Citat:
Ursprungligen postat av
Nosferatu666
Tack Mr.Woods för dina ord! Det är en stor sorg att så många här blivit vaccinations-nazister. Jag hade inte haft en negativ åsikt om det alls ifall det inte vore för att folk anser att andra ska bli påtvingade en spruta. Man kan inte tvinga folk att genomgå medicinska behandlingar. Det viktiga nu är att vi som tagit vaccinet ändå står upp för andras rätt att slippa det. Vi måste gå med i demonstrationerna emot den här skiten. Man är väl ingen antivaxxare bara för att man anser att folk måste få välja själv! Och vem fan vill egentligen springa runt och få nån QR-kod kontrollerad av vaccin-gestapo hela tiden? Jag är inte ens säker på att jag vill ta tredje dosen, och det är inte för att jag inte tror att den funkar, utan av ren sympati för folk som inte vill. Om man så ska dö i corona på kuppen så försvarar jag hellre mänskliga rättigheter. Snart gäller väl inte ens mitt pass längre och då är det jag som tillhör de diskriminerade. Vi måste bojkotta den här skiten om det börjar krävas för inträde till allt möjligt i samhället. Jag vägrar att visa upp mitt pass, även om jag har ett.
https://filetransfer.io/data-package/78iGS9T3#link
Tack, dina ord värmer.
Hoppas verkligen fler klarar av att bortse från sakfrågan och se till principfrågan.
Sedan kan man tycka, eller snarare tro vad man vill om vaccinen, för hur gärna man än vill att de kliniska studierna redan skall vara färdiga så
är de alltså inte det än.
Detta går därför egentligen inte ens att jämföra med om alla skulle tvingas ta något välbeprövat vaccin, som exempelvis det mot mässlingen eller mot polio.
Som jag ser på saken är en mer adekvat jämförelse att man skulle tvingas ställa upp som försöksperson i en klinisk studie för ett nytt läkemedel. Förvisso en enormt stor studie, men tyvärr helt utan den övervakning som kännetecknar sådana och tyvärr också med total avsaknad av kontrollgrupp.
Det är naturligtvis inte OK att tvinga människor till medicinska behandlingar över huvud taget, men att dessutom först försäkra de man inokulerar om att preparaten är garanterat "säkra och effektiva" innan fas-3 studierna är färdiga tar det hela till nästa nivå av vad-fan-i-helvete-är-det-som-händer?!?.
Vår socialdemokratiska övergångsregering tycker alltså att man skall diskrimineras i samhället, inte bara om man vägrar låta sig tvingas till välbeprövade behandlingar, utan dessutom om man inte frivilligt och sannolikt också helt utan ersättning vid eventuell skada, ställer upp som försöksperson i medicinska studier. Låt oss hoppas att detta experiment faller väl ut, men minns det här och rösta aldrig någonsin på de partier som trycker grönt för detta i riksdagen.
Vad som utspelar sig framför våra ögon bryter helt solklart mot Nürnbergkonventionen, och alldeles oavsett om man själv vill ha covid-vaccin i sin kropp eller ej, så
måste vi göra gemensam sak och se till att de ansvariga ställs inför rätta.
De nöjer sig inte heller med dig och mig, nu ber de om vårt samtycke till att i rask takt få inokulera våra barn.
Om de inte är över 16 år förstås, för då skall de tydligen få avgöra själva. Man gör en såkallad mognadsbedömning av ungdomen som vill vaccinera sig mot sina vårdnadshavares vilja.
Jag har av en händelse fått ta del av hur en sådan "mognadsbedömning" ser ut.
För att barnet skall anses moget nog att fatta ett oåterkalleligt medicinskt beslut i strid med vårdnadshavares vilja är vad som krävs att barnet klarar av att uppge namn, adress, personnummer, vad behandlingens syfte är, samt att faktagranskad och verifierbar information finns att hämta på Folkhälsomyndighetens respektive MSBs vardera hemsidor.
Man häpnar...
Mina barn har turen att gå i skolor där man verkar ha en någorlunda förnuftig inställning, men jag är ganska orolig för hur grupptrycket på de 16-åringar som inte vill rätta in sig i ledet ser ut på andra skolor ute i landet...