2021-11-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Att du är skyldig/oskyldig, är olika saker i USA och familjerna i USA kan fortfarande stämma Kyle för morden i privat domstol..

Får dom väl gärna göra om dom vill, kommer bara bli friande dom igen och förhoppningsvis mer pengar till Kyle från dessa peddälskare och vänsterextremister.
2021-11-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
”Inga reaktioner”? När han kollapsade i gråt? Vilka lögner från media.
Men det är väl självklart att media inte ger honom några mänskliga känslor. I medias ögon är han Hitler.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
På filmerna visar det ju att det var en större mobb som jagade Kyle. Det som säkerligen underlättade den helt friande domen var att han har hållit sig kylig nog att skjuta de som utgjorde ett reellt hot. Hade han skjutit någon av misstag som inte utgjorde ett hot hade det nog kunnat gå annorlunda.
Jo det som slog mig mest när det här inträffade och de första filmerna började dyka upp på nätet dagen efter var den extremt goda vapenhanteringen och riskanalysen gentemot omgivningen.

Svårt för tom en tränad polis att göra de avvägningarna i ett sådant läge så det var beundransvärt att en 17 åring utan någon direkt vapenträning kunde göra det.
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Pratar inte om detta fallet specifikt, vad som sker är att det blir prejudicerande vid framtida demonstrationer.
Ta med dig ett vapen (kan vara dolt under din tröja) mucka gräl med en demonstrant och skjut denne när denne gör ett utfall.
När du blir åtalad och ställd inför rätten så kan din advokat bara hänvisa till denna frikänning och du går fri.

Ja vi får hoppas att detta blir ett framtida prejudikat. Attackerar du någon likt en bindgalen apa så får du räkna med att bli bemött i självförsvar. Härligt att se att det fortfarande finns en gnutta sans och rättvisa kvar i landet i väst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det skulle jag vilja se någon form av bevis på. Jag vet inte hur det ligger till med den saken så jag misstror dig inte men det skulle vara intressant att veta om så är fallet.

Du kan stämma någon för vad som helst i USA. Om du har nån större chans att lyckas vinna är en annan sak...
2021-11-19, 20:23
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det skulle jag vilja se någon form av bevis på. Jag vet inte hur det ligger till med den saken så jag misstror dig inte men det skulle vara intressant att veta om så är fallet.

Ja det går att stämma civilt för "wrongful death", man har då betydligt lägre bevisbörda, det ska vara sannolikt, 50.1% troligt att det hände på ett visst vis, istället för ställt bortom rimligt tvivel. Men jag tror inte Kyle nödvändigtvis skulle förlora en sådan process.
Medlem
Nu fick en svart kvinna ett slaganfall eller något utanför...
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Om du drar dig undan så återfår du rätten till självförsvar och han sprang mot polislinjen även om han blev attackerad på vägen och stannade inte för att skjuta, eller att skjuta i luften för att hota de omkring som Binger ville att han skulle göra men jag har vita huset på salu till dig som tror att Binger skulle inte ha försökt skicka honom till fängelse om han sköt upp i luften 30 gånger på vägen till polislinjen för att hålla mobben borta
Han sprang inte direkt till polisen utan sprang åt ett helt annat håll efter att någon annan avfyrat ett skott, där han sköt Rosenbaum. Först efter att ha mördat den obeväpnade Rosenbaum så började han springa mot polisen då han insåg att folk försökte få fast honom.
2021-11-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Ja vi får hoppas att detta blir ett framtida prejudikat. Attackerar du någon likt en bindgalen apa så får du räkna med att bli bemött i självförsvar. Härligt att se att det fortfarande finns en gnutta sans och rättvisa kvar i landet i väst.

Skulle Kyle ha blivit skjuten då när han misshandlade en ung kvinna med flera knytnävesslag mot hennes huvud och rygg när hon hade ryggen vänd?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Amen broder, skål!

Skål Broder!!!!

Äntligen lite rättvisa i världen!!

Jag önskar dig också en alldeles underbar fredag kväll. Det här gjorde vi bra
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Du har ju ingen koll på något, Kyle är en hjälte. Han blev inte provocerad han blev attackerad av bland annat en dömd pedofil. Heather blev heller aldrig överkörd. Hon dog av en hjärt attack för hon var så jävla fet. Kolla på videon oklippt och hela. Vet att du är sån som litar på "experter" så du har väl aldrig sett ett oredigerat klipp i sin helhet och dragit en egen slutsats.
Det var en provokation. Ingen som anser attacken mot Kyle var resonlig men det är uppenbart att Kyle inte förstått teorin med vålstrappan.
Han mötte en obeväpnad man med dödligt våld, det är inte befogat, oavsett vad man anser om de dödades personlighet eller politiska tillhörighet. Du och alla andra härinne är så politiskt färgade att ni inte klarar tänka rationellt.
Hade det varit en svart som skjutit en vit hade det låtit annorlunda i denna tråd
Senast redigerad av kato85 2021-11-19 kl. 20:33.
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=FB1_CnSXTns&t=

Styx delar sina tankar kring domen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här