Polisen har ryckt ut med flera patruller till Farsta i sdra Stockholm efter larm om en misstnkt skottlossning.
Vi fr in massor av samtal frn personer som hrt smllar som man uppfattat som skottlossning, sger Daniel Wikdahl, presstalesperson fr polisen i Stockholm.
Flera personer har ringt till polisen och sagt att de hrt skottlossning i Farsta i sdra Stockholm.
Polisen jagar tv misstnkta skyttar, enligt uppgift till Expressen.
Polisen fick in uppgifterna vid 20.15 p fredagskvllen.
Citat:
Det r flera personer som har ringt in till polisen om att man hr smllar som man uppfattar som skottlossning, sger polisens presstalesperson Daniel Wikdahl.
Vi r dr med en vl tilltagen resurs och arbetar i rendet.
Enligt vittnena intrffade skottlossningen i omrdet kring Nykroppagatan.
Enligt uppgifter till Expressen sgs tv personer med varsitt vapen.
Verkar rtt s uppenbart att man hade motiv att trffa ngon/ngra om man r tv man med varsitt vapen som skjuter p platsen. Men man har isfall missat mltavlan/orna om man inte hittar ngon skjuten inom kort.
Nu r det dags att farstabor fr ducka fr pistolskjutningsr igen.
@johanssonmorgan
vad har du stllt till med i Sverige? Skott avlossades i anslutning till Farsta centrum.
Citat:
Ang. skottlossningen vid Farsta centrum s noterar jag att svt r sist p bollen att rapportera.
De frsker vl mrka in i det sista.
Flera skottlossningar har intrffat i Farsta under hsten. I mitten av oktober blev en man skjuten till dds och en 16-ring svrt skottskadad, och fr tv veckor sedan skottskadades en man i samma omrde som vid kvllens skjutning.
Detta r sorgligt! Det finns inget som helst politiskt vrde i skjutningar som inte trffar ml. Det stor dock i Aftonbladet att det r mnga som ringt in om skottlossning.
Mjligen kommer det in ngon till akuten snart, men mina vnner, detta rcker inte.
Hmm ,
Inte fr att jag r insatt i hur det ligger till dr nufrtiden.
Men jag vet att nr raggarna med enda som fick ha samma frger p ryggen som ett visst MC gng
Dvar det ordning och reda i Farsta.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!