Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Mycket intressant detta.
Kan förnamnet ev ha börjat med ett B.? I s f vet jag direkt vem som BO är och vet mer om honom. Denne man AE som nu är utpekad som MGM hade jag en hel del att göra med i slutet av 1970-talet och i det tidiga 1980-talet. AE har/hade en nära vän vars förnamn börjar/började med just ett B. Dessa båda hängde alltid ihop som ler och långhalm.
Umgicks inte personligen med AE på min fritid men när jag hade med honom att göra så var han trevlig och hälsade alltid. Någon närmare kontakt uppstod dock aldrig. Hans nära vän däremot var inte lika lätt att få kontakt med. När jag nu tittar tillbaka ca 40 år i tiden, så ser jag dessa båda personer mycket klart och tydligt framför mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
snigelkrumelur
Jag vet inte vad ditt utspel har med denna tråd att göra? Att jag nämnde Kriminalvårdens mängd anställda var att MGM benämns som kriminalvårdare.
För övrigt är det inte regeringen som rationaliserar jordbruket. Det är inte planekonomi. Det är bönderna själva och marknadskrafter som bidrar till rationaliseringar.
För övrigt förstår jag att du själv aldrig suttit på anstalt och kan därmed hålla käft med uttalanden om livet på anstalt.
Ja, Anders 'Ebbe' Eberhardt har jobbat på Kriminalvården, Kronobergshäktet, mycket länge, det måste vara sedan slutet av 1980-talet. Skötsam och trevlig kille. Dessutom då tillsammans med den sk 'Häktets Führer' Lars Hultén, även där Grottmannen Jerker Magnusson jobbade på tidigt 80-tal. Alla dessa tre kände varandra mycket väl från Sverigepartiet och Sverigedemokraterna. Eberhardt har dessutom varit medlem i både Sverigepartiet liksom Sverigedemokraterna alltsedan 1980-talets mitt, så några 12 år i SD stämmer inte. Det vet jag, och då menar jag vet det, såklart då jag sett medlemslistan på SvP innan jag vidarebefordrade denna till S..O. Det var min uppgift där. Det hela är mycket tragiskt. Jag måste tillägga att jag var förvånad över att se AE i SvP på den tiden och fortsättningsvis i den rörelsen, då han kom från Moderaterna innan från den mer liberala delen.