Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Håller inte med om din take på Khamzats brottning, ska sägas att det inte är vad jag kan bäst inom MMA, men jag tycker den såg oerhört bra ut. Jag tror nog du underskattar Jack lite grann. Det som jag kollar mest på i en sån här match är styrkeförhållandet, och det var framför allt snabbhet och styrka som gjorde att Khamzat vann. Då är ändå Jack tyngre, då Khamzat pendlar mellan viktklasser.
Nja, alltså jag menar inte att Khamzat såg dålig ut. Men den lämnar frågetecken. Han har trots allt inte mött några brottare i UFC ännu. Det här var första gången vi fick se honom mot en brottare den senaste tiden.
Hela grejen är ju att de möttes i fristilsbrottning, vilket är Khamzats bakgrund. Jack har en bakgrund i grek-romersk, han har säkert tränat lite fristil också men det är inte hans stil. Nu vet vi inte hur hårt Khamzat gick in och detta var så klart inte en MMA-match men det lämnade några frågetecken.
Citat:
Ursprungligen postat av
brolinlever
Är du brottningsexpert så viker jag mig, men jag blev snarare imponerad.
Nä, började i sena tonåren och körde några år då min MMA-tränare var gammal brottare, då låg klubben periodvis i en brottningslokal. Min nuvarande klubb låg också i en brottarlokal fram tills nu för några veckor sedan.
Också bott utomlands och tränat både amerikansk folkstil och engelsk catch wrestling.