2021-11-19, 22:32
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det begriper jag utmärkt, liksom att domen inte uttalar sig om boendeförhållanden utan om brottet. Kan du förstå detta enkla?

Du får gärna länka vart i FUP , var du hittar samboförhållandet, jag har länkat från både dom och FUP, som talar för motsatsen, och jag har redan sett att Lydia säjer att hon bott där sen slutet av april, men hon säjer annat oxå, som talar tvärs emot, så jag vill gärna att du backar upp det du påstår, så ska jag läsa det å respektera, annars tycker jag du kan sluta vara hög i hatten, för den verkar åka ner över både öron å ögon på dej, när du snattrar
2021-11-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Det kan man nog säga si o så om. Numera blandar de vilt med LSS och HVB, vilket i min mening inte låter som en bra kombination.

Sägs vara mycket outbildad personal i dessa verksamheter.
Det låter ju inte bra men det är nog olika på olika ställen.. Jag har alla fall har närstående och vänner som är utbildade som jobbat på LSShem som drivs av antroposoferna och det har fungerat bra. Däremot är det generellt väldigt dåliga löner.
2021-11-19, 23:26
Medlem
BMC64s avatar
Ok, jag ska vara lite snäll mot drömvrängaren och drottningen ikväll, för att det är fredagkväll och jag vill vara snäll, i FUP nämns sambo i rättmedicinalverkets sammanfattning, av polisens bakrundsinfo
Citat:
Bakgrundsinformation
Sammanfattning av polisens handlingar
Av polisens begäran om kroppsbesiktning av misstänkt framgår att Lydia Barth
ska ha bråkat med sin sambo. Han ska ha gjort illa hennes hand och gett henne
ett slag under högra ögat. Hon ska då ha gått in i sovrummet och hämtat ett
gevär ur sitt vapenskåp och gått ut till altanen där hennes sambo befann sig och
avfyrat ett skott mot honom. Hennes sambo ska då ha rört sig ut från altanen
och till grannen som försökte hjälpa honom med hans skador. Den misstänkta
minns inte vad hon själv gjorde efter att hon avlossat skottet och fram till dess
att polisen omhändertog henne utanför hemmet.

Det finns inget annat än Lydias ord i den beskriviningen när hon ska undersökas för skadorna , som utger sej för att vara sambo, om vi skulle följa den logiken så är Lydia helt oskyldig till mord,

Sen vill jag än en gång trycka på att FUP är ett underlag för rätten att ta ställning till , inte en faktisk sanning i allt, enligt dreamtwisters twistade logik så är allt som står i en FUP sant, men varje normal människa förstår ju att så inte är fallet, då skulle rättegångar aldrig ta slut

så slutsaten borde vara att rätten tar del av all tillngänglig inforamtion, inklusive aktbilagor, och dömer därefter, invändningen som dreamtwister gör att det borde ha bestridits av åklagare , faller ju platt för att det inte hade relevans för målet, men det tror jag inte den snattrande kverulantenen förstår

skål i öl
2021-11-20, 06:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ok, jag ska vara lite snäll mot drömvrängaren och drottningen ikväll, för att det är fredagkväll och jag vill vara snäll, i FUP nämns sambo i rättmedicinalverkets sammanfattning, av polisens bakrundsinfo
Citat:
Bakgrundsinformation
gevär ur sitt vapenskåp och gått ut till altanen där hennes sambo befann sig och
minns inte vad hon själv gjorde efter att hon avlossat skottet och fram till dess

Det finns inget annat än Lydias ord i den beskriviningen när hon ska undersökas för skadorna , som utger sej för att vara sambo, om vi skulle följa den logiken så är Lydia helt oskyldig till mord,

Sen vill jag än en gång trycka på att FUP är ett underlag för rätten att ta ställning till , inte en faktisk sanning i allt, enligt dreamtwisters twistade logik så är allt som står i en FUP sant, men varje normal människa förstår ju att så inte är fallet, då skulle rättegångar aldrig ta slut

så slutsaten borde vara att rätten tar del av all tillngänglig inforamtion, inklusive aktbilagor, och dömer därefter, invändningen som dreamtwister gör att det borde ha bestridits av åklagare , faller ju platt för att det inte hade relevans för målet, men det tror jag inte den snattrande kverulantenen förstår

skål i öl
Så bra, det står alltså så i de officiella domstolshandlingarna; vilket var det enda jag påstod
2021-11-20, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Citat:
Bakgrundsinformation

skål i öl
Ja, Bamse brukar väl säga att om man är stark så skall man vara snäll mot de dumma, så du kan sägas följa mottot väldigt väl..

OnT: Tjafsandet om frågan gällande Lydia Barths samboskap med Emil drivs av de mest Lydia-kramiga här I tråden.
Om man råkar ha fått in en kackerlacka i sin bostad tror jag knappast någon upplever ett samboskap med krypet ifråga (jag är medveten om att jag med min liknelse gick över gränsen, men som många har påpekat, så har Lydia en parasiterande livsstil).

Tillbaka till verkligheten.
Nu har rättvisans kvarnar malt fram en 18-årsdom till Lydia Barth och det är en alldeles utmärkt början. Oavsett vad Svea HR ev kan komma fram till vid ett ev ök, så kan vi i alla fall vara glada över att Lydia Barths framtida samboskap kommer att vara ihop med Johanna Möller, Jonna Henningsson och annan slik boskap..
2021-11-20, 12:40
Avslutad
Om Lydia LIDA Barth, eller åklagaren, har överklagat domen, får vi veta först på måndag, då en eventuell överklagan kunde lämnas in tom klockan 23.59, igår.
En del av mig vill att hon får livstid, likt de efterlevande nu har fått. Men med omtanke om Emils efterlevande, så önskar jag dem slipper se häxan igen.
Fy fan. Gällande Lidas anhöriga, de "vuxna", har jag många frågor, som inye kommer besvaras.
Jag undrar varför de vuxna runt Lida, inte sett till så att hon inte hade vapen? De var väl medvetna om hennes problem.
Att sitta och sippa på the, mitt under en huvudförhandling, där ens dotter/styvdotter sitter anklagad för att ha avrättat en man, är lite väl magstarkt. Kanske var lugnande the? Hur som helst, väldigt märkligt. Som om de satt och lyssnade på ett årsmöte i trädgårdsföreningen.
Lida satt oberörd och råstirrade på Emils efterlevande, fullständigt oberörd.
Att hon känner ånger och skuld, är endast för sin egen skull, att hon inte kom undan, den här gången.
När hon fick frågan om hon ville säga någonting i rätten, skakade hon nej med huvudet. Inget förlåt. Ingenting.
2021-11-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om Lydia LIDA Barth, eller åklagaren, har överklagat domen, får vi veta först på måndag, då en eventuell överklagan kunde lämnas in tom klockan 23.59, igår.
En del av mig vill att hon får livstid, likt de efterlevande nu har fått. Men med omtanke om Emils efterlevande, så önskar jag dem slipper se häxan igen.
Fy fan. Gällande Lidas anhöriga, de "vuxna", har jag många frågor, som inye kommer besvaras.
Jag undrar varför de vuxna runt Lida, inte sett till så att hon inte hade vapen? De var väl medvetna om hennes problem.
Att sitta och sippa på the, mitt under en huvudförhandling, där ens dotter/styvdotter sitter anklagad för att ha avrättat en man, är lite väl magstarkt. Kanske var lugnande the? Hur som helst, väldigt märkligt. Som om de satt och lyssnade på ett årsmöte i trädgårdsföreningen.
Att hon känner ånger och skuld, är endast för sin egen skull, att hon inte kom undan, den här gången.
När hon fick frågan om hon ville säga någonting i rätten, skakade hon nej med huvudet. Inget förlåt. Ingenting.
Nu vill jag inte att det skall uppfattas som ett misstroende, men mtp det jag fetat vill jag ändå fråga varifrån dina uppgifter kommer.
Var du på plats?
2021-11-20, 13:33
Medlem
Citat:
Usch!! Förstår om du är berörd...
Dysfunktionella människor utan empati tror jag
2021-11-20, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu vill jag inte att det skall uppfattas som ett misstroende, men mtp det jag fetat vill jag ändå fråga varifrån dina uppgifter kommer.
Var du på plats?
Enkelt svar, ja.
2021-11-20, 14:02
Medlem
Jag vet att detta är ett 'long shot' och är inte helt säker på relevansen för vad som kan ha lett Lydia Barth till att brutalt mörda Emil. Men ibland får man tänka högt.

Vi vet att det finns en koppling mellan Lydia och antroposoferna i o m hennes skolgång.
Vi vet att Lydias bror har en viss fäbläss för LSD, i vardagligt tal kallat "syra". Hur kom det sig att han kom in på det?

När jag nyss gjorde en sökning på nätet gällande hur antroposoferna ställer sig till syrade produkter, så fann jag i publikationen Miljömagasinet 29/2008 bl a detta (min fetning):

Dessutom har man funnit att barn som lever i antroposofisk miljö och som äter mycket mjölksyrade grönsaker mindre ofta utvecklar allergi än andra barn.

Kan jag ha kommit något på spåret?
2021-11-20, 14:09
Medlem
Citat:
Enkelt svar, ja.
Ok, tack för svar!
Jag vill inte snoka men kan tänka mig att det I vissa delar måste ha varit en närmast surrealistisk upplevelse att bevista den förhandlingen, inte minst mtp din bild av hur Lydias familj passar på att avnjuta sitt Earl Grey under pågående rättegång.
Ingenting förvånar mig längre.

Edit: Vad kan bli nästa steg, alltså från Earl Grey?
Att familjen till den [ev] kommande förhandlingen i Svea HR släpar med sig ett komplett PlayStation..?
Senast redigerad av Carinah78 2021-11-20 kl. 14:18.
2021-11-20, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, tack för svar!
Jag vill inte snoka men kan tänka mig att det I vissa delar måste ha varit en närmast surrealistisk upplevelse att bevista den förhandlingen, inte minst mtp din bild av hur Lydias familj passar på att avnjuta sitt Earl Grey under pågående rättegång.
Ingenting förvånar mig längre.
Hemskt, var det. Fullständigt vidrigt.
Ddt gick att se vilka som var anhängare till Lydia, samt vilka som var efterlevande.
Jag vågar påstå att det går att se på människor som lever enligt waldorf, antroposofi, mm
Att höra Lydias käftande och ifrågasättande gentemot domaren och åklagaren, jag finner inga ord. Makabert.
Det går att höra ljudfilerna, tyvärr är inte slutpläderingarna med, synd.
Allt som framkommer i fupen, tas inte upp, att den är så tunn, beror helt enkelt på att det inte behöver grävas mer, efter att Emils mobil undersöktes och det uppdagades att han filmat sin avrättning.
Det behövs inte grottas mer, gällande att hon mördat Emil, det är ingen tvekan om saken. Däremot är jag övertygad om att Lydia skulle dömts till livstid om åklagaren valt att gräva mer i hennes förflutna, gällande missbruk av människor, piller och alkohol.
När bytte hon namn?
Hon har glidit fram på en räkmacka och slunkit ur mäns grepp, tills nu.
Hade varit synnerligen intressant att veta hur många som hon lurat genom åren.
Att hon inte straffades för sin inblandning i rånet, är en skandal.
Hennes frekventa psykinläggningar, är anmärkningsvärt, HUR kunde hon få jägarexamen och jaktlicenser för 3 vapen? Hon hade även andra vapen som inye krävde licens, stoltserar hon med.. vidrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in