2021-11-19, 00:18
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Låt ingen jävel sätta sig på er!

Vill du inte ta vaccinet, vik INTE ner dig!

Låt dem porta oss från arrangemang, restaurang, affärer, HÅLL UT.

För mig personligen är jag beredd att förlora jobb och hem för detta, ibland MÅSTE man välja den hårda vägen för att vara ärlig mot sig själv och sina principer!

Ge. Inte. Upp. Vänner.

Jo, samma här.

Portas jag från gymmet, så tränar jag hemma.

Förlorar jag jobbet, så skaffar jag mig en bättre arbetsgivare/startar eget.

Förlorar jag min bostad så flyttar jag ihop med släktingar som också är pure bloods. (Vi har detta redan delvis planerat utifall).

Portas jag från affärer, så får jag betala någon att handla åt mig. Jag kan också fasta i längre perioder. Har gjort det förut, och har inga problem med att spara en del utgifter den vägen.

Jag är beredd att gå the whole nine yards som amerikanerna säger.
Citera
2021-11-19, 00:19
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosferatu666
Tack Mr.Woods för dina ord! Det är en stor sorg att så många här blivit vaccinations-nazister. Jag hade inte haft en negativ åsikt om det alls ifall det inte vore för att folk anser att andra ska bli påtvingade en spruta. Man kan inte tvinga folk att genomgå medicinska behandlingar. Det viktiga nu är att vi som tagit vaccinet ändå står upp för andras rätt att slippa det. Vi måste gå med i demonstrationerna emot den här skiten. Man är väl ingen antivaxxare bara för att man anser att folk måste få välja själv! Och vem fan vill egentligen springa runt och få nån QR-kod kontrollerad av vaccin-gestapo hela tiden? Jag är inte ens säker på att jag vill ta tredje dosen, och det är inte för att jag inte tror att den funkar, utan av ren sympati för folk som inte vill. Om man så ska dö i corona på kuppen så försvarar jag hellre mänskliga rättigheter. Snart gäller väl inte ens mitt pass längre och då är det jag som tillhör de diskriminerade. Vi måste bojkotta den här skiten om det börjar krävas för inträde till allt möjligt i samhället. Jag vägrar att visa upp mitt pass, även om jag har ett.

https://filetransfer.io/data-package/78iGS9T3#link
Tack, dina ord värmer.
Hoppas verkligen fler klarar av att bortse från sakfrågan och se till principfrågan.

Sedan kan man tycka, eller snarare tro vad man vill om vaccinen, för hur gärna man än vill att de kliniska studierna redan skall vara färdiga så är de alltså inte det än.
Detta går därför egentligen inte ens att jämföra med om alla skulle tvingas ta något välbeprövat vaccin, som exempelvis det mot mässlingen eller mot polio.

Som jag ser på saken är en mer adekvat jämförelse att man skulle tvingas ställa upp som försöksperson i en klinisk studie för ett nytt läkemedel. Förvisso en enormt stor studie, men tyvärr helt utan den övervakning som kännetecknar sådana och tyvärr också med total avsaknad av kontrollgrupp.

Det är naturligtvis inte OK att tvinga människor till medicinska behandlingar över huvud taget, men att dessutom först försäkra de man inokulerar om att preparaten är garanterat "säkra och effektiva" innan fas-3 studierna är färdiga tar det hela till nästa nivå av vad-fan-i-helvete-är-det-som-händer?!?.

Vår socialdemokratiska övergångsregering tycker alltså att man skall diskrimineras i samhället, inte bara om man vägrar låta sig tvingas till välbeprövade behandlingar, utan dessutom om man inte frivilligt och sannolikt också helt utan ersättning vid eventuell skada, ställer upp som försöksperson i medicinska studier. Låt oss hoppas att detta experiment faller väl ut, men minns det här och rösta aldrig någonsin på de partier som trycker grönt för detta i riksdagen.

Vad som utspelar sig framför våra ögon bryter helt solklart mot Nürnbergkonventionen, och alldeles oavsett om man själv vill ha covid-vaccin i sin kropp eller ej, så måste vi göra gemensam sak och se till att de ansvariga ställs inför rätta.

De nöjer sig inte heller med dig och mig, nu ber de om vårt samtycke till att i rask takt få inokulera våra barn.
Om de inte är över 16 år förstås, för då skall de tydligen få avgöra själva. Man gör en såkallad mognadsbedömning av ungdomen som vill vaccinera sig mot sina vårdnadshavares vilja.
Jag har av en händelse fått ta del av hur en sådan "mognadsbedömning" ser ut.
För att barnet skall anses moget nog att fatta ett oåterkalleligt medicinskt beslut i strid med vårdnadshavares vilja är vad som krävs att barnet klarar av att uppge namn, adress, personnummer, vad behandlingens syfte är, samt att faktagranskad och verifierbar information finns att hämta på Folkhälsomyndighetens respektive MSBs vardera hemsidor.
Man häpnar...

Mina barn har turen att gå i skolor där man verkar ha en någorlunda förnuftig inställning, men jag är ganska orolig för hur grupptrycket på de 16-åringar som inte vill rätta in sig i ledet ser ut på andra skolor ute i landet...
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-11-19 kl. 00:21.
Citera
2021-11-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Helt rätt.
Det här får bli kullen man är beredd att dö på.

Mitt ena barn kom hem i tårar i dag, fly förbannad och ledsen.

Det pågår vaccination i deras skola och då hon inte vill vaccineras (påläst unge) så har hon själv tackat nej till vaccineringen.

En av lärarna stod under dagen inför klassen och sa att de som inte vaccineras är illojala mot sina kamrater och samhället, att de inte tar ansvar för andras hälsa och att alla måste med för att det här ska fungera.

Min dotter kan vara ett yrväder och sa att hon kände för att "nita kärringen" men knöt näven i fickan och tog med sig ilskan hem.
Citera
2021-11-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Har du tips på någon bra källa angående det med ADE?
Råder dig att söka dig hit:
(FB) EMA PFIZER - Medicine Overview | Risk-management Confidential
Senast redigerad av Razz3l 2021-11-19 kl. 00:32.
Citera
2021-11-19, 00:30
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator

Det pågår vaccination i deras skola och då hon inte vill vaccineras (påläst unge) så har hon själv tackat nej till vaccineringen.

En av lärarna stod under dagen inför klassen och sa att de som inte vaccineras är illojala mot sina kamrater och samhället, att de inte tar ansvar för andras hälsa och att alla måste med för att det här ska fungera.

Min dotter kan vara ett yrväder och sa att hon kände för att "nita kärringen" men knöt näven i fickan och tog med sig ilskan hem.
En sund reaktion från din dotter. Ge henne extra veckopeng.
Citera
2021-11-19, 00:30
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Tror att du överdriver en aning. Ett gäng antivaxxarfundamentalister på Flashback poserar som en utsatt grupp vars rättigheter ´staten´har varit med om att kvadda. Gå inte på det narrativet.

Det är en liten minoritet som har förstorat diskussionen att handla mellan ont och gott, David mot Goliat, förövare och offer. Alla ingredienser för en metadiskussion finns med, och det personliga självupptagna perspektivet också.

Detta lättkränkta folk finns i varje befolkning . Det görs stora liknelser och grandiosa slutledningar och det blir till slut en stor påse beska och salta karameller som bara blir tjatigt och tröttsamt att bli bjuden på hela tiden.

Nu är det bra att ´staten´har satt ner foten . Och indignationen är stor. Det är mycket roande rentav underhållande att se hur olyckskorparna kraxa sin klagosång. Oj, vad jag trivs. Man har läst antivaxxarfundamentalistisk evig olycka sedan pandemin startade, och det har blivit en enda orgie i bekräftelsebias och antivetenskaplig dynga.

Håll till godo, antivaxxarsekten. Tids nog så sadlar ni om och kanske dammar av Chem-Trails spåret igen när det blir för tråkigt att agera flashbackfrihetskrigare Fram tills dess får ni kanske börja inse att kampen om vaccinet är förlorat och alla förhoppningar om att folk ska ta och dra en gräns, bara är ännu en ouppnåbart mål i raden av konspiratorisk paranoisk smörja ni brukar leverera

Du lever nog ganska ensamt någonstans, tänker jag. Det märks iallafall att du inte jobbar inom vården eller att du är ute bland människor i övrigt.
Citera
2021-11-19, 00:34
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Har du tips på någon bra källa angående det med ADE?

I första hand hänvisar jag så klart till Nobelpristagaren i medicin, den franske professorn, Luc Montagnier.

Dr. Sucharit Bhakdi, läkare verksam i Tyskland har också sagt exakt samma sak.

Dr. Peter McCullough, verksam i USA har också hävdat samma sak.

Inga av dessa professorer/läkare är i grunden anti-vaccin. Tror tom att McCullough jobbade själv med att tillverka vacciner en gång i tiden. Han har alltid varit väldigt pro-vaccin fram tills nu.

Du får gärna följa diskussionen i ämnet i den här numera gamla tråden här på FlashBack:
(FB) Nobelprisvinnare i Medicin: De nya varianterna av Covid-19 kommer från vaccinet.
Citera
2021-11-19, 00:39
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:

Vilken fantastisk lite flicka du har!

Jag blir nästan tårögd av glädje.

Ge henne en stark kram från mig också!
Citera
2021-11-19, 00:40
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:

Stark tjej, det glädjer mig

Säg åt henne att hon får vara förberedd på att flocken kanske kommer frysa ut henne eller kolla snett, så är det när man vågar sticka ut i mängden.

”No one is more hated than he who speaks the truth”

- Plato
Citera
2021-11-19, 00:44
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Räkna in mig också, finns inte den minsta tveksamhet.
Snarare är man mer övertygad än nånsin ju mer de försöker strypa åt.
Citat:

Smart dotter du har, var stolt över att hon redan är kapabel att ifrågasätta. Var själv likadan som barn och det har aldrig ändrats.
Det är hemskt att indoktrineringen ska behöva påverka barnen också, helt oacceptabelt beteende av den där läraren.
"Hey teacher leave them kids alone" / Another brick in the wall:
https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-U
Citera
2021-11-19, 00:47
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Räkna in mig också, finns inte den minsta tveksamhet.

Vi är många, många fler än vad samhället klarar av att knäcka.
Citera
2021-11-19, 00:48
Medlem
Att smittan skenar är en effekt av att vaccinet fungerar ypperligt mot covid-19. Jag tolkar det så och kommer därför ta min 1a dos imorgon 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in