Det finns hur mycket exempel som helst. Men det allra tydligaste är nog när de svarta pantrarna gick runt tungt beväpnade helt lagligt, och gjorde andra laglydiga medborgare så skräckslagna att de stiftade hårdare vapenlagar, något som till och med NRA för en gångs skull stod bakom.
Jag syftar dock huvudsakligen på den moderna open carry-rörerelsen, de som ville få utnyttja sin rätt att gå beväpnade på RNC till exempel (vilket de givetvis inte fick).
Det skall inte behövas men med BLZ och ANTIFA terroristerna så är det game on. Jag är inte det minsta rädd för Rittenhouse och hans gäng. Äntligen har vinden vänt.
Jag noterar att du återigen, likt den förljugna kommunist du är, vägrar att bemöta sakfrågan utan börjar svamla om annat.
En gång till:
Varken den hypotetiska kvinnan eller Kyle uppfattas som ett livsfarligt hot av laglydiga normala människor. Psyksjuka och brottslingar kan uppfatta vad som helst som ett hot, varför ska man ta hänsyn till detta?
De enda personerna som är rimligt att uppfatta som ett hot, var den våldsverkande mobben av kommunister, negrer, pedofiler och kvinnomisshandlare(dina meningsfränder m.a.o.) som var ute efter att förstöra vanliga människors egendom.
Har du sett Rosenbaums agerande innan situation när han som en besatt vrålar "shoot me nigga!" om och om igen? Där kan vi snacka om hotfull.
Vad uppfattar du som ett hot? Den våldsamma mobben som försöker bränna ner staden? Eller den fredliga personen som försöker släcka bränderna och hjälpa folk?
Verkligen. Det är helt häpnadsväckande att se sådana som denna moderator argumentera så som han gör.
Inte konstigt att deras världssyn ledde till hundratals miljoner döda under förra århundradet, och ytterligare lidande därtill, när de häver ut sig sådant extremt irrelevant och amoraliskt trams mot Kyle Rittenhouse som de gör. Deras vidriga avstamp i världen gör den verkligen sämre på alla sätt och vis.
Lyckligtvis dömde man Rittenhouse fullständigt korrekt, och han hyllas som den hjälte han är av alla som inte är sjukligt ondskefulla och/eller psyksjuka. Låt dem gråta. Saltet i deras sår är alldeles utsökt!
Amerikansk media har medvetet sökt finta sina läsare till att tro att det handlade om ett rasistiskt dåd utfört av en vit högerterrorist, vilket lett till att journalistkollegor världen runt missuppfattat händelseförloppet.
I stort sett all svensk media har även gett en felaktig bild, vilket inte är överraskande när man som Expressen hänvisat till uppgifter i CNN ( den kanske mest opålitliga större nyhetsförmedlaren i USA, jämte MSNBC ).
Hmmm undrar om de tänker visa bilder på offren i sina publikationer. Det skulle vara höjden av ironi om de photoshoppar bilder på Rosenbaum, Huber och Grosskreutz så att de blir lite mörkare i huden så att säga.
Skämt åsido det är skrämmande hur MSM media världen över ljuger, förvrider sanningar och manipulerar folk att tro på en totalt falsk världsbild.
Personligen så läser jag inte vinklad MSM media men många gör ju tyvärr det och blir totalt hjärntvättade att tro på saker som saknar all rim och reson.
Man undrar hur USA, och vår del av västvärlden skulle se ut, om vänstern bara kunde finna det inom sig att förkasta kriminella upprorsmakare tillika pedofiler och terrorister, som mördar och förstör i sin iver att hata, med samma skarpa tonläge som de förkastar och smädar de män och kvinnor som är modiga nog att stå på sig och försvara försöken på deras liv, egendom och samhälle.
Ingen förnekar att det bästa hade varit om Kyle inte hade befunnit sig i Kenosha under år 2020's sommar av "kärlek och tolerans". En 17-åring skall inte behöva utsätta sig för terrorvänsterns vansinne, men nu gjorde han det, just därför att han är en starkt moralisk och modig man som ville hjälpa de sina mot inhemsk terrorism. Jag vet att det är en fullständigt svindlande tanke, men får jag föreslå att vänsterns hat mot Rittenhouse kanske mer lämpligt borde riktas mot Antifa och BLM? Det är en hisnande tanke, jag vet.
Kyle's imponerande karaktär lyser starkt om man tar sig en titt på hans liv och engagemang i samhället. Att sådana som "Sir Dwain" & Co. häver ut sig det ena invektivet efter det andra mot honom, och t.o.m. påstår honom vara utvecklingsstörd i ett försök att förminska honom efter det att amerikansk lag och rättvisa vann, är så vidrigt att man häpnar, men sådana är de. Det faktum att de tyst ställer sig bakom extremist-/terrororganisationer som Antifa, men vill förstöra livet för dem som står upp mot våldet, säger det mesta om hur de vill forma vår värld. Det goda hatet rättfärdigar alla medel.
Jag tror inte att de är vilseledda i sin ideologi. Jag vill påstå att de är direkt ondskefulla. Det är samma onda människor som står bakom 1900-talets många katastrofer.
Det finns ingenting som tyder på det. Av de som har dött i samband med demonstrationerna så har de flesta varit demonstranter, 9 BLM demonstranter har dödats av diverse folk (varav två då av Rittenhouse), 2 pro-Trump demonstranter har dödats vid Trump-demos, någon har skjutits av polis, några poliser har skjutits, en hel del demonstranter har körts på och dödats. Jag hittar inte ens exempel (även om det förmodligen finns något) på där demonstranter dödat andra civila. Jo fallet med Antonio Mays Jr förresten, han blev skjuten i en stulen bil vid den där zonen efter att man trodde att man blev attackerade. Poängen är att det är väldigt få fall med sådant och inget sådan fall var i Kenosha. Det finns också några fall där man inte känner till vem gärningsmannen var eller motivet, men det handlar om högst några få till.
Sett till statistiken har det varit farligare att demonstrera än att vara i närheten av demonstrationerna. Men den farligheten ska inte heller överdrivas med tanke på att upp till 26 miljoner deltog i BLM demonstrationerna och minst 11 miljoner, 9 döda av 11 miljoner är ganska bra odds tycker jag.
En pensionerad svart polis blev dödad i en demonstration som urartade i ett upplopp i St Louis 2020 när han försöker skydda en affär från plundring.
Så din research är inte oväntat undermålig.
Nix, they don't. They makes up about 14% of the population, and commit of about 52% of most serious crimes.
~96% of all the black victims were commited by other blacks, sadly.
About ~84 percent of all white victims were commited by other whites, also sadly, but more understandable it's high too since they make up most of the majority.
Jag snackar inte om lagen. Jag snackar om vad jag anser. Jag ANSER att du har rätt att döda någon som bryter sig in med våld i ditt hus eller ger sig på dig med risk för dödligt våld. Men det var inte det som hände här.
Va dom gav sig på Kyle och hotade hans liv så ditt andra exempel är ju aktuellt i detta fall.
Vad tror du händer när människor slår dig i huvudet med en skateboard och siktar mot ditt huvud med en Glock, är inte det hot med dödligt våld?
Vilken värld lever du i.
Suck. För att en kvinna som klär sig lätt inte uppfattas som ett livsfarligt hot, och en våldtäkt är inte ett sätt att neutralisera ett livsfarligt hot.
Var det så ohyggligt svårt att begripa?
Vad pratar du om en lättklädd kvinna är en stor provokation för muslimer som är uppväxta i helt andra kulturer, de sjuka individerna reagerar likadant som de som attackerade Kyle.
Många etniskt svenska kvinnor har blivit våldtagna i Sverige för att de saknar värde och är lättklädda enligt de som våldtagit kvinnorna.