Citat:
Ursprungligen postat av
Kontemplikt
Ok, så du flyttar målstolpar så att det ändå sk vara omöjligt.
Jag bara påpekar att naturliga system inte är så låsta som du hävdar.
Little tyke var ute och betade någon timme om dagen trots att du påstod att det inte går med vassa tänder och utan att käken kan röras i sidled.
Du förstår, djur kan anpassa sig efter olika omständigheter och miljöer.
En viss flexibilitet finns inbyggd i generna och genom naturligt urval sållas det existerande genmaterialet så att de med bäst förutsättningar överlever.
Hur mycket kattdjuren förändrats ser vi ju exempel på då det finns många olika arter som av allt att döma kommit ur ett ursprungligt kattdjur som steg ur arken. Vad som förändrats i matsmältningssystemet under denna tid är ju svårt att säga. Men det finns ju tydliga exempel på att matsmältningssystemet inte är så fixerat som vissa tror.
De kattdjur vi ser idag härstammar från ett ursprungligt kattdjur som klättrade ner från träden för ca 10 miljoner år sedan. Alltså ganska mycket längre tillbaka än när arken strandade.
Ja, många katter äter gräs. Inte för näringen utan för att det hjälper dem att kräkas upp hårbollar.
Matsmältningssystemen på rovdjur och växtätare är väldigt olika. Att det ena systemet skulle förvandlas till det andra systemet är något vi aldrig sett prov på. Att Tyke kunde överleva på tillredda spannmålsprodukter och ägg bevisar ingenting alls.
Nu vet jag inte vilken falang du tillhör, men i tråden har det hävdats att rovdjuren först var tama växtätare, alltså i paradiset med Adam o Eva, sedan blev de köttätare igen efter det att de släppts ut ur arken, och när jesus kommer tillbaka och etablerar ett nytt paradis så blir de växtätare på nytt.
Lite väl meckigt, skulle jag säga, att pyssla med rovdjurens inälvor fram och tillbaka. Och till vilken nytta?