2021-11-20, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zkuurk
fy fan vad tråkigt rip Hans-Erik
Han gjorde en fenomenal skådis insats som Cornelis
den skådespelarinsatsen är brutalt dålig.
Citera
2021-11-20, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golf20
den skådespelarinsatsen är brutalt dålig.
Mja.. han fick ju antagligen rollen för att han var en musiker som var lite lik cornelis... inte för att han är skådespelare.
De känns ju som han tar rollen på allvar iallafall och gör så gott han kan även fast han inte e så duktig.
Musiken är ju också en av hans insatser och den e de ju inge fel på.
Citera
2021-11-20, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Mja.. han fick ju antagligen rollen för att han var en musiker som var lite lik cornelis... inte för att han är skådespelare.
De känns ju som han tar rollen på allvar iallafall och gör så gott han kan även fast han inte e så duktig.
Musiken är ju också en av hans insatser och den e de ju inge fel på.
ja, jag vet inte om man ska skylla allt på honom heller för vissa bitar är helt ok. tid och pengar kan ha avgjort mycket. hans dialekt skiftar ju från hela sverige med vissa delar av norsk brytning.
Citera
2021-11-20, 04:33
Medlem
bajssprutans avatar
Nej! Jag satt och tänkte på Hank igår att han fortfarande lever när Jokke och valentinerna med låten paranoid kom i spellistan.
Jokke dog heroindöden, hank har ju lagt ner det sen länge.
DVD-dokumentären the Reserection är så jävla rolig.

Aja, alla pallar inte med livet. Vila i frid Hank, ses i hælvete.
Citera
2021-11-20, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Någon källa på detta?
Sökte på nätet. Hittar inget om detta.
Tragiskt om det är sant. Trevlig prick.
Verkar vara så, tråkigt. Ja, trevlig prick R.I.P Hank
Citera
2021-11-20, 05:48
Bannlyst
Cornelis Vreeswijk blev 50 år ( 1937 till 1986 )
Hank Von Hell blev 49 år.

Sup och knarkade Hank Von Hell lika mycket som Vreeswijk?
Citera
2021-11-20, 07:15
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Det tycker jag det finns anledning till. Du har ju själv också diskvalificerat din åsikt genom att kalla Cornelis för Cornelius. Hur gammal är du? Har du hört Brev från kolonien och hönan agda eller? Gå och lägg dig istället.

Prova själv med rättstavning. Jag såg inte korrektionen ditt pundhuvud. Hank var en tafflig musiker. Säkert bra i mångas öron men inte bättre än att fjanta i mello. Men skitsamma. Världen har förlorat en musiker och en pappa.
Senast redigerad av Stone 2021-11-20 kl. 07:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
har mer eller mindre förstahandsinfo och vet var han hittades och av vem.
visserligen kan det ha varit ett hjärtstillestånd helt av naturliga anledningar, men tyvärr verkar det som att det oavsiktligt fick lite hjälp på traven. det inträffade igår natt.

Överdos alltså?
Citera
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Turbonegro var enorma ca 2000-2005, åtminstone på festivalscenen. Känns som att de stendog publicitetsmässigt nånstans runt 2010. Hade väl en stil som inte passade den nya generationen ungdomar, och vi som mer tillhörde samma generation växte ifrån dem.
Turbonegro hade en stil som idag aldrig skulle kunna hyllas av musikjournalister (de skämtar ju om bögar och handikappade). Punkrock med den typen av texter försvann från de stora scenerna.

Minns hur det kring 2002-2004 var en standard aktivitet att dricka folköl och lyssna på Ass Cobra på en bandare i någon park. Å ungdomens glada dagar. 🙂

Vila i frid Hank!
Citera
2021-11-20, 07:28
Medlem
Ratads avatar
Musikaliskt var Turbonegro inte riktigt min grej men jag kan ärligt säga att Hans-Erik var en av de roligaste människor jag träffat. Karln var dessutom kvicktänkt. Mycket tråkigt att han gått bort.
Citera
2021-11-20, 07:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Turbonegro hade en stil som idag aldrig skulle kunna hyllas av musikjournalister (de skämtar ju om bögar och handikappade). Punkrock med den typen av texter försvann från de stora scenerna.

Minns hur det kring 2002-2004 var en standard aktivitet att dricka folköl och lyssna på Ass Cobra på en bandare i någon park. Å ungdomens glada dagar. 🙂

Vila i frid Hank!
Verkligen. Det är inte riktigt lika skitnödigt lättkränkt på norska landsbygden som på Södermalm men Hank och co. hade haft det jävligt mycket svårare att slå igenom i gammelmedia. De hade fortsatt varit ett kultband. Var man på festival träffade man alltid ett par Turbojugend oavsett om bandet spelade där eller inte.
Citera
2021-11-20, 08:38
Medlem
Lajvade han bara scientolog?
Dålig smack-kran eller planerat slut?
Döden verkar i alla fall varit största intresset..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in