2021-11-20, 02:35
Medlem
styckets avatar
Får mycket underhållning från att se på deras produktioner. Jag älskar hela familjen och människorna runt omkring. Även Juice! Alla människor har sina brister och jag dömer inte dom för något. Uppenbarligen vill de vara så bra föräldrar som möjligt. Visst de gör misstag, men vem är perfekt?
Citera
2021-11-20, 03:00
Medlem
KungPungPats avatar
Jocke och Danjal valde ett väldigt lustigt namn på sitt företag Capital Conquest AB.. vilket kan översättas på svenska till Kapital Erövring.. dvs "pengar erövring" LOL.
Man kan även dela upp ordet con-quest.. då betyder con lurendrejeri.. och quest betyder mål.

Så kan det gå antar jag om man inte ens kan engelska fast man ändå vill hitta på något tufft namn till sin firma som man skapat för att erövra och lura till sig pengar.
Citera
2021-11-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Stör mig så mycket på detta...

"Lundell vill flytta utomlands – för att skydda barnen"
"– I alla fall vill vi bo utomlands om vintrarna när barnen växer upp lite. Vi vet att våra barn kommer att få det väldigt intensivt när de börjar skolan. Alla kommer veta vilka de är. Det är något vi kommer behöva förbereda våra barn för i flera år."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XqRjBm/lundell-vill-flytta-utomlands--for-att-skydda-barnen

Barnen är 3 år och 1 år gamla. Har egna instagram konton och syns i varje youtube video, fler videos handlar ju om enbart barnen. J&J gör ju allt för att barnen ska synas exakt överallt.

Om man känner att ens familj är hotad gör man väl allt för att inte exponera barnen? om barnen får växa upp utan att deras ansikten syns på bilder/videor kommer inte omvärlden känna igen deras barn bland okända människor/andra barn.
Massor med riktiga kändisar som valt att inte exponera sina barn just för att skydda barnen och låta barnen bli gamla nog att välja själva om de vill vara offentliga eller ej.
Ja… Jag blev så paff när jag läste att han/de vill ”skydda” barnen …håller verkligen med dig, de visar ju upp de dagligen, sen om barnen får det intensivt i skolan beror ju på som du säger hur mycket de har exponerats, även hur populära föräldrarna är(de gör ju allt för att hålla popularitet uppe) sen har jag väldigt svårt för hans humor, Joakim anspelar väldigt mycket på sex på ett obehagligt sätt.(men som sagt har ju sett några videor från förr)antar att han inte förändrats och att det lyser igenom emellanåt.
Citera
2021-11-20, 11:51
Medlem
Blåtås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julina456
Ja… Jag blev så paff när jag läste att han/de vill ”skydda” barnen …håller verkligen med dig, de visar ju upp de dagligen, sen om barnen får det intensivt i skolan beror ju på som du säger hur mycket de har exponerats, även hur populära föräldrarna är(de gör ju allt för att hålla popularitet uppe) sen har jag väldigt svårt för hans humor, Joakim anspelar väldigt mycket på sex på ett obehagligt sätt.(men som sagt har ju sett några videor från förr)antar att han inte förändrats och att det lyser igenom emellanåt.

Skydda barnen? Han sa att barnen var rädda när de blivit hotade. Vem berättar det för sin barn isåfall?
Citera
2021-11-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Skydda barnen? Han sa att barnen var rädda när de blivit hotade. Vem berättar det för sin barn isåfall?
Ja du har rätt i vad han sa. Jag tänkte jag att det är väl ingen människa som kan gå på att barnen blivit rädda.(finns det någon som är så naiv/lättlurad) Syftet med att säga att barnen blev rädda är ju enbart för att flytta fokus från han själv……skulle barnen blivit rädda så är det de själva som gjort/påverkat dem. Å som du säger vem gör så mot sina barn…..
Citera
2021-11-20, 15:49
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julina456
Hade inte J&J postat bilder på barnen hade inte du eller jag vetat hur barnen ser ut.
Ta Isabella Löwengrip som inte visar ansiktet på barnen (gjorde inte det förr iaf), hade man då sett en förskoleklass hade inte du eller jag vetat vilket barn som är Isabella Löwengrips eftersom vi inte vet hur barnen ser ut.

Man kan som förälder göra så gott man kan för att skydda sina barn, genom att inte exponera barnen offentligt, speciellt ifall barnen får hot och man är orolig. Jag fattar inte hur J&J tänker :/
Citera
2021-11-20, 15:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåtå
Det har jag missat. Men om de stämmer är det bara hemskt, barn ska skyddas och få en trygg uppväxt, problem ska föräldrarna hantera. Om man är utsatt för hot ska man inte skrämma barnen, man ska skydda barnen och som vuxen hantera situationen.
Citera
2021-11-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jocke och Danjal valde ett väldigt lustigt namn på sitt företag Capital Conquest AB.. vilket kan översättas på svenska till Kapital Erövring.. dvs "pengar erövring" LOL.
Man kan även dela upp ordet con-quest.. då betyder con lurendrejeri.. och quest betyder mål.

Så kan det gå antar jag om man inte ens kan engelska fast man ändå vill hitta på något tufft namn till sin firma som man skapat för att erövra och lura till sig pengar.
Capital Conquest ägs inte av Jocke eller Danjal. Capital Conquest är in facto största ägare i företaget Newton Nordic som förvärvade deras företag Influencer Panel
Citera
2021-11-20, 18:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Capital Conquest ägs inte av Jocke eller Danjal. Capital Conquest är in facto största ägare i företaget Newton Nordic som förvärvade deras företag Influencer Panel

Jasså. Jag sökte på vad rockad betyder och det är ett drag i schack som gör att man får flytta två pjäser på samma gång.. som när kungen Jocke röstades in i styrelsen i ett företag där styrelsen sa nej till förändringarna vilket inte lyssnades på av Jocke och hans kompanjoner.

Undra hur dom delade upp dom där 50 miljonerna.
Jocke lär ju ha fått mest eftersom han var kungen i schackspelet.

Även om det inte är Jocke så är det väl den där kåkfararen som det stod om i artikeln.

Helt klart att det är en konspiration och att Jocke redan var vald till styrelsen innan möten och röstningarna gjordes.

Man kan ju förstå varför ingen egentligen vill ha Jockeboy i en styrelse med tanke på vad han är kapabel till för barnsligt trams.

Dom har nog kommit överens om att på lagligt sätt kapa aktiebolaget Newton Nordic och skapa ny styrelse där Jocke är med och får sin del av kakan för kapningen.

Deras influenser panel låter som nån sorts blandning mellan nätverk för influensers och nån sorts bedrägeri där dom utmålar sina framtidsplaner som enormt vinstgivande fast själva idén är helt ihålig och troligen inte vinstgivande alls med tanke på att det redan finns nätverk som tar pengar av influensers.

Troligen så är Newton Nordic nu en sekt.

Lustigt namnval iaf med Capital Con-quest och man undrar ju vem som blir lurad i slutändan eller rättare sagt "connad".. då det tycks vara hela syftet med Capital Con-quest.. att conna folk för ekonomisk vinning till sig själv.

Konstig logga också med en arg sol ... kan ju nästan ses som en piratflagga med en döskalle på.. eftersom en arg sol ska väl sätta skräck i motståndarna. LOL
Citera
2021-11-21, 15:52
Medlem
Nu går J & J ut stenhårt med reklam på instagram. Så tråkigt… bara massa reklam och allt är så bra så billigt(undra om de verkligen tycker att allt är så bra) säger bara ….. 🎶allting går att sälja med mördande reklam 🎶🎶🎶
Citera
2021-11-22, 01:44
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
citat.

Kanske därför dem börjat vlogga regelbundet igen... någonstans måste ju stålarna in...
Citera
2021-11-22, 03:26
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Kanske därför dem börjat vlogga regelbundet igen... någonstans måste ju stålarna in...

Jag sökte på Capital Conquest igen idag och fick då fram ett uttalande från styrelsen för att 1200 stycken aktieägare i Newton Nordic undrar vad som händer.. så styrelsen i CC snackar skit om styrelsen i Newton Nordic i slutet av uttalandet.. dom som inte ville att Jockeboy skulle ersätta dom.. och nu säger CC styrelsen att man kan ifrågasätta om den utbytta styrelsen typ jobbade för aktieägarna.
"Ganska" förvirrande att läsa med stavfel och mycket som är svårt att förstå.
Kändes lite som en spekulativ bubbla där Jockeboy och influenser panel hävdar att dom ska dra in enormt mycket pengar under de kommande 4 åren och att Newton Nordics aktieägare ska få ta del av pengarna genom att behålla sina aktier vilket ska göra att dom får fler aktier.

Jag tycker att det säger sig själv när Capital Conquest jobbar med avyttring av aktier vilket jag fick lov att söka på för att förstå vad det betyder.. och det står att avyttring av aktier är försäljning eller överlåtelse av aktier.

När man skapar en spekulativ bubbla så hävdar man att värdet kommer att gå upp på tex. bitcoins eller aktier... sen investerar folk som inte vet vad spekulativa bubblor är.. och då höjs värdet medans man själv sitter med så mycket bitcoins eller aktier att man kan krasha värdet genom att sälja alla sina aktier eller bitcoins.. vilket gör att investerarnas pengar hamnar i "bubbelblåsarens" ägo.

Jag tycker det hela ser ut som en klassisk spekulativ bubbla där Jockeboy har fått vara med och avyttra lite aktier i utbyte mot reklam för aktiens framtid vilket kommer att få folk att investera.. och då säljer Jockeboy sina aktier så att värdet på aktien krashar och alla som investerade förlorar sina pengar.

Youtubers i Amerika gjorde ju samma sak med savethekids coins och massa andra cryptovalutor.
Dom bad sina fans att investera, sen sålde dom sina egna coins när värdet hade stigit och vipps så förlorade fansen alla deras investerade pengar medans youtuberna fick kraftiga påfyllnader i sina plånböcker.

Allt är spekulativa bubblor lixom enligt min tro och forskning om bubblorna som blåses upp.

Jag är skeptisk till att jockeboy vet om hur man blåser upp en spekulativ bubbla men han är nog tvungen att blåsa upp bubblan nu i samarbetet med dom som inte ens kan rätta stavfel innan dom gör uttalanden till Newton Nordics aktieägare om ändringarna som just hände när Jockeboy blev en del av styrelsen som ska göra om hela verksamheten till en försäljningsverksamhet med influenser-reklam (bubbelblåsare) som den främsta kassakon.

Här är artikeln som jag läste : https://news.cision.com/se/capital-conquest-ab/r/newton-nordic-huvudagare-fortydligar-kommande-forvarv-och-utdelning,c3428263
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in