Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
I Floyd-fallet erkände ju jurymedlemmarna att de hotats till livet och att det var därför de dömde polisen. För mig är det obegripligt att rättegången inte ogiltigförklarades. Man kan ju befara samma sak här, att jurymedlemmarna eller deras familjer hotas till livet.
Blev inte hon utbytt av domaren om jag minns saken rätt?
I Fentanyl-Floyds rättegång fanns det betydligt mer utrymme för att manipulera juryn i min mening. Videon
såg inte bra ut för Chauvin, och detta använder givetvis åklagaren. I Kyles fall talar däremot samtliga filmer till hans fördel.
Eftersom att Kyles fall är så solklart tror jag inte det är rimligt att samtliga jurymedlemmar blivit skrämda till att döma av mobben.
Jag tror att det mest sannolika scenariot är en eller två normies som vägrar fria av rädsla för mobben och media som jag skrev om här:
(FB) Vad händer om Kyle Rittenhouse döms till livstid eller frias?
Att det sitter en, två stycken radikala vänstermänniskor utan principer som vägrar fria på grund utav ideologiska skäl är möjligt också.
Vi får se hur det blir. Imorgon kommer nog domaren tvingas gå in och förklara "hung jury" om inget händer, så man får i alla fall ett besked oavsett vilket utfall det blir. Förmodligen "hung jury" och mistrial.