2021-11-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
Borde införas på flyget och alla flygplatser. Jag flög Stockholm - Malmö för 2 V sedan .. Helt packat på planet och ingen hade munskydd. Flera satt och hostade och snorade och ingen verkar bry sig.
Piloten snackade i högtalarna att dom hade fantastisk luftrening ombord. Vilket jävla trams.

Din rädsla är inte rationell på något sätt. Den kommer av långvarig hjärntvätt från medierna. Varför ska du gå runt och vara rädd för en sjukdom som har en överlevnadsgrad på över 99,5 %? Munskydd fungerar förhindrar för övrigt inte smitta.
Citera
2021-11-19, 16:03
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Ja, som senaste veckorapporten från FHM. Av de 23 avlidna var endast 3 ovaccinerade.

Alltså en överrepresentation av vaccinerade avled.

Sant för begolkning då 20/23 är 87 % och andel med 2 doser vaccinerade 82 % v 43, enligt FHM: https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistikdatabaser-och-visualisering/vaccinationsstatistik/statistik-for-vaccination-mot-covid-19/

Men sett gom äldre vaccinerats till 90-95 % torde överrepresentation bli mindre tydlig eller fallet. Sen har bara ca 50 % äldre fått booster.

Summa sumarum är skillnader obetydliga och "vaccin"-diktatur har inte med hälsa att göra.
Senast redigerad av ankademiker 2021-11-19 kl. 16:14.
Citera
2021-11-19, 16:07
Medlem
Citat:
Borde införas på flyget och alla flygplatser. Jag flög Stockholm - Malmö för 2 V sedan .. Helt packat på planet och ingen hade munskydd. Flera satt och hostade och snorade och ingen verkar bry sig.
Piloten snackade i högtalarna att dom hade fantastisk luftrening ombord. Vilket jävla trams.

Exakt, folk tror verkligen på att de skulle ha nån jävla luftrenare som dödar covid. Sitter o hostar o fräser. Sen kan de ju ta bort möjligheten för flygresor som är så korta om det nu handlar om att ta ansvar. Känns ganska omotiverat när det finns mer miljömässigt eftersträvansvärt alternativ som tåg. Så kan vi stämpla in i passen att vi tagit ansvar och tänker på miljön.
Citera
2021-11-19, 16:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Så hur känns det att fått så fel på bara ett dygn? Var anti-vaxxers oro berättigad?
Du vet att du själv kommer vara i skottgluggen när det är dags för din nästa booster och du kanske inte vill ha en för du fick biverkningar av förra. Jepp, helt plötsligt slutar din vaccinpass vara giltigt.
De drog ju tillbaka över en miljon covidpass i Israel för de var tvungna få en booster spruta också. Ska du fortsätta ta boosters resten av livet så att du ska kunna scanna in dig i maskinen?
Jag har haft den tron sedan i somras att de aldrig skulle göra något åt ett sådant pass
Nej jäg känner ingen oro alls då jag själv har vaccinpass. Rätt enkelt att fixa.

Här få du en länk så kan du säkert få ett också.
OBS, krävs att man är vaccinerad först.

https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/

Jag kommer ta påfyllnadsdoser så länge det behövs. Väldigt enkelt och jag är inte spruträdd.
Fick min 3:e dos förra fredagen och man har utvecklat administrationen så nu var det väldigt smidigt.

Därmed kan jag förlänga mitt pass hur länge som helst.

Smidigt är det också då jag har mitt vaccinpass i mobilen och den har man oftast med sig när man går ut. Skynda dig att fixa ett också så du slipper bli utestängd från matbutiken eller gymmet.
Citera
2021-11-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Är varken sjukligt fet eller lastgammal så nej, det gör jag inte.

Ok. Skrev bara av omtanke. Får du Covid löper du större risk att bli svårt sjuk om du är ovaccinerad. Du klarar det säkert fint, men ta ändå lite vaccin för att vara på säkra sidan. Du behöver inte vara rädd för sprutan, den är liten och känns knappt. Oavsett hur du gör önskar jag att du tar hand om dig.
Citera
2021-11-19, 16:27
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillMiller
Som det ser ut just nu så håller jag med dig. Men jag tror inte att man ska ge upp hoppet.
Något måste göras innan det är försent. Under de senaste två åren har världen förändrats väldigt mycket.
AZ och Moderna blev stoppat. Vem vet, kanske även Pfizer blir stoppat?
Vad händer då?

Det är möjligt att världen har förändrats väldigt mycket, men varken människornas medvetande eller inställning har förändrats särskilt mycket. De flesta tjatar ju fortfarande om att de hoppas att allt snart ska återgå till att bli som det var före pandemin, utan att reflektera över att det var det som möjliggjorde att vi ens hamnade i den här situationen från första början.

Det tillstånd vi nu har i den svenska "folksjälen" har vuxit fram under två eller tre generationer nu och det är något som inte kommer förändras på kortare tid än, som minst ett, en generation. Det behövs helt enkelt ett generationsskifte där den "nya" bryter helt med det gamla och att det kommer ske är ett ytterst osannolikt scenario.

Såvida vi inte hamnar i ett såpass rejält undantagstillstånd som ett krig eller någon motsvarande total samhällsomstörtande situation, kommer inget att ändras på minst 20 år och troligtvis inte alls om inte något riktigt allvarligt sker. Inte ens en pandemi av den typ vi har nu kommer att ändra på något.

Varken vaccinpass eller protester skyddar oss mot en möjlig ännu värre pandemi inom en inte allt för avlägsen framtid. Sedan millennieskiftet har antalet epidemier med möjlighet att snabbt sprida sig och övergå till pandemier ökat. Svininfluensan (H1N1-pandemin) hade vi knappt tio år innan denna pandemin bröt ut, men ändå verkade inte folk förstå att något sånt här ens kunde hända.
Citera
2021-11-19, 16:27
Medlem
Feministernas avatar
Citat:

Innan du tror på någonting överhuvudtaget, så se för guds skull till att du får bevis o fakta för de påståendena.

Jag får känslan att du tillhör den lättlurade sorten, så om någon berättar sagan om det ondskefulla trollet covid, så blir du jätteledsen ifall någon fnissar åt att du blev skrämd ?
Citera
2021-11-19, 16:29
Medlem
Jag har haft Corona för över ett år sen. Jag har fortfarande antikroppar och har valt att inte vaccinera mig. Det finns inga studier som visar att nyttan är högre än riskerna att ta vaccinet för oss som har haft covid och har antikroppar. Ändå inskränker folkhälsomyndigheten våra friheter. Det är djupt oetiskt. Om jag inte ville vaccinera mig tidigare så är jag ännu mer ovillig att göra det nu i och med det här förslaget. Det finns dessutom studier som visar att vi har ett högre skydd mot Corona än dubbelvaccinerade samt att vi löper högre risk att få biverkningar av vaccinet än personer som inte har haft covid tidigare.
Citera
2021-11-19, 16:30
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jo, samma här.

Portas jag från gymmet, så tränar jag hemma.

Förlorar jag jobbet, så skaffar jag mig en bättre arbetsgivare/startar eget.

Förlorar jag min bostad så flyttar jag ihop med släktingar som också är pure bloods. (Vi har detta redan delvis planerat utifall).

Portas jag från affärer, så får jag betala någon att handla åt mig. Jag kan också fasta i längre perioder. Har gjort det förut, och har inga problem med att spara en del utgifter den vägen.

Jag är beredd att gå the whole nine yards som amerikanerna säger.
Bra där att du är konsekvent. Värre med de som vill ställa sig utanför samhället genom att inte vaccinera sig och sedan gnäller som stuckna grisar när de på minsta sätt blir ställda utanför samhället. De som klandrar dem som vill visa hänsyn till varandra för får, men ändå lika förbannat vill vara med i flocken.
Citera
2021-11-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Jag har haft Corona för över ett år sen. Jag har fortfarande antikroppar och har valt att inte vaccinera mig. Det finns inga studier som visar att nyttan är högre än riskerna att ta vaccinet för oss som har haft covid och har antikroppar. Ändå inskränker folkhälsomyndigheten våra friheter. Det är djupt oetiskt. Om jag inte ville vaccinera mig tidigare så är jag ännu mer ovillig att göra det nu i och med det här förslaget. Det finns dessutom studier som visar att vi har ett högre skydd mot Corona än dubbelvaccinerade samt att vi löper högre risk att få biverkningar av vaccinet än personer som inte har haft covid tidigare.
Du gör helt rätt, lär bli några diskrimineringsrättrgånger i kölvattnet av det här.
Välkommen till FB
Citera
2021-11-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Exakt, folk tror verkligen på att de skulle ha nån jävla luftrenare som dödar covid. Sitter o hostar o fräser. Sen kan de ju ta bort möjligheten för flygresor som är så korta om det nu handlar om att ta ansvar. Känns ganska omotiverat när det finns mer miljömässigt eftersträvansvärt alternativ som tåg. Så kan vi stämpla in i passen att vi tagit ansvar och tänker på miljön.

Puttenutt då, ni är såna duktiga små undersåtar. Tagit "ansvar" för både folkhälsan och miljön. När allt kommer omkring verkar det som att det är duktighetskänslan som är det centrala här. Att visa samhällseliten att ni som plebejer har uppfyllt det de kräver av er i termer av lydnad och underkastelse, oavsett vad det gäller. Har du tagit ditt ansvar för massinvandringen och hbtq-rättigheterna också?
Citera
2021-11-19, 16:37
Medlem
Petruccianis avatar
Det finns bara ett enda "pass" som borde krävas i detta samhälle:

Ett TÄNKA KRITISKT pass!

Dock, även om man inte klarar testerna som bevisar att man är kapabel till åtminstone en gnutta självständigt tänkande och inte upprapande av vad någon vill att du ska säga så ska det åtminstone inte ske några medicinska tvångsåtgärder på dessa individer även om de gärna förespråkar det på andra.

Om alltför många saknar förmågan att tänka kritiskt och självständigt så är det nämligen raka vägen till totalitära stater, diktaturer osv, men det kanske är något många i smyg verkar vilja ha? det verkar ju nästan så här. En person använde t.om. "frihetsälskande" som ett skällsord, är det så illa nuförtiden? tragikomiskt ju, och många verkar inte se något som helst fel i våldsåtgärder mot personer som inte delar deras åsikt. Gäller det även er själva när er åsikt inte är den "rätta" eller är det inte lika kul då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in