2021-11-19, 20:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Har några frågor, hur pass regelbundet jobbade den försvunna kvinnan? Hon försvann den 24 september efter ett sista känt möte med maken men vad hände efter detta?

Enligt uppgift så arbetade hon som lokalvårdare och servitris men fanns det något extraknäck inom en mer ljusskygg bransch där man kan göra snabba pengar?
Citera
2021-11-19, 20:52
Medlem
Nån hundägare som stött på relativt intakta kvarlevor kan jag tro. Det är åtminstone min gissning. Huruvida det är Beatas återstår att se. Ett så pass stort uppbåd av tekniker, poliser och stor avspärrningar känns oroväckande.
Citera
2021-11-19, 20:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Eftersom de spärrat av ett större område låter det som att de fått ett tips från någon, eller att mannen i häktet har sagt ungefär var hon finns. Om det nu handlar om Beata. Det ska ju ha kommit in ett tips också i dagarna enligt en av sökgrupperna var det har jag för mig. Någon har meddelat att de suttit i förhör.

Jag tror att avspärrningarna handlar om det här fallet. En ung man är försvunnen efter att han skulle vittna mot ett mc-gäng.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mc-gangets-offer-skulle--vittna-forsvann-sparlost/

Dvs, avspärrningarna ska troligtvis inte handla om den försvunna kvinnan B.
Citera
2021-11-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Så dom blandade ihop golfbanan i Oxie med Bokskogens golfbana.

Visst letades det i bokskogen första dygnet?

Där var sök i Bokskogen men jag minns inte vilka det var som sökte där. Kanske arbetskamraterna el Missing People el ngn liknande.
Citera
2021-11-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
De hade väl vittnen som sett BO och MGM på oxie golfbanna om jag minns rätt. Sen är ju bokskogen området nord-väst om yddigensjön, just nu har polisen spärrat av ett område söder om yddigensjön. Om man startar från en punkt i centrum av trianglen oxie, bokskogen och polisavspärrningarna tar det nog inte mer än 5 minuter till att nå någon av platserna. MGM skulle kunna ha kört omkring på natten och letat efter en plats att dumpa en kropp och polisen kan ha sökt i ett område där MGMs mobiltelefon befunnit sig.

Där var ett äldre par som trodde det var Beatka och Cezary de sett.
Citera
2021-11-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tror att avspärrningarna handlar om det här fallet. En ung man är försvunnen efter att han skulle vittna mot ett mc-gäng.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mc-gangets-offer-skulle--vittna-forsvann-sparlost/

Dvs, avspärrningarna ska troligtvis inte handla om den försvunna kvinnan B.

Vem säger det? Förutom du då
Citera
2021-11-19, 21:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån hundägare som stött på relativt intakta kvarlevor kan jag tro. Det är åtminstone min gissning. Huruvida det är Beatas återstår att se. Ett så pass stort uppbåd av tekniker, poliser och stor avspärrningar känns oroväckande.
Spontant tänker jag bilspår. Stort område inklusive grusväg. Den tanken känns bättre än utspridda spår.
Citera
2021-11-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Spontant tänker jag bilspår. Stort område inklusive grusväg. Den tanken känns bättre än utspridda spår.
Kan vara flera grejer som spelar in. Nu håller vi tummarna för att det är B. Hon har inte försvunnit frivilligt. Jag önskar ett slut på historien och att maken blir fälld om han är skyldig.
Citera
2021-11-19, 21:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppandegrodan
Vem säger det? Förutom du då

Vem eller vad säger att det måste vara den försvunna kvinnan som avspärrningarna gäller?

Det är fler personer som är försvunna i Malmö, den 26-åriga killen som det nu letas efter nu har stått under dödshot från ett MC-gäng. Gissar att dom har plockat honom nu.

Den försvunna kvinnan i Malmö har inte stått under dödshot från en kriminell gruppering eller maken, hennes begäran om kontaktförbud för maken avslogs dessutom.

Over and out 😎
Citera
2021-11-19, 21:58
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vem eller vad säger att det måste vara den försvunna kvinnan som avspärrningarna gäller?

Det är nog Sydsvenskan som i sin artikel tar upp Beata i samband med just detta, det låter verkligen som det kan ha med henne att göra när de uttrycker sig så som de gör.
Citera
2021-11-19, 22:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Det här är en varning till alla kvinnor, att vid vårdnadstvister inte förneka mannen tillträde och att inte använda barnen för att hämnas på mannen.

Du tror alltså att den försvunna kvinnan har försökt hämnas på den häktade maken genom hota med vårdnadstvist?

Många som har jobbat på familjerätterna runt om landet kan vittna om att det är väldigt fula knep vissa mammor tar till i vårdnadstvister.

I flera fall de senaste åren vid brott i nära relationer så har det dessutom funnits infekterade vårdnadstvister i botten, tror du att den häktade maken tappat tålamodet med hennes hot och krav och begått våldshandlingar?
Citera
2021-11-19, 22:09
Medlem
f30malmos avatar
För de som inte betalar Sydsvenskan så finns artikeln utlagd i sökgruppen "Beata Ratzman, Sökgrupp" på facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in