2021-11-20, 01:03
Medlem
Svagt, att ta sitt eget liv, så otroligt själviskt att lämna sin egen familj åt sitt öde

RIP hursom
Citera
2021-11-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Den enda skandinaviska skiva i samma genre som kommer upp till TNs högstanivå är Union Carbide Productions debut In the air tonight från 89.

Fan va kul med tips. Man umgås ju med samma slags drägg hela tiden här hemma så det är sällan det kommer "nya "band. Aldrig hört talas om Union Carbide Productions här. Låter bra. Ska dock sägas att jävlar vad det låter City Slang över Cartoon Animal. Men det här ska jag definitivt kolla upp.
Citera
2021-11-20, 01:10
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Den enda skandinaviska skiva i samma genre som kommer upp till TNs högstanivå är Union Carbide Productions debut In the air tonight från 89.
Skivan är från 87 och inte 89. Jag tycker turbonegro är helt ok, men jag skulle ljuga om jag påstod att jag lyssnat särskilt mycket på turbonegro eller Hank, men ändå synd att han dog. Jag vet att vissa inte gillade hans tolkning av Cornelis, men jag tyckte att hans sångröst var helt ok på soundtracket.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-11-20 kl. 01:12.
Citera
2021-11-20, 01:11
Avstängd
lemmy124s avatar
Det var som fan. Rocken ger, rocken tar. Vila i frid broder.
https://www.youtube.com/watch?v=Zk5y...hannel=djitras
Citera
2021-11-20, 01:18
Trist. Kastade han in Hankduken eller var det oavsiktligt?
Citera
2021-11-20, 01:23
Medlem
J.H.s avatar
Verkligen trist. Turbonegro och Hank har betytt mycket under min uppväxt.
Citera
2021-11-20, 01:26
Medlem
Väldigt oväntat, träffade honom 2016 , otroligt trevlig snubbe!
Citera
2021-11-20, 01:32
Medlem
The Beach boys avatar
Förutom Turbonegro så sjung han också i ett band som hette Doctor Midnight and the Mercy Cult. Personligen kändes det ganska oväntat.
Citera
2021-11-20, 01:40
Medlem
Kuslig reinkarnation av Cornelis själv
Citera
2021-11-20, 02:02
Medlem
isislisasfisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Blä, detta suger
Yeee-haw detta är nice och roligt.
Citera
2021-11-20, 02:03
Medlem
deTremouillacs avatar
Gick på en releasefest för en Turbonegro-platta.
Trots en lokal med riggad scen syntes ingen i bandet syntes till på hela kvällen.

Tillslut kommer en tjock, ovårdad och extremt flöddrad/horsad (någon downer) Hank ut i typ grå träningskläder med matrester på. Utledd av någon manager skriver han helt ointresserad några autografer och typ skakar någon hand. Försöker le.

Det var både tragiskt och väldigt rock&roll på samma gång. Det var så extremt ärligt och han såg ut att höra hemma i psykakutens väntrum. Synen av någon som sjunger om att leva varje dag som det var den sista, med konsekvensen att man snart önskar att varje dag skulle vara den sista.

För atr fronta "All my friends are dead"som Hank gjorde rider man rodeo genom livet, och det är svårt att hålla sig fast tills domaren ringer i klockan.

Hoppas han vilar i frid.
Senast redigerad av deTremouillac 2021-11-20 kl. 02:08.
Citera
2021-11-20, 02:52
Medlem
Såg Turbonegro spela i början av 2000–talet i Malmö. Hans-Erik Dyvik Husby kämpade redan då med att sluta med heroin och gick på substitutionsbehandlingar. Dyvik Husby gjorde sedan en u–sväng och blev hardcore–scientolog och vägrade all form av psykiatrisk behandling. Förutom filmen om Cornelis så kunde han ses i Scientologernas bokhandel i gamla stan.
Ett tag var han ganska tongivande inom rörelsen, många inom scientologin tycker det är bättre att ta sitt liv än att söka hjälp från psykiatrin, när deras egen sekt inte kan hjälpa dem eller har sugit ut dem på pengar.
Jag såg Dyvik Husby i en ganska kackig uppsättning av Trollflöjten på Göteborgs Stadsteater i början av förra året, där han ironiskt nog spelade sektledare.
Jag vet inte vad han ska ha sagt på tillställningen om män och psykisk ohälsa, men jag har aldrig hört honom ta avstånd från scientologin (snarare slutade han att prata om det). Men om han delade deras uppfattningar fortfarande så är han olämplig för de sammanhangen, och om han nu tagit sitt eget liv så blir väl det ytterligare ett bevis för att Scientologi bara förvärrar situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in