2021-11-19, 23:54
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
En spruta med läkemedel som permanent förändrar din kropp är ju ett kroppsligt intrång. Det kan psykologiskt jämföras med att någon stoppar en snopp i en.

Om man älskar snoppar behöver det inte vara en grej. Men om man ogillar snoppar är det ett övergrepp. Det kan också vara så att man tycker om snoppar, men inte just den här snoppen, och det är också ett övergrepp.

Undervisning när man är liten för att lära sig skriva förändrar hjärnan permanent också. Många gillar det. En del vill inte lära sig det. Men det är ett tvång. Vill man inte så är det också ett övergrepp.
Citera
2021-11-20, 00:09
Medlem
Eu-snubbe rasar mot bulgarien för att de kan skapa en bulgarisk virusvariant.

De har 26 % fulvaccinerade. 7 miljoner invånare.
Han måste sovit igenom alla mattelektioner och forskning om viruset

Problemet med hela virusbekämpningen är solklar, det är isterbukarna som sitter på makten, så det är bara dansa efter deras logik. Det viktigaste i livet är att frossa i mat tydligen. De är så skitnödiga att dö så alla skall anpassa sig.

Nä, skjut en isterbuk och rädda planeten borde vara en slogan för alla som bryr sig.
Citera
2021-11-20, 00:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
I dina kratsar kanske..

Jävla lowlife. Vi med lite iq testar oss trots två sprutor.
Man vill inte riskera att smitta någon även om risken är mindre än som ovaxxad
Jaså, ni med lite IQ gör så. Vi med mycke IQ å andra sidan...

Så du testar dig för att se om det är covid som gör att du snörvlar och hostar, och är det inte det så behöver du inte bry dig om att du sprider något annat, som flunsa eller förkylning eller halsfluss? Eller testar du dig dagligen även utan symptom utifall att du skulle vara en asymptomatisk eller presymptomatisk covidspridare? Berätta gärna mera om hur ni med lite IQ fungerar, det kan vara svårt för de med mycket IQ att förstå.

Har man symptom så bör man väl inte sprida vad man än lider av, så varför testa bara för covid, varför inte influensa, halsfluss och förkylning med? Enda undantaget är väl allergisnörvel eftersom allergi inte smittar.

Uppmaningen att testa även vaccinerade med symptom verkar mest ha en teoretisk funktion, för statistikens skull. För varför skulle du hosta nån i ansiktet bara för att det inte är covid som ligger bakom dina symptom?
Citera
2021-11-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Undervisning när man är liten för att lära sig skriva förändrar hjärnan permanent också. Många gillar det. En del vill inte lära sig det. Men det är ett tvång. Vill man inte så är det också ett övergrepp.
Om du upplevde skolan som ett övergrepp så är det fritt fram för dig att pröva det i domstol.

Det förminskar inte andra sorters övergrepp som drabbar andra människor.
Citera
2021-11-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Den som sitter på posten nu, har ju visat sig vara bättre på att skapa osämja, än att skydda folkets hälsa. Anders Tegnell har lyckats provocera både Italien, och våra kära grannar i Norge.
Nu är det knappast Tegnell som provocerat, det är de som upprörts av mediauppgifter som sällan stämt.
Citera
2021-11-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jaså, ni med lite IQ gör så. Vi med mycke IQ å andra sidan...

Så du testar dig för att se om det är covid som gör att du snörvlar och hostar, och är det inte det så behöver du inte bry dig om att du sprider något annat, som flunsa eller förkylning eller halsfluss? Eller testar du dig dagligen även utan symptom utifall att du skulle vara en asymptomatisk eller presymptomatisk covidspridare? Berätta gärna mera om hur ni med lite IQ fungerar, det kan vara svårt för de med mycket IQ att förstå.

Har man symptom så bör man väl inte sprida vad man än lider av, så varför testa bara för covid, varför inte influensa, halsfluss och förkylning med? Enda undantaget är väl allergisnörvel eftersom allergi inte smittar.

Uppmaningen att testa även vaccinerade med symptom verkar mest ha en teoretisk funktion, för statistikens skull. För varför skulle du hosta nån i ansiktet bara för att det inte är covid som ligger bakom dina symptom?
Convid har gjort folk galnare och dummare än vad jag trodde var möjligt.
Citera
2021-11-20, 00:31
Medlem
Citat:
Naturligtvis går det att stoppa ett virus, såvida viruset stoppas innan det har kommit in i en population. Det som behöver göras, är att isolera populationen från omvärlden. Ingen individ utifrån tillåts komma in. När ett virus redan har fått fäste i en population, så är det mycket svårare att stoppa.
Jo, viruset släpptes in helt avsiktligt. Återvändande skidturister från Alperna fick kliva rakt in i svenska samhället, trots att Folkhälsomyndigheten visste vad som pågick i Italien. Var det svårt att räkna ut vad det skulle leda till?
Fattar du inte att det viruset och ofantligt många till fanns i Sverige långt innan det du drar upp!
Att stänga ned totalt för ett virus som hos de flesta knappt ens ger symtom är både vridet och sjukt!
Situationen i Italien har överdrivits in absurdum. Gamla redan sjuka människor som felbehandlades och felmedicinerades fick världen att få tokpanik!
Citera
2021-11-20, 00:53
Medlem
Tegnell & co framstår som nyktra i jämförelse med diverse politiker och länder.
Även om jag inte håller med fhm heller.

Man tar virussmällen snabbt och hårt sen går man vidare. Vi är 7,4 miljarder i flocken plus diverse perversa husdjur och annat obsent. Vi blir fler och fler i rasande takt. Finns det verkligen någon som tror det håller?
Senast redigerad av BlixtarDunder 2021-11-20 kl. 01:04.
Citera
2021-11-20, 01:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ganska uppenbart att du inte har en aning om vad du talar om. från början sades det att det nygamla coronaviruset var extremt smittsamt. Har för mig att det talades om 5 gånger så smittsamt som influensavirus! Sen drogs den glädjesiffran ned en bit. Men att det skulle smittat trögt är så klart bara BS!
Inse fakta virus av alla sorter sprids extremt effektivt och letar sig normalt igenom en hel befolkning på några månader, men på grund av restriktioner isolering och rekommendationer så tog det nu några månader till…

Vad har du för underlag till dina påståenden?

Jag bygger mina påståenden på den här artikeln.
Citera
2021-11-20, 01:47
Medlem
Citat:
Vad har du för underlag till dina påståenden?

Jag bygger mina påståenden på den här artikeln.
Den artikeln stöder mig mer än dig. Har du ens läst den ordentligt?
Citera
2021-11-20, 06:32
Medlem
Hej, förklara till mig hur kan vaccin stoppa spridningen av covid. Det står överallt ta vaccin och hjälp samhället att stoppa dödsvirus bla bla. Hur?! Jag får inte till det på logiken... Om man som vaxxad får lindriga symptom men man sprider ju inte symptom utan man sprider själva sjukdomen så hur i helvete kan någon vaccin stoppa spridningen fattar jag inte...
Citera
2021-11-20, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Den artikeln stöder mig mer än dig. Har du ens läst den ordentligt?

Och är ett och ett halvt år gammal. Kunskapen om viruset har nog ökat en hel del sedan dess!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in