Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Ja, och du påstår en extremt kraftig ökning som vi inte sett än om man tittar tillbaka på 2017. Så jag undrar vad du baserar dina siffror på? Varför kommer vi ha en sån kraftig ökning när vi inte haft det tidigare?
Jag förklarade rätt tydligt varför vi kommer se en kraftig ökning. Totalt ointressant att diskutera om det är 90x, 100x eller 110x som det handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Den procentuella prisökning kommer alltid mattas av, oavsett vad det är för asset. Menar du att BTC ökar lika snabbt procentuellt nu som den gjorde 2011? Det funkar inte så.
Om det "mattas av" så tror jag inte det är nämnvärt iaf.
En 90%:ig ökning skulle kunna ses som "mattas av" jämfört med en tidigare 100x ökning, så det blir en lek med ord jag inte är intresserad av. Poängen är det viktiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
david-taxi
Folk köper SHIB t.ex. efter att den gjort 10000x och tror att den kan göra 10000x igen. Det är näst intill omöjligt. Spelar ingen roll om det är BTC eller SHIB. När marknadsvärdet blivit så stort kan den inte fortsätta växa lika snabbt.
Shib har lockat många nya att investera i krypto. Dessa vinster (vem som gör dom) i Shib tror jag hamnar i BTC och övriga topp coinsen för eller senare.
Det enda positiva med Shib är att det varit en bra inköpsport för folk som kanske inte brytt sig annars.