2021-11-19, 08:34
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Om sådana som Kyle håller sig på sin kant och slutar leva i sin fantasivärld som någon Captain America skulle landet inte ha sådana här problem
Guantanamo är rätt plats för honom och alla andra våldsidkare.

Okej...

Så, bara för att klargöra: Din tes är alltså att om Kyle och sådana som Kyle inte varit ute för att skydda egendom, städa bort klotter och försöka stävja våldsamheter, så hade våldsamheterna aldrig skett? Kenosha hade varit lugnt förutsatt att de höll sig hemma?

Är det din tes?
2021-11-19, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Nej, han "springer" inte på den videon, han tvärtom distinkt undviker att springa, för att markera juridiskt(som om några vänster-brottslingar skulle kunna förstå den detaljen) att han inte flyr. Man ser på andra videos från tidigare under kvällen att Kyle är fullt kapabel att springa snabbt och förflytta sig extremt smidigt. Jag nämnde detta tidigare i tråden, och det togs inte upp under rättegången, försvaret sparar sannolikt den detaljen tills eventuellt överklagande.

Dock har du rätt om hans extremt imponerande vapenkontroll, jag har inte sett något liknande från en 17åring förut. Inte bara en person med till skillnad från alla tusentals vänster/kommunister/brottslingar på plats mycket hög och god moral, utan även mycket hög kunskap och talang. Hade han haft 3 månaders utbildning till bakom sig hade han sannolikt även lyckats gjort rätt för sig mot JumpKickBoy och ByeCeps. Kyle är en modig mönstermedborgare som sannolikt kommer få Presidentens medalj, när valfusket har retts ut.

Idag sitter foliehatten rätt tight va

Rörde sig extremt smidigt, vad fan har du som referensram, paralympics eller?
2021-11-19, 08:46
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Detta är en av anledningarna att det tar sån tid för juryn att nå ett beslut tror jag (tillsammans med utpressningen de är utsatta av utav mobben utanför).

Det sitter förmodligen en eller två vänsteridioter i juryn, som är helt hjärntvättade av det falska narrativ media målat upp, och vägrar ge med sig trots att bevisen på att Kyle är oskyldig är rakt framför dem. För såna här människor står ideologi över lagen, och de tror fullt ut på MSNBCs narrativ att Kyle är vit makt-extremist-rasist-nazist som var ute på stan och letade efter "niggers" att skjuta för skojs skull.

Såna här människor tar tid att bearbeta, och förhoppningsvis ger de med sig till sist, men vissa vänstergalningar är så fastlåsta i sina ideologier att det kan visa sig vara omöjligt. Då blir det en "hung jury" och mistrial.

Vid en mistrial tror jag inte staten väljer att åtala Kyle igen, då åklagaren gjort bort sig något fruktansvärt och sabbat alla chanser för ett vinnande åtal i en ny rättegång.
Säg inte det, processen är en del av straffet och mot alla legala odds är åklagarna nära att vinna.
2021-11-19, 08:51
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Om sådana som Kyle håller sig på sin kant och slutar leva i sin fantasivärld som någon Captain America skulle landet inte ha sådana här problem
Guantanamo är rätt plats för honom och alla andra våldsidkare.

Varför ska folk bara få förstöra andras egendom obehindrat?
2021-11-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Idag sitter foliehatten rätt tight va
Menar du på den kontinuerligt växande majoriteten av amerikaner som är övertygade om att det var valfusk i presidentvalet?

Du vet, när dom MSM-medier som gång på gång på gång på gång dom senaste 20åren åkt fast med tusentals lögner om allt möjligt, om dom unisont påstår att något är en "konspirationsteori", så kan man statistiskt dra slutsatsen att det sannolikt i själva verket är tvärtom.

Citat:
Rörde sig extremt smidigt, vad fan har du som referensram, paralympics eller?
Dom videos som visar honom springa i full fart och sicksacka mellan andra människor, samtidigt som han bär på närmare 10kg säkerhets- och räddningsutrustning.
Senast redigerad av pumahunter 2021-11-19 kl. 09:08.
2021-11-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ja, jag måste skamligt erkänna att jag också hade det om du läser mitt första inlägg på första sidan i tråden då jag var av uppfattningen att han åkt över en delstatsgräns med vapnet. Detta stämde ju inte, men massmedia har upprepat den lögnen till förbannelse.

Detta trots att jag mer eller mindre nästan aldrig tittar på vänstermedia. Men man läser lite här, läser lite där, och det man läser är influerat av massmedias lögner.

Det är faktiskt skrämmande när man tänker efter, jag följer heller inga vänstertidningar/tv (eller höger för den delen).

Nåväl, man kan ju hoppas att juryn bestämmer sig idag.
2021-11-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ja, jag måste skamligt erkänna att jag också hade det om du läser mitt första inlägg på första sidan i tråden då jag var av uppfattningen att han åkt över en delstatsgräns med vapnet. Detta stämde ju inte, men massmedia har upprepat den lögnen till förbannelse.

Detta trots att jag mer eller mindre nästan aldrig tittar på vänstermedia. Men man läser lite här, läser lite där, och det man läser är influerat av massmedias lögner.

DN, som uppger att de ägnar sig åt "kvalitetsjournalistik", har haft ett par artiklar senaste 2 veckorna om fallet. Direkta felaktigheter, blandat med beskrivningar av händelseförloppet så att läsaren ska få bilden av en extremist som skjuter in i en fredligt BLM-demo.

Citat:
På måndagen inleddes rättegången mot mordåtalade Kyle Rittenhouse i Kenosha i den amerikanska delstaten Wisconsin. 18-åringen anklagas för att den 25 augusti 2020 ha öppnat eld med ett halvautomatiskt vapen mitt under en pågående Black lives matter-demonstration i staden. Två personer dog och en tredje skadades.
Rittenhouse, som vid tillfället var 17, ska kraftigt beväpnad ha begett sig till Kenosha från en närliggande ort med syftet skydda staden under kravallerna
https://www.dn.se/varlden/jurymedlem-utslangd-efter-fordomsfullt-skamt-i-mordrattegang/

Citat:
När protesterna växte reste den då 17-årige Kyle Rittenhouse från sin hemstad Antioch till Kenosha beväpnad med ett halvautomatiskt vapen och medicinsk utrustning.

Enligt honom själv ville han skydda ”egendom i staden” från de våldsamma protesterna, men en sammandrabbning med demonstranter slutade i att Rittenhouse öppnade eld.

https://web.archive.org/web/20211112181046/https://www.dn.se/varlden/domaren-avslar-mildrat-atal-i-mordrattegangen-mot-rittenhouse/

Inte konstigt att tråden fyllts av vänsterhaverister som inte fattat händelseförloppet, när media vinklat samt hel- och halvljugit i sin rapportering.
2021-11-19, 11:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Att MSNBC var extrema borde vara allmänt känt redan, men här gick t.o.m dom över gränsen i sin iver att hota sig till ett domslut.
I ett rimligt samhälle borde de ansvariga på MSNBC få långa fängelsestraff för detta.
2021-11-19, 12:10
Medlem
Hmmm får vi ett domslut idag eller vad tror ni ?

Personligen tror jag inte det med tanke på att juryn har suttit i överläggning sedan i Måndags och det skulle inte förvåna mig om det drar ut på tiden till nästa vecka.
2021-11-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hmmm får vi ett domslut idag eller vad tror ni ?

Personligen tror jag inte det med tanke på att juryn har suttit i överläggning sedan i Måndags och det skulle inte förvåna mig om det drar ut på tiden till nästa vecka.

Ja, det tror jag. Om inte juryn kommer fram till ett beslut så kommer domaren vara tvungen att förklara en "hung jury" och "mistrial". Allt annat vore en fars.
2021-11-19, 12:17
Medlem
DeValeras avatar
Om han har burit ett illegalt vapen så måste han dömas för detta.

Om han sköt i självförsvar, vilket verkar stödjas av vittnen och filmer så måste han frias från mord/dråp. Detta hade han även med stor sannolikhet blivit i Sverige med de förutsättningar som var (en extremt våldsamt och aggressiv person riktar ett skarpladdat vapen emot hans ansikte).

Man bör fråga sig varför inte Wisconsins guvernör samt borgmästare i staden inte är åtalade. Dessa underlät en våldsam mobb gå lös mot amerikanska medborgare. En guvernör ska se till att poliser kommer till plats och vid behov att Nationalgardet kallas in.

Jag hoppas att skadeståndsprocesser väcks i USA, i de städer som tex Seattle och Portland där mobbar gick lös och vandaliserad, stal och misshandlade amerikanska medborgare att ansvariga politiker ställs som personligt ansvariga för att detta tilläts ske i en sådan omfattning och under så lång tid.

Självfallet måste rättskaffens medborgare ha rätt att skydda sina liv och sin egendom.
2021-11-19, 12:19
Medlem
Citat:
Hahah kompis jag är långt åt höger, särskilt när det kommer till finanspolitik och invandring, men för den sakens skull kommer jag inte att ta en blekfet datornörds sida,

Jo, säkert. På sin höjd en fjamåt-liberal.

Citat:
som sköt en kille med 4 skott för att han kastade en plastpåse på honom.

Nu var det inte så det gick till.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om han har burit ett illegalt vapen så måste han dömas för detta.

Han har inte burit något illegalt vapen! Dessa punkter har domaren kastat ut för längesen.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om han sköt i självförsvar, vilket verkar stödjas av vittnen och filmer så måste han frias från mord/dråp. Detta hade han även med stor sannolikhet blivit i Sverige med de förutsättningar som var (en extremt våldsamt och aggressiv person riktar ett skarpladdat vapen emot hans ansikte).

I Sverige? Nej, inte en chans. I USA däremot som har vettiga nödvärnslagar? Ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in