2021-11-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En läcka. Nån inom polisen bekräftat till sin partner därhemma osv osv. Inget ovanligt. Men vi behöver en officiel bekräftelse.
Jag tvivlar inte på att det är B, eller att där varit en "läcka". Jag är mer förvånad över att media bekräftar med namn och bild så pass snabbt och utan en officiell identifiering. Jag tycker de brukar vara lite mer restektiva. Men jag antar att efter som platsen blivit utpekad av MGM och att kvarlevor hittats så är det väl tillräckligt bekräftat för att man ska skriva om det. Jag tänker mest på anhöriga i detta fallet, de kan ju inte veta säkert.
Citera
2021-11-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Jag tvivlar inte på att det är B, eller att där varit en "läcka". Jag är mer förvånad över att media bekräftar med namn och bild så pass snabbt och utan en officiell identifiering. Jag tycker de brukar vara lite mer restektiva. Men jag antar att efter som platsen blivit utpekad av MGM och att kvarlevor hittats så är det väl tillräckligt bekräftat för att man ska skriva om det. Jag tänker mest på anhöriga i detta fallet, de kan ju inte veta säkert.
De anhöriga är de första som får bekräftelse. Eller... det är så det ska vara i alla fall.
Citera
2021-11-20, 17:06
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De anhöriga är de första som får bekräftelse. Eller... det är så det ska vara i alla fall.

Så klart. Även om en person skrev i natt att "mycket troligt" så ville man hålla tyst med tanke om familjen.

Men media...de alltid vill vara först och tar inte hänsyn till etiken.
Citera
2021-11-20, 17:10
Medlem
Mindbusinesss avatar
Bekräftad
” Försvunna Beata Ratzman har påträffats död i ett naturområde. Detta enligt uppgifter till Sydsvenskan.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xqawax/32-ariga-beata-hittad-dod-i-skogsparti
Citera
2021-11-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men vem har påstått att det är någons fel? Ta du och skala en apelsin och lugna ner dig.

Jag frågade vad som kan ha föranlett all denna ilska om det nu är hon som har hittats? Ingen har försökt skuldbelägga någon. En förklaring är dock intressant eftersom allt händer av en anledning.

Det ska också bli intressant att få reda på om det är maken som helt plötsligt har erkänt?

Ja, det är bekräftat den häktade mannen har pekat ut platsen.
https://www.sydsvenskan.se/2021-11-20/forsvunna-32-ariga-kvinnan-hittad-dod-enligt-poliskallor
Citera
2021-11-20, 17:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja, men nu är hon hittad. Skönt för familjen, nu ska aset knytas till allt bara

Men har han erkänt inblandning i försvinnandet?

Eller handlar det just nu bara om att kroppen har återfunnits?
Citera
2021-11-20, 17:13
Medlem
Citat:
Men har han erkänt inblandning i försvinnandet?

Eller handlar det just nu bara om att kroppen har återfunnits?

Bekräftat enligt sydsvenskan, det är den häktade mannen som pekat ut platsen.
Citera
2021-11-20, 17:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna
Ja, det är bekräftat den häktade mannen har pekat ut platsen.
https://www.sydsvenskan.se/2021-11-20/forsvunna-32-ariga-kvinnan-hittad-dod-enligt-poliskallor

Artikeln är låst. Det går inte se att han har pekat ut platsen.
Citera
2021-11-20, 17:14
Medlem
Citat:
Tack men man kan inte alltid ha rätt, vi vet dessutom inte vad som hänt exakt så det lär nog fortsätta att spekuleras i den tråden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xqawax/32-ariga-beata-hittad-dod-i-skogsparti

Om maken är den skyldige så undrar man ju vad som föranlett all denna ilska?

Hur menade du där? Menade du att Beata måste ha gjort någonting riktigt fruktansvärt för att maken skulle bli så arg att han slog ihjäl henne? Så egentligen bör vi ta reda på vad Beata gjorde, för det faktum att hennes gubbe slog ihjäl henne var ju liksom följdriktigt efter vad hon hade gjort?

Så kanske vi rent av ska hålla rättegång mot liket Beata? Beata, det är ditt fel, se nu vad du tvingade din stackars make att göra!

Eller hur. Logiken hos kvinnohatarna på Flashback är fantastisk.
Citera
2021-11-20, 17:15
Medlem
Citat:

Står på första sidan i Sydsvenskan.

Citat:
Försvunna 32-åriga kvinnan hittad död enligt poliskällor

Försvunna kvinnan Häktad man pekade ut platsen, enligt källor till Sydsvenskan
Senast redigerad av Backarna 2021-11-20 kl. 17:17.
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Bekräftad
” Försvunna Beata Ratzman har påträffats död i ett naturområde. Detta enligt uppgifter till Sydsvenskan.”
Nej, polisen har inte bekräftat. Först ska en rättsmedicinsk undersökning göras för att bekräfta identiteten.
Citera
Medlem
Citat:
Om du går in på förstasidan på sydsvenskan så kan du läsa att "Häktad man pekade ut platsen", det är troligt att det är maken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in