsdale håller siffrorna nere även om han inte gör någon fenomenal match. Släpper några enkla returer, gör det inte direkt superbt på första målet.

Ser att ni diskuterat Alisson i tråden och jag tänker inte ge mig in i en diskussion om han är världsbäst, det ser jag för lite av de andra kandidaterna för att avgöra. Men jag är - som jag tjatat om - så jävla lycklig över att ha en fenomenal målvakt i mitt lag. Det har jag inte varit bortskämd med. Älskar dig Pepe Reina, men på den här nivån var du aldrig. Idag benparadar han oss från ett reduceringsmål och känning för Arsenal. Mignolet, Karius, Bogdan och Brad Jones hade släppt den, även om alla fyra stod i mål samtidigt.

Och det är just sådana mål som vänder matcher. Hur många gånger har vi sett ett lag totalt dominera över halva matchen, släppa ett mål på en ströchans, och helt plötsligt kan allting hända? Det kom aldrig idag, tack vare Alisson.

Mål 2, 3 och 4 illustrerar Liverpools överlägsenhet. 2p skiljde lagen åt i tabellen, på planen var det total klass-skillnad. Pojkar mot män. Härligt, nu blir det en riktigt go lördagkväll.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-11-20 kl. 20:41.
Citera
2021-11-20, 21:11
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Önskescenariot slog in. Vilken satans match av Liverpool! Med det skadeläget också.

Väntad matchbild att Arsenal skulle ligga lågt och gå på kontring. Så länge den matchbilden stod sig, kunde det gått either way (även om Liverpool med ljusår var det bättre laget, såklart).

Men när sen Arsenal måste gå framåt, då käkar LFC upp dem i pressen totalt. Gång på gång tappar Arsenal boll i uppspelsfasen och det blir fullkomligt livsfarligt om och om igen. 4-0 var i underkant. Upprullning efter upprullning.

Kan inte sätta fingret på om det är att Liverpool har mycket bättre spelare än Arsenal, eller att Klopp käkade Arteta taktiskt till middag från start till mål.

Ramsdale håller siffrorna nere även om han inte gör någon fenomenal match. Släpper några enkla returer, gör det inte direkt superbt på första målet.

Ser att ni diskuterat Alisson i tråden och jag tänker inte ge mig in i en diskussion om han är världsbäst, det ser jag för lite av de andra kandidaterna för att avgöra. Men jag är - som jag tjatat om - så jävla lycklig över att ha en fenomenal målvakt i mitt lag. Det har jag inte varit bortskämd med. Älskar dig Pepe Reina, men på den här nivån var du aldrig. Idag benparadar han oss från ett reduceringsmål och känning för Arsenal. Mignolet, Karius, Bogdan och Brad Jones hade släppt den, även om alla fyra stod i mål samtidigt.

Och det är just sådana mål som vänder matcher. Hur många gånger har vi sett ett lag totalt dominera över halva matchen, släppa ett mål på en ströchans, och helt plötsligt kan allting hända? Det kom aldrig idag, tack vare Alisson.

Mål 2, 3 och 4 illustrerar Liverpools överlägsenhet. 2p skiljde lagen åt i tabellen, på planen var det total klass-skillnad. Pojkar mot män. Härligt, nu blir det en riktigt go lördagkväll.
Verkar som vi har en arvtagare till Alisson på bänken, lugn och trygg. Om Kelleher kan ta steget till toppen återstår att se.
Självklart tillhör Alisson toppen, han fick stå före Ederson nu mot Argentina.
Citera
2021-11-20, 21:20
Medlem
bananjukkas avatar
Listigt agerat av United att vänta tills alla skickliga tränare hittat nya jobb innan man nu troligen väljer att sparka Solskjaer. Lär väl sluta med Rodgers…
Citera
2021-11-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Listigt agerat av United att vänta tills alla skickliga tränare hittat nya jobb innan man nu troligen väljer att sparka Solskjaer. Lär väl sluta med Rodgers…
Säkra källor att de blir Zidane.
Citera
2021-11-20, 21:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Bara en dimridå det kommer säkert fram till att inga bättre tränare finns på marknaden just nu och då kan Olé lika gärna få fortsätta 🙃
Citera
2021-11-20, 21:52
Medlem
Detta var nog säsongens enklaste match
Citera
2021-11-20, 21:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Verkar som vi har en arvtagare till Alisson på bänken, lugn och trygg. Om Kelleher kan ta steget till toppen återstår att se.
Självklart tillhör Alisson toppen, han fick stå före Ederson nu mot Argentina.

Jag är inte alls övertygad om att Cumming Kelly är framtidens etta i Liverpool. Jag tycker han sett för valpig ut. Men kul att han passerat Adrian i hackordningen och är vår tvåa i alla fall. Synd att han passat på att vara skadad när Alisson varit borta.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bara en dimridå det kommer säkert fram till att inga bättre tränare finns på marknaden just nu och då kan Olé lika gärna få fortsätta 🙃

En liten grej är ju: vem skulle passa för United anno 2021? Vilken manager på marknaden har tillräcklig pondus, meriter, och rätt spelidé för att lyfta United i nuvarande skick?

Jag tycker det finns spelare där, inget snack. Man behöver kanske kapa några och tillföra några, men spelare för spelare har man bra material. Det är LAGET som saknas, där summan av helheten blir större än delarna. Att spelarna får spela på sina styrkor och minimera deras svagheter.

Conte är ett tillräckligt stort namn, men hade han fått till det med denna trupp? Zidane har tveklöst meriterna, men frågetecken för ifall han vill, ifall han verkligen har rätt idéer (pratar väl inte engelska heller?). Återstår gör ten Hag, Rodgers och Poch som alla har jobb som går helt OK, de kanske inte går att få in på kort sikt.
Citera
2021-11-20, 21:56
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Säkra källor att de blir Zidane.

Så länkar vi gärna till källor annars är du på samma nivå som generalen när det kommer till trovärdighet. Orka liksom?

Citat:
Nu har Zidane meddelat United-styrelsen att han inte känner sig redo för Premier League i nuläget och att han föredrar att ta ett uppehåll till nästa sommar. Det rapporterar Christian Falk på tyska SportBild.

// PoK
Citera
2021-11-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Så länkar vi gärna till källor annars är du på samma nivå som generalen när det kommer till trovärdighet. Orka liksom?

// PoK
Ja okej de är en önskedröm
En annan önskedröm som känns närmare är att Ronaldo tar över manager posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in