2021-11-20, 16:58
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
Vet inte om jag missförstår dig, men säsongen 19/20 vann Liverpool ligan med 18 poäng.

Herregud vad United är under isen. Har spelat 1x, fegt av mig. ☺

I en speciell säsong präglad av Corona.

Men Liverpool har inte visat upp någon egentlig kontinuitet trots en galet bra trupp, och man bjuder fortfarande på märkliga matcher ovärdigt ett absolut topplag.
Senast redigerad av -GG 2021-11-20 kl. 17:00.
Citera
2021-11-20, 17:02
Medlem
Apnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Men Liverpool har inte visat upp någon egentligen kontinuitet trots en galet bra trupp, och man bjuder fortfarande på märkliga matcher ovärdigt ett absolut topplag.

Men du skrev att det aldrig har hänt. Corona eller ej så har det hänt och det med i stort sett denna trupp.
Citera
2021-11-20, 17:04
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Men Liverpool har inte visat upp någon egentlig kontinuitet trots en galet bra trupp, och man bjuder fortfarande på märkliga matcher ovärdigt ett absolut topplag.

Liverpool var än mer överlägsna innan corona slog till...
Citera
2021-11-20, 17:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Om man låtit säsongen gå nån omgång till hade ligan varit avgjord matematisk…
Citera
2021-11-20, 17:12
Medlem
-GGs avatar
Det ska också sägas att jag inte är så bländad av Allison som hela världen tycks vara. Jag tycker han gör för många tabbar över en hel säsong för att räknas bland världens bästa målvakter. Inte alls så stabil i sitt delegerande av försvaret, heller.
Citera
2021-11-20, 17:23
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Det ska också sägas att jag inte är så bländad av Allison som hela världen tycks vara. Jag tycker han gör för många tabbar över en hel säsong för att räknas bland världens bästa målvakter. Inte alls så stabil i sitt delegerande av försvaret, heller.

Du har dock precis tappat rätten att bli tagen på allvar
Citera
2021-11-20, 17:26
Medlem
-GGs avatar
Skulle Liverpool "bara" ha vunnit en CL-titel och en PL-titel som tyngsta titlar, när Klopp-eran ska summeras, när han drar om några år, tycker jag man ändå får säga att det är en besvikelse. Sett till hur man har spelat och vilka spelare man haft. Den där kontinuiteten i att vinna titlar har än så länge inte infunnit sig, som man kan säga att City har hittat.
Citera
2021-11-20, 17:28
Medlem
Apnackes avatar
Edit: Fel tråd.
Citera
2021-11-20, 17:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Skulle Liverpool "bara" ha vunnit en CL-titel och en PL-titel som tyngsta titlar, när Klopp-eran ska summeras, när han drar om några år, tycker jag man ändå får säga att det är en besvikelse. Sett till hur man har spelat och vilka spelare man haft. Den där kontinuiteten i att vinna titlar har än så länge inte infunnit sig, som man kan säga att City har hittat.
Svårt att värdera spelarna efter deras utveckling i laget, titta på vilken nivå och klubb de tillhörde.
Citera
2021-11-20, 17:49
Medlem
-GGs avatar
Tuchel kanske visar sig vara mer framgångsrik! Hans Chelsea känns riktigt tunga och svårslagna. Sådär jobbiga att möta. Lite Juve-känsla över dem när Juve var i sin nutida prime.
Citera
2021-11-20, 17:51
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Svårt att värdera spelarna efter deras utveckling i laget, titta på vilken nivå och klubb de tillhörde.

Liverpool spelar fantastiskt befriande. Men det ska trots allt leda till en slutprodukt för en så stor klubb som också fått en pånyttfödelse. Klopp måste i mina ögon presentera minst två tunga titlar till för att hans era ska ses som "banbrytande" för klubben.
Citera
2021-11-20, 17:57
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Liverpool spelar fantastiskt befriande. Men det ska trots allt leda till en slutprodukt för en så stor klubb som också fått en pånyttfödelse. Klopp måste i mina ögon presentera minst två tunga titlar till för att hans era ska ses som "banbrytande" för klubben.
Svårt värdera med exakthet, Liverpool var på dekis när kom även om en andraplats året innan med en nära ligavinst.
Man behöver se vad motståndarna har gjort också.
Tycker Klopp har gjort det bra hittills, får upp laget i toppen under några år, utvecklat spelet några nivåer och dragit hem några bucklor.

Förra säsongen och delvis denna präglas av skador så tufft att dömas alltför hårt då 👍🏻
Förstår vad du menar med fler titlar, gärna för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in