Ok, jag ska vara lite snäll mot drömvrängaren och drottningen ikväll, för att det är fredagkväll och jag vill vara snäll, i FUP nämns sambo i rättmedicinalverkets sammanfattning, av polisens bakrundsinfo
Citat:
Bakgrundsinformation
Sammanfattning av polisens handlingar
Av polisens begäran om kroppsbesiktning av misstänkt framgår att Lydia Barth
ska ha bråkat med sin sambo. Han ska ha gjort illa hennes hand och gett henne
ett slag under högra ögat. Hon ska då ha gått in i sovrummet och hämtat ett
gevär ur sitt vapenskåp och gått ut till altanen där hennes sambo befann sig och
avfyrat ett skott mot honom. Hennes sambo ska då ha rört sig ut från altanen
och till grannen som försökte hjälpa honom med hans skador. Den misstänkta
minns inte vad hon själv gjorde efter att hon avlossat skottet och fram till dess
att polisen omhändertog henne utanför hemmet.
Det finns inget annat än Lydias ord i den beskriviningen när hon ska undersökas för skadorna , som utger sej för att vara sambo, om vi skulle följa den logiken så är Lydia helt oskyldig till mord,
Sen vill jag än en gång trycka på att FUP är ett underlag för rätten att ta ställning till , inte en faktisk sanning i allt, enligt dreamtwisters twistade logik så är allt som står i en FUP sant, men varje normal människa förstår ju att så inte är fallet, då skulle rättegångar aldrig ta slut
så slutsaten borde vara att rätten tar del av all tillngänglig inforamtion, inklusive aktbilagor, och dömer därefter, invändningen som dreamtwister gör att det borde ha bestridits av åklagare , faller ju platt för att det inte hade relevans för målet, men det tror jag inte den snattrande kverulantenen förstår
skål i öl