2021-11-19, 22:56
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
Om du hade försvarat dig i en liknande situation och handlat lika mycket "by the book" some Rittenhouse gjorde hade du också setts som hjälte.

Han är inte en hjälte för att han sköt avskyvärda personer utan just för att han gjorde allt rätt.

En hjälte för att han sköt folk i självförsvar? Jag tycker det är urvattna begreppet hjälte lite väl mycket.

En hjälte för mig är någon som gör något bra för andra.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Stod han på sin tomt och sköt med fara för sitt liv när inkräktare bröt sig in? I så fall försvarar jag honom fullt ut.

Det behöver man inte göra USA om du inte har satt dig i fallet.

Han sköt enbart när han blev jagad nedsparkad av en arg neger och dessutom slagen med en skateboard. Och dessutom kom en annan person springande med en Glock.

Ta och titta på rättegången istället innan ni uttrycker en massa smörja!
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, de dog för att de attackerade och försökte mörda Kyle utan anledning, inget annat. Varför skulle man inte hylla detta? En laglydig och hyvens medborgare som Kyle försvarade sig emot psyksjuka dömda brottslingar, pedofiler och AFA-terrorister - och rättsväsendet stod upp för honom!

Vad finns det inte att hylla?

Jag sa: den mest grundläggande rätten en människa har är att få försvara sig själv och sin egendom. Det finns exakt en politiskt åskådning som inte skriver under på detta, och det är kommunism. Förstår du nu?

Fast nu var det ju Kyle som sökte upp våldsverkarna och inte tvärtom. Om Kyle hade suttit hemma hos sig själv den här kvällen och spelat tv-spel hade ingen blivit dödad.
2021-11-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det hänger väl fortfarande två st begäran om "dismiss with predjudice" och dismiss without predjudice" som domaren inte har uttalat sig om? som inkom på försvarets begäran?

eller är dessa automatiskt void, då han not guilt fullt ut och kan inte bli åtalad igen??
Kyle kan inte bli åtalad igen, blir du friad så kan inte åklagaren överklaga som här i Sverige. Hade Kyle blivit fälld hade han dock kunnat överklaga domen till högre instans.
2021-11-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Miliserna är så klart också farliga på sitt sätt, men såna där som gör vansinnesdåd tenderar att vara ensamma. Man uppfattade Kyle om en potentiell sådan, det hade man inte gjort om han varit obeväpnad.

Det är kanske möjligt att det hade blivit lite tjafs, kanske. Men det är väl ändå helt självklart att man ser en person som går runt med ett gevär som ett mycket större hot än någon som inte gör det?

Försök att hänga med i vad jag skrev.

milisen i konstitutionen är alltså "we the people" tänk på när den skapades,
andra tillägget finns om det första inte fungerar, dvs inre och utomstående fiender.

Kyle blev jagad och överfallen 4 gånger, självförsvar varje gång, helt klart och tydligt. helt lagligt på alla sätt.

det kanske är dumt att gå runt på stan (och framför allt, du kommer inte därifrån), och stjäla, elda upp, misshandla och ställa till det för området, och tro att de inte skall försvara sig. Det här är samma som IS, det är de lokala innevånarna som gör detta.. .det är inresta huliganer, man skiter inte i eget bo.

Kyle hade familj där, kände folk, fraktade inget vapen över delstadsgränsen, de som argumenterar detta har bara tagit den av CCN och liknande mediahus.
2021-11-19, 22:58
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Att skydda sin egen egendom och sitt liv köper jag fullt ut. Men nu stod inte Kyle på sin egen tomt och skyddade sin egendom eller hur?

Vet du vad civilkurage innebär? Kyle hjälpte lokalsamhället som han är en del av. Hans vänners affärslokaler brändes ned av mobben. Mobben var inte personer från Kenosha, utan inbussad av Sorosgänget. Har du mod att försvara ditt närområde?
2021-11-19, 23:00
Bannlyst
Citat:

Så Kyle?

Arbetar hårt. Livvakt (lifeguard). Arbetat på brandstationer och tvättar bort klotter på sin fritid.

En Kyle.

Och då har jag inte ens dragit upp att han även skjuter barn knullare på fritiden.
Medlem
Citat:
En hjälte för att han sköt folk i självförsvar? Jag tycker det är urvattna begreppet hjälte lite väl mycket.

Han gjorde någonting bra för andra. Han skyddade samhället mot brottslingar.

Att du inte förstår detta, det förstår jag, men en självutnämnd feminist som du borde göra det. Du anser ju att våldtagna kvinnor får skylla sig själva att de blev våldtagna då de provocerade gärningsmannen genom sin klädsel, på samma sätt som du anser att Kyle får skylla sig själv att han blev attackerad då han provocerade gärningsmännen genom att lagligt bära ett vapen.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBMorantis
Varför sitter du o gråter över döden utav två barn våldtäktspedofiler??

Han åkte dit i syfte att agera hjälp.

"I've owned guns all my life."

He also was a certified lifeguard trained in CPR, defibrillator use and “basic life support.”

Han hade säkert goda avsikter men nu slutade det med att två människor sköts ihjäl. Det gick alltså åt helvete. Jag köper att han frias av rätten men att hylla honom som hjälte är bara pubertalt och tramsigt. Det var ett misstag att han åkte dit.
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
milisen i konstitutionen är alltså "we the people" tänk på när den skapades,
andra tillägget finns om det första inte fungerar, dvs inre och utomstående fiender.

Kyle blev jagad och överfallen 4 gånger, självförsvar varje gång, helt klart och tydligt. helt lagligt på alla sätt.

det kanske är dumt att gå runt på stan (och framför allt, du kommer inte därifrån), och stjäla, elda upp, misshandla och ställa till det för området, och tro att de inte skall försvara sig. Det här är samma som IS, det är de lokala innevånarna som gör detta.. .det är inresta huliganer, man skiter inte i eget bo.

Kyle hade familj där, kände folk, fraktade inget vapen över delstadsgränsen, de som argumenterar detta har bara tagit den av CCN och liknande mediahus.

Om Kyle hade skjutit folk för att förvara egendom, vilket är vad du antyder, då hade det inte varit självförsvar och då hade han dömts, med all rätt. Jag har inget problem med den här domen, tvärtom tycker jag att den är korrekt. Men någon hjälte är han knappast.

Deras andra tillägg är helt vansinnigt, men hur kommer det sig att alla alltid bortser från "a well regulated militia..."? Inte några jönsar som drömmer om ett nytt inbördeskrig alltså.
2021-11-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Hoppas Kyle och hans advokater stämmer skiten ur den senila gubbstrutten.
Inte så konstigt kanske med tanke på att han var en av dem som stod högst upp på Kyles mors lista att stämma för förtal, tillsammans med i stort sett alla nyhetskanaler och mediapersonligheter där borta som medvetet har ljugit, förvridit fakta eller uttalar sig felaktigt trots alla bevis de har kunnat ta del av under rättegången.
2021-11-19, 23:01
Medlem
Citat:
Fast nu var det ju Kyle som sökte upp våldsverkarna och inte tvärtom. Om Kyle hade suttit hemma hos sig själv den här kvällen och spelat tv-spel hade ingen blivit dödad.

Och om Kyle hade tagit livet av sig kvällen innan hade det heller inte hänt. Varför ska laglydiga medborgare begränsa sin frihet på grund utav brottslingar anser du?

Nej, det var våldsverkarna som sprang efter och sökte upp Kyle, inte tvärtom. Du fortsätter att ljuga märker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in