2021-11-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Den är sämre än väntat. Det kan jag hålla med om. Man hade nog hoppats på att den skulle vara högre.

Fortsätter du läsa rapporten så är ändå rekommendationen att fortsätta med vaccineringen. 39% skydd är ändå bättre än inget.

Men det är inget halmstrå att hålla fast vid för att stoppa vaccineringen.
Om skyddet är 39% står de vaccinerade för nästan två tredjedelar av smittspridningen, i Sverige och Europa.

Man skulle kunna säga att vaccinpasset ger pandemin ett hundraprocentigt skydd mot att kunna stoppas av människan.
Citera
2021-11-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om skyddet är 39% står de vaccinerade för nästan två tredjedelar av smittspridningen, i Sverige och Europa.

Man skulle kunna säga att vaccinpasset ger pandemin ett hundraprocentigt skydd mot att kunna stoppas av människan.

Det här är något som 99.9% av vaccinerade blundar för. Dom tror att smittan dör hos dom tillskillnad från en själv som har t-celler som dödar skiten. Men jag är boven för jag är inte vaccinerad 🤡
Citera
2021-11-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Absolut. Och du får stå för din egen sjukvård om du inte vaccinerar dig. Känns inte ok att du parasitera på samhället om du inte skyddar dig.

Ok, ponera att vi gör så och även om DU blir knivhuggen så får du bekosta din egen vård för att du inte skyddade dig med pansarvagn eller knivskyddande åtgärder. Är det logiskt? Kan också lägga till att de knivskyddande åtgärderna kan orsaka din död eller extremt allvarliga bieffekter. Ska vi köra på det?
Citera
2021-11-19, 17:49
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Riktigt dålig liknelse... En mer korrekt hade varit att låta alla köra rattfulla men bara straffa den som saknar körkort.

Jag är vaccinerad men har människor i min närhet som av medicinska skäl inte kan vaccinera sig. Om jag då rör mig i en miljö med andra vaccinerade där samtliga har vaccinpass och någon av dem smittar mig så skyddar vaccinpasset inte den jag sedan kanske för vidare smittan till.

Självklart rör jag mig därmed inte i den typen av miljöer, men risken är väldigt stor att mängder med människor i liknande situation gör det eftersom det kan finnas en övertro på vaccinationspassen och vad dessa egentligen fyller för funktion. De bevisar att man är vaccinerad varken mer eller mindre.

Passen ger falsk trygghet då deras faktiska funktion inte har med smittspridning att göra.
Ditt argument med falsk trygghet tycker jag saknar värde då det alltid går att använda. Bilbälte, hjälm, munskydd eller varsomhelst kan skapa falsk trygghet om man ser det så. Sedan är det så klart viktigt vad det än gäller att man inte ska skapa en övertro på det.
Citera
2021-11-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Jag tror att du ett offer för antivaccinationsrörelsens propaganda. Jag kan berätta de har en hemlig agenda och den går ut på att lura idioter som dej, för de tycker att vaccinationer gör att det inte längre är den starke som överlever och att det bidrar till att människorasen försvagas. Låter det bekant: det var så nazisterna resonerade.

Haha vad komiskt, jag gissade att du hade koppling till forna nazityskland i ett annat inlägg innan jag läste ditt inlägg. Förstår inte riktigt, det är ju data från FHM vad har jag gjort för feltolkning menar du? Vänligen upplys mig med din tolkning/observation.
Citera
2021-11-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaGranit
Ok, ponera att vi gör så och även om DU blir knivhuggen så får du bekosta din egen vård för att du inte skyddade dig med pansarvagn eller knivskyddande åtgärder. Är det logiskt? Kan också lägga till att de knivskyddande åtgärderna kan orsaka din död eller extremt allvarliga bieffekter. Ska vi köra på det?

Att ta en spruta är en enkel sak. För de som inte är fegisar. Ska man skydda sig med pansarvagn mot knivdåd? Oerhört kostsamt och opraktiskt
Citera
2021-11-19, 17:56
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ditt argument med falsk trygghet tycker jag saknar värde då det alltid går att använda. Bilbälte, hjälm, munskydd eller varsomhelst kan skapa falsk trygghet om man ser det så. Sedan är det så klart viktigt vad det än gäller att man inte ska skapa en övertro på det.

Ännu fler dåliga liknelser....

Vaccinpasset har enbart som funktion att intyga att personen är vaccinerad. Bilbälten, hjälmar, munskydd och liknande har praktiska och fysiska funktioner som skyddar personerna som använder dem; något själva vaccinpasset helt och hållet saknar.
Senast redigerad av Allaballawalla 2021-11-19 kl. 18:20.
Citera
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalastro
Jag behöver alltså from 1a december papper för att kunna röra mig i samhället där jag levt hela mitt liv. Eftersom att jag inte är vaccinerad så är jag papperslös och kommer inte kunna röra mig som jag vill.

Hur fan hamnade vi här? Är för mig skrattretande att höra myndigheten snacka om att vi som inte vaccinerat oss är som råttor och förstör samhället. Hur är det möjligt att införa covidpass när myndigheterna fått dom som vill vaccinera sig redan har vaccinerat sig?

Att dom använder förklaringen till det här är att ni vaccinerade ska vara ”rädda” för att smitta oss som ej tagit vaccin är sån BS anledning. Det enda det gör är att begränsa oss ovaccinerade som fria människor??

Hur kan detta ske? Hur kan man dela upp samhället på det här sättet? Det är helt sjukt.
Att de också har haft mage att använda vården som ursäkt som staten själva fuckat upp sen en tid tillbaka som har resulterat i att vi är där vi är idag med den här bemanningen. Vilka jävla plattnackar och clowner vi har i det här landet, blir inte förvånad om det här landet bara är en enda stor åker om ca 20 år.

Ska allt som alla genomgått senaste årets uppoffringar vardag sabbas för att du vägrar? Nej, glöm det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalastro
Jag behöver alltså from 1a december papper för att kunna röra mig i samhället där jag levt hela mitt liv. Eftersom att jag inte är vaccinerad så är jag papperslös och kommer inte kunna röra mig som jag vill.

Hur fan hamnade vi här? Är för mig skrattretande att höra myndigheten snacka om att vi som inte vaccinerat oss är som råttor och förstör samhället. Hur är det möjligt att införa covidpass när myndigheterna fått dom som vill vaccinera sig redan har vaccinerat sig?

Att dom använder förklaringen till det här är att ni vaccinerade ska vara ”rädda” för att smitta oss som ej tagit vaccin är sån BS anledning. Det enda det gör är att begränsa oss ovaccinerade som fria människor??

Hur kan detta ske? Hur kan man dela upp samhället på det här sättet? Det är helt sjukt.
Att de också har haft mage att använda vården som ursäkt som staten själva fuckat upp sen en tid tillbaka som har resulterat i att vi är där vi är idag med den här bemanningen. Vilka jävla plattnackar och clowner vi har i det här landet, blir inte förvånad om det här landet bara är en enda stor åker om ca 20 år.

Det verkar vara svårt för dig just nu, men tänk på att det handlar om att skydda dom människor som är svagare än du.
Citera
2021-11-19, 18:10
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Så kan du inte räkna. Smittan stoppas ju fortfarande hos 39% av de vaccinerade medan den hos ovaccinerade inte stoppas alls så till vida de inte har varit sjuka innan.

Hur du än vrider och vänder på det så är vaccination det bästa sättet att få bor den här skiten.
Citera
2021-11-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Det verkar vara svårt för dig just nu, men tänk på att det handlar om att skydda dom människor som är svagare än du.
Handlar inte om att skydda någon bortsett från möjligen beslutsfattare.
Citera
2021-11-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Att ta en spruta är en enkel sak. För de som inte är fegisar. Ska man skydda sig med pansarvagn mot knivdåd? Oerhört kostsamt och opraktiskt

Jag skrev lite skämtsamt om pansarvagn, men ni kan väl dela på en? Det är ganska kostsamt med vaccin också. Läste idag i SVD att vaccinjättarnas vinst är $1000 per sekund. 281 308 221 011,06 SEK per år om jag konverterat korrekt (1000*31 556 926 sekunder på ett år sedan från USD till SEK). Detta är dock för hela världen och utan att räkna in deras kostnader och utan att räkna på kostnader för administrationen och eventuella biverkningar och sjukhusbesök, samt utebliven arbetsinsats osv. Ren vinst alltså.

Källa: https://www.svd.se/vaccinjattarnas-vinst-1000-dollar-per-sekund
samt googles valuta växling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in