2021-11-19, 22:46
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Se på fan. Vi har ett vidrigt kommunistäckel som moderator. Sug min kuk och dra åt helvete din nolla.

Uppenbarligen ja.
Denna gången vann friheten att försvara sig mot idioter.
Salut!
2021-11-19, 22:47
Medlem
Snackas om en "national day for social obedience" på söndag runtom USA.
2021-11-19, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att skydda sin egen egendom och sitt liv köper jag fullt ut. Men nu stod inte Kyle på sin egen tomt och skyddade sin egendom eller hur?

Det gjorde han väl?

His father, grandmother, aunt, uncle and a cousin lives in Kenosha..

Med andra ord så är grabben uppväxt där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Biden har nu ändrat sig gällande domen:

https://www.businessinsider.com/biden-responds-to-rittenhouse-verdict-the-jury-system-works-2021-11?r=US&IR=T

Konstigt att Biden ändrade sig. Han gillar att ta på barn, precis som Rosenbaum gjorde.
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det var inte i onödan, han försvarade sitt eget liv.

Den mest grundläggande rättigheten en människa har är rätten till att försvara sig själv och sin egendom.

Bara kommunister anser annorlunda.

Jag har inte ifrågasatt rätten att försvara sig själv. Jag ifrågasätter folk som hyllar honom som hjälte. Två personer dog för att Kyle åkte till demonstrationen med ett gevär. Det är en tragisk händelse som inte är nåt att hylla.

Varför drar du in kommunism i detta?
2021-11-19, 22:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
KYLE VAR DEN ENDA SOM HADE DÄR ATT GÖRA.
BLM, Antifa och annat vidrigt samhällsförstörande avskräde hade absolut INGENTING där att göra.
Kyle stod upp för frihet och demokrati när han bestämde sig för att gå ut den kvällen och försvara Kenosha mot avskummen som ville bränna ned staden. Så ta du och kör upp dina IQ-befriade fantasier så långt det går.

Varför ska en 17åring åka och skydda Kenosha mot våldsverkare? Det är väl upp till snuten och invånarna i Kenosha att göra?
2021-11-19, 22:52
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Nej då hade de uppfattat honom som ett lätt byte och då hade han varit död i dag istället för pedofilen Rosenbaum.

Det finns ingenting som tyder på det. Av de som har dött i samband med demonstrationerna så har de flesta varit demonstranter, 9 BLM demonstranter har dödats av diverse folk (varav två då av Rittenhouse), 2 pro-Trump demonstranter har dödats vid Trump-demos, någon har skjutits av polis, några poliser har skjutits, en hel del demonstranter har körts på och dödats. Jag hittar inte ens exempel (även om det förmodligen finns något) på där demonstranter dödat andra civila. Jo fallet med Antonio Mays Jr förresten, han blev skjuten i en stulen bil vid den där zonen efter att man trodde att man blev attackerade. Poängen är att det är väldigt få fall med sådant och inget sådan fall var i Kenosha. Det finns också några fall där man inte känner till vem gärningsmannen var eller motivet, men det handlar om högst några få till.

Sett till statistiken har det varit farligare att demonstrera än att vara i närheten av demonstrationerna. Men den farligheten ska inte heller överdrivas med tanke på att upp till 26 miljoner deltog i BLM demonstrationerna och minst 11 miljoner, 9 döda av 11 miljoner är ganska bra odds tycker jag.
2021-11-19, 22:53
Medlem
Citat:
Jag har inte ifrågasatt rätten att försvara sig själv. Jag ifrågasätter folk som hyllar honom som hjälte. Två personer dog för att Kyle åkte till demonstrationen med ett gevär. Det är en tragisk händelse som inte är nåt att hylla.

Varför drar du in kommunism i detta?

Nej, de dog för att de attackerade och försökte mörda Kyle utan anledning, inget annat. Varför skulle man inte hylla detta? En laglydig och hyvens medborgare som Kyle försvarade sig emot psyksjuka dömda brottslingar, pedofiler och AFA-terrorister - och rättsväsendet stod upp för honom!

Vad finns det inte att hylla?

Jag sa: den mest grundläggande rätten en människa har är att få försvara sig själv och sin egendom. Det finns exakt en politiskt åskådning som inte skriver under på detta, och det är kommunism. Förstår du nu?
2021-11-19, 22:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBMorantis
Det gjorde han väl?

His father, grandmother, aunt, uncle and a cousin lives in Kenosha..

Med andra ord så är grabben uppväxt där.

Stod han på sin tomt och sköt med fara för sitt liv när inkräktare bröt sig in? I så fall försvarar jag honom fullt ut.
2021-11-19, 22:54
Bannlyst
Citat:
Två personer dog för att Kyle åkte till demonstrationen med ett gevär. Det är en tragisk händelse som inte är nåt att hylla.

Varför sitter du o gråter över döden utav två barn våldtäktspedofiler??

Han åkte dit i syfte att agera hjälp.

"I've owned guns all my life."

He also was a certified lifeguard trained in CPR, defibrillator use and “basic life support.”
2021-11-19, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag är helt med dig.

Och allra sämst är argumentet att han är en hjälte för att de personerna som han dödade var dömda för diverse brott. Men Kyle hade ingen aning om detta. Om jag går ut på stan och skjuter någon slumpvis (vilket jag inte påstår är vad Kyle gjorde) och det sen i efterhand visar sig att personen jag sköt var dömd för något trist brott så skulle det fan fortfarande göra mig till en livsfarlig galning, inte någon slags hjälte.

Du verkar ju tydligen inte ha fattat någonting av den här rättegången och jag tror inte ens att du har tittat på rättegången?
Istället Kommer du med massa kommunistisk skit!

Han är en hjälte för att han hjälpte till att försvara andra människors egendom han hjälpte till att släcka bränder i soptunnor och annat. När polisen inte var på plats så gick han och flera andra ut för att försvara egendomarna.

Jag kan förstå att det är jobbigt för en kommunist att ta till sig. Men det är så här det Systemet fungerar och därför är Kyle en stor jävla hjälte.

Det är bara ni på vänsterkanten just nu som surar för att ni förlorade.

Att sedan är det visade sig att de är vänster äcklen som Kyle sköt var riktiga äckel pedofiler och kriminella det är ju bara en bonus. BONUS!!

(För övrigt börjar jag undrar lite grann varför det är så många på vänsterkanten som alltid vill försvara pedofiler? )
2021-11-19, 22:55
Bannlyst
Citat:
Stod han på sin tomt och sköt med fara för sitt liv när inkräktare bröt sig in? I så fall försvarar jag honom fullt ut.

Han stod i den byn där han var uppväxt och som var en stor del utav hans barndom.. Efter att ha sett den byn brinna och bli förstörd på nyheterna i hela två dagar tidigare.

Att han hade med sig sitt gevär, är för att han hörde på nyheterna att folk blev attacked.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in