2021-10-12, 10:45
Medlem
Zengas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Har väl lagt av.

Det verkar som ja, men hittar ingen info om att det faktiskt är så.
Citera
2021-10-18, 10:47
Medlem
Brottargalnings avatar
Albrektsson fortsätter att leverera, fortsätter dock att ta alldeles för mycket stryk stående.

Matchen går att se här, den sista på prelims.

https://www.youtube.com/watch?v=NsCwM6KQnG0
Citera
2021-10-31, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenga
Det verkar som ja, men hittar ingen info om att det faktiskt är så.

Han är inte lika aktiv som förr.
Citera
2021-11-19, 22:27
Medlem
Brottargalnings avatar
Bulldog Fight Night levererade men tog nog samtidigt rekordet i flest antal missmatches.

Bark börjar imponera och påminner lite om Akhtars karriär. Vass thaiboxning och han har visat att han inte har några problem med att möta brottare eller grapplers.

Kändismatchen var ett fiasko.

Skräll att Sanny torskade, han såg annars bra ut fram tills knocken, en redigt snygg kombination av motståndaren.

I brottningsmatchen tog Khamzat snabbt 8-0 mot Hermansson, frågan är väl dock om han körde ut sig fullständigt när han försökte få Hermansson på fall eller om han självmant valde att gå defensivt. Oavsett blev jag imponerad av Hermansson som visade upp väldigt bra brottning ändå. Matchen lämnade några frågetecken faktiskt om hur bra Khamzat kommer klara sig mot andra amerikanska brottare i UFC, Hermansson har trots allt en bakgrund i grek-romersk brottning.
Citera
2021-11-19, 23:13
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Albrektsson fortsätter att leverera, fortsätter dock att ta alldeles för mycket stryk stående.

Matchen går att se här, den sista på prelims.

https://www.youtube.com/watch?v=NsCwM6KQnG0

Jag såg bara att han vann, men du skojade inte. Jävla haka, han borde lägga tid på sitt försvar så skulle han kunna vara med i absoluta toppen i både bellator och UFC. Har gillat Albreksson ända sedan jag såg han för första gången i brave. Slipar han till sitt game lite grann så finns det bra möjligheter för han i en jävligt tunn division
Citera
2021-11-19, 23:18
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Bulldog Fight Night levererade men tog nog samtidigt rekordet i flest antal missmatches.

Bark börjar imponera och påminner lite om Akhtars karriär. Vass thaiboxning och han har visat att han inte har några problem med att möta brottare eller grapplers.

Kändismatchen var ett fiasko.

Skräll att Sanny torskade, han såg annars bra ut fram tills knocken, en redigt snygg kombination av motståndaren.

I brottningsmatchen tog Khamzat snabbt 8-0 mot Hermansson, frågan är väl dock om han körde ut sig fullständigt när han försökte få Hermansson på fall eller om han självmant valde att gå defensivt. Oavsett blev jag imponerad av Hermansson som visade upp väldigt bra brottning ändå. Matchen lämnade några frågetecken faktiskt om hur bra Khamzat kommer klara sig mot andra amerikanska brottare i UFC, Hermansson har trots allt en bakgrund i grek-romersk brottning.

Håller inte med om din take på Khamzats brottning, ska sägas att det inte är vad jag kan bäst inom MMA, men jag tycker den såg oerhört bra ut. Jag tror nog du underskattar Jack lite grann. Det som jag kollar mest på i en sån här match är styrkeförhållandet, och det var framför allt snabbhet och styrka som gjorde att Khamzat vann. Då är ändå Jack tyngre, då Khamzat pendlar mellan viktklasser.

Är du brottningsexpert så viker jag mig, men jag blev snarare imponerad.
Citera
2021-11-20, 03:23
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Håller inte med om din take på Khamzats brottning, ska sägas att det inte är vad jag kan bäst inom MMA, men jag tycker den såg oerhört bra ut. Jag tror nog du underskattar Jack lite grann. Det som jag kollar mest på i en sån här match är styrkeförhållandet, och det var framför allt snabbhet och styrka som gjorde att Khamzat vann. Då är ändå Jack tyngre, då Khamzat pendlar mellan viktklasser.

Jag håller med brottargalning. Blev mer positivt överraskad över Hermansson. Man visste att han hade bra brottning men Khamzat har ju målats upp som Khabib.. Inte så direkt att Khamzat bara skulle kunna gå in och ta ner Usman eller Colby efter att ha sett detta.
Citera
2021-11-20, 07:09
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:

Nja, alltså jag menar inte att Khamzat såg dålig ut. Men den lämnar frågetecken. Han har trots allt inte mött några brottare i UFC ännu. Det här var första gången vi fick se honom mot en brottare den senaste tiden.

Hela grejen är ju att de möttes i fristilsbrottning, vilket är Khamzats bakgrund. Jack har en bakgrund i grek-romersk, han har säkert tränat lite fristil också men det är inte hans stil. Nu vet vi inte hur hårt Khamzat gick in och detta var så klart inte en MMA-match men det lämnade några frågetecken.

Citat:

Nä, började i sena tonåren och körde några år då min MMA-tränare var gammal brottare, då låg klubben periodvis i en brottningslokal. Min nuvarande klubb låg också i en brottarlokal fram tills nu för några veckor sedan.

Också bott utomlands och tränat både amerikansk folkstil och engelsk catch wrestling.
Citera
2021-11-20, 12:26
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Nja, alltså jag menar inte att Khamzat såg dålig ut. Men den lämnar frågetecken. Han har trots allt inte mött några brottare i UFC ännu. Det här var första gången vi fick se honom mot en brottare den senaste tiden.

Hela grejen är ju att de möttes i fristilsbrottning, vilket är Khamzats bakgrund. Jack har en bakgrund i grek-romersk, han har säkert tränat lite fristil också men det är inte hans stil. Nu vet vi inte hur hårt Khamzat gick in och detta var så klart inte en MMA-match men det lämnade några frågetecken.

Nä, började i sena tonåren och körde några år då min MMA-tränare var gammal brottare, då låg klubben periodvis i en brottningslokal. Min nuvarande klubb låg också i en brottarlokal fram tills nu för några veckor sedan.

Också bott utomlands och tränat både amerikansk folkstil och engelsk catch wrestling.

I så fall är du mer bevandrad i brottning än mig praktiskt i alla fall, jag har egentligen ingen egen erfarenhet mer än att jag brottats som liten grabb samt att jag kollat på mycket brottning. Det var GR som gällde, så jag vet inte hur stor skillnaden ska vara om de två stilarna möts. Så jag tar med mig vad du säger om frågetecknen. Även om jag fortfarande imponerades av hur stark han var i 50/50 positionerna. Tack för input

ps. Kom gärna in i min tråd om Fight Club Rush 10, som går av stapeln ikväll. Överlag ett bättre, jämnare kort och min favoritfighter inom kvinnlig svensk mma Little Thunder går match. Fantastisk striker, input kring hur långt hennes brottning har kommit skulle uppskattas.
(FB) Fight Club Rush 10. Någon som är intresserad av att diskutera kortet
Senast redigerad av brolinlever 2021-11-20 kl. 12:32.
Citera
2021-12-04, 01:32
Medlem
Brottargalnings avatar
Enkamps match precis avklarad och den går att se här:

(Första matchen)
https://www.youtube.com/watch?v=dWifJAZjj-E

Enkamp gjorde bra ifrån sig och kom in med rätt tänk med sidosparkar för att hålla motståndaren på avstånd stående. Däremot hade han inget svar på när motståndaren gick in offensivt och satte press, då backade han rakt in mot burväggen där han inte kunde försvara sig mot amerikanens nedtagningar.

Väl på marken jobbade Enkamp på bra med flera submissionförsök så motståndaren fick aldrig något uträttat på marken utan fick försvara och fokusera på att hålla kvar sin topposition. Även om Enkamp hade snyggast grappling vann motståndaren på att kontrollera matchen med sin brottning.

Helt ärligt så tycker jag nog nästan Enkamp är en bättre grappler än striker. Han saknar dock brottningsdelen för att bli helt komplett.
Citera
2021-12-17, 16:26
Medlem
Brottargalnings avatar
Tredje förlusten i rad nu för Kadestam, han har mött 3 brottare från öst och det har i stort sett slutat likadant i alla matcher, han har blivit sönderbrottad. Lyckas försvara sig hyfsat och tar inte mycket stryk, lyckas ibland ta sig upp men han blir fortfarande dominerad.

Börjar nog närma sig slutet av karriären nu.

Hela galan går att se här:

https://www.youtube.com/watch?v=Z06m1pf53D0
Citera
2021-12-19, 09:11
Medlem
Brottargalnings avatar
Det slutade också med förlust för Zvonimir Kralj. Visserligen blev han sänkt men tycker domaren bröt lite tidigt. Om jag inte missuppfattat det så mötte han en "hemmafighter" också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in