2021-11-19, 01:23
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
I Floyd-fallet erkände ju jurymedlemmarna att de hotats till livet och att det var därför de dömde polisen. För mig är det obegripligt att rättegången inte ogiltigförklarades. Man kan ju befara samma sak här, att jurymedlemmarna eller deras familjer hotas till livet.

Det var en alternate juror som intervjuades och den personen hade ingenting med beslutet att göra.

Här intervjuas själva juryn

Though Floyd's death at the hands of the White former officer led to widespread protests against law enforcement brutality and racism under the banner Black Lives Matter, the diverse panel said race did not enter their deliberations.

"We got here because of systemic racism within the system, right, because of what's been going on. That's how we got to a courtroom in the first place," Deters said. "But when it came down to all three verdicts, it was based on the evidence and the facts one hundred percent."
Belton Hardeman added, "Race wasn't even ever mentioned in the three and a half weeks that we were in that courtroom, and it was never mentioned during deliberations, I don't believe."

https://edition.cnn.com/2021/10/28/us/derek-chauvin-george-floyd-trial-jurors/index.html
2021-11-19, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, absolut, men jag tror inte det blir så. Jag har helt enkelt otroligt svårt för att tro att alla i juryn är så pass ideologiskt motiverade att de slänger Kyle i fängelse. Detta fallet är helt solklart till skillnad från Fentanyl-Floyd. Missförstå mig inte, Floyd dog av en överdos, men det var långt ifrån lika solklart som Rittenhouse-fallet. En åklagare hade betydligt mer att jobba med där.

Kanske är jag naiv, men att alla i juryn helt skulle sakna principer vill jag inte acceptera. Därför blir han friad, eller "hung jury" - oavsett vilket blir han inte dömd i alla fall.

Vänstern och negrerna kommer kaosa några dagar/veckor, men sen är det bra med det. Jag tror inte Biden kommer tillåta dem kaosa för mycket. Enda anledningen att det fick fortgå förra sommaren var för att de var nyttiga idioter och en bricka i spelet att få bort Trump.

Konstaterades ju att han dog av strypning, fast du vet väl bättre? Låt mig gissa, förintelsen är också en myt
2021-11-19, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
I Floyd-fallet erkände ju jurymedlemmarna att de hotats till livet och att det var därför de dömde polisen. För mig är det obegripligt att rättegången inte ogiltigförklarades. Man kan ju befara samma sak här, att jurymedlemmarna eller deras familjer hotas till livet.

Blev inte hon utbytt av domaren om jag minns saken rätt?

I Fentanyl-Floyds rättegång fanns det betydligt mer utrymme för att manipulera juryn i min mening. Videon såg inte bra ut för Chauvin, och detta använder givetvis åklagaren. I Kyles fall talar däremot samtliga filmer till hans fördel.

Eftersom att Kyles fall är så solklart tror jag inte det är rimligt att samtliga jurymedlemmar blivit skrämda till att döma av mobben.

Jag tror att det mest sannolika scenariot är en eller två normies som vägrar fria av rädsla för mobben och media som jag skrev om här:

(FB) Vad händer om Kyle Rittenhouse döms till livstid eller frias?

Att det sitter en, två stycken radikala vänstermänniskor utan principer som vägrar fria på grund utav ideologiska skäl är möjligt också.

Vi får se hur det blir. Imorgon kommer nog domaren tvingas gå in och förklara "hung jury" om inget händer, så man får i alla fall ett besked oavsett vilket utfall det blir. Förmodligen "hung jury" och mistrial.
2021-11-19, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag tror inte han gör det, eftersom han borde förklarat mistrial för längesedan, speciellt när åklagaren fabricerade bevis och blev avslöjad. Men oavsett, jag tror inte på att han fälls. Jag tror att det sitter en eller två jurymedlemmar som vägrar ge med sig. Antingen pga rädsla, att de är vänsteraktivister eller normies som blivit hjärntvättade i ett års tid av media.

Det senaste året eller mer har människorna som utgör den här juryn blivit utsatta för så mycket skit och vänsternarrativ av media att det är nästan omöjligt att inte bli hjärntvättad av det som en normie.

Kom ihåg vad Goebbels sa: upprepa en lögn tillräckligt många gånger och den blir sanning.

Under det senaste året har massmedia, Twitter och Big tech inte sagt annat än att Kyle är en kallblodig nazistmördare som var ute efter att skjuta sig själv några niggers. Alla videoklipp de exponerades för var hårt redigerade och det vanliga förljugna vit-makt shticket användes om och om igen. Och nu när rättegången börjat har du samma personer i media som ljugit i ett års tid för alla normies, och en mobb utanför, som säger att om Kyle går fri kommer blodet att flöda på gatorna och de ansvariga kommer att hittas.

Jag kan inte riktigt klandra en normie för att kollapsa och falla under det trycket. Deras vanliga normie-liv är så främmande inför falskheten bakom vänsterns metoder att de inte kan greppa det. De ser bara en mobb av tiotusentals människor och media som skriker SKYLDIG!

Man behöver bara kolla i denna tråden, för att se hur många som har förutfattade meningar pga MSM.

Jag personligen trodde exempelvis att han hade åkt över delstatsgränser innan jag själv började följa rättegången.
2021-11-19, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Man behöver bara kolla i denna tråden, för att se hur många som har förutfattade meningar pga MSM.

Jag personligen trodde exempelvis att han hade åkt över delstatsgränser innan jag själv började följa rättegången.

Ja, jag måste skamligt erkänna att jag också hade det om du läser mitt första inlägg på första sidan i tråden då jag var av uppfattningen att han åkt över en delstatsgräns med vapnet. Detta stämde ju inte, men massmedia har upprepat den lögnen till förbannelse.

Detta trots att jag mer eller mindre nästan aldrig tittar på vänstermedia. Men man läser lite här, läser lite där, och det man läser är influerat av massmedias lögner.
2021-11-19, 02:35
Medlem
Jag såg en riktigt bra video av skjutningen av Huber och Grosskreutz på Twitter. Rittenhouse är en sådan där klumpig tonåring som har en maxfart när han springer som är hälften av sina sportande årskamrater, och som snubblar över sina egna fötter.

Men jag måste säga att jag blev imponerad över hur han hanterar vapnet när han ramlar till marken. Superb kontroll över situationen. Han får aldrig panik trots att det är fem-sex man över honom. Han skjuter inte ett skott för mycket eller för lite. Och när han avvärjt faran så reser han sig snabbt och avlägsnar sig från platsen. Mycket imponerande filmsnutt.
2021-11-19, 05:59
Medlem
Amsvartners avatar
Ja, antingen är nån eller flera i jurun skrämda på nåt vis eller så sitter det folk i den jurun likt små barn med fingrarna i öronen, kniper ögonen och helt enkelt vägrar se det uppenbara, att Kyle agerat i självförsvar.

Se bara här i tråden, Tourettes-syndrom bla utöver vad som kan anses normalt.
Det är sjuka tillstånd vi pratar om, och det är bara i en tråd.
Tänk tanken att det sitter såna individer i en jury som skall bestämma ödet för en människas liv.

Man baxnar..
2021-11-19, 06:30
Medlem
arbetets avatar
MSNBC portade från rättegången.

Ett av deras reportageteam har tydligen förföljt bussen som fraktade jurymedlemmarna i syfte att doxa dem:

Geoff Pilkington
@geoffpilkington
NEW: The judge in the Rittenhouse case announces that MSNBC will no longer be allowed inside the courtroom after a person claiming to be one of their reporters allegedly followed the jury bus Wednes night after deliberations in an attempt to take photos.
https://twitter.com/geoffpilkington/status/1461390889071222784?s=20

#enemyofthepeople
2021-11-19, 07:15
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Konstaterades ju att han dog av strypning, fast du vet väl bättre? Låt mig gissa, förintelsen är också en myt

Det gjordes två obduktioner av Floyd. Den första slog fast att Floyd dog av hjärtstillestånd medans han hölls fast. Den andra obduktionen som gjordes slog fast att Floyd dog av kvävning.
2021-11-19, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag såg en riktigt bra video av skjutningen av Huber och Grosskreutz på Twitter. Rittenhouse är en sådan där klumpig tonåring som har en maxfart när han springer som är hälften av sina sportande årskamrater, och som snubblar över sina egna fötter.

Men jag måste säga att jag blev imponerad över hur han hanterar vapnet när han ramlar till marken. Superb kontroll över situationen. Han får aldrig panik trots att det är fem-sex man över honom. Han skjuter inte ett skott för mycket eller för lite. Och när han avvärjt faran så reser han sig snabbt och avlägsnar sig från platsen. Mycket imponerande filmsnutt.

Nej, han "springer" inte på den videon, han tvärtom distinkt undviker att springa, för att markera juridiskt(som om några vänster-brottslingar skulle kunna förstå den detaljen) att han inte flyr. Man ser på andra videos från tidigare under kvällen att Kyle är fullt kapabel att springa snabbt och förflytta sig extremt smidigt. Jag nämnde detta tidigare i tråden, och det togs inte upp under rättegången, försvaret sparar sannolikt den detaljen tills eventuellt överklagande.

Dock har du rätt om hans extremt imponerande vapenkontroll, jag har inte sett något liknande från en 17åring förut. Inte bara en person med till skillnad från alla tusentals vänster/kommunister/brottslingar på plats mycket hög och god moral, utan även mycket hög kunskap och talang. Hade han haft 3 månaders utbildning till bakom sig hade han sannolikt även lyckats gjort rätt för sig mot JumpKickBoy och ByeCeps. Kyle är en modig mönstermedborgare som sannolikt kommer få Presidentens medalj, när valfusket har retts ut.

Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Inte bara är hans vapenkontroll otrolig och hans konstanta omvärdering av hotsituationen berömvärd sett till hans låga ålder och avsaknad av fullgången polis- och/eller militärutbildning, men en sak som jag aldrig sett nämnas är sättet han förflyttar sig på mot polisen, och om det är ett strategiskt val av hans förflyttning.

Han springer nämligen aldrig efter skjutningarna, inte vid ett enda tillfälle, han närmast joggar eller mer "lufsar" i brist på bättre ord, det är ett distinkt sätt att förflytta sig på snabbare än med gång, men på ett sätt som visar juridiskt att man inte flyr, vilket tar ifrån alla andras rätt att försöka stoppa honom med våld, på det sätt dom försöker göra.

Civila har rätt att ta till våld för att stoppa en flyende brottsling, men flyr, då springer man(eller förflyttar sig på snabbast möjliga sätt), vilket tydligt visats på videos att Kyle är fullt kapabel att göra, men han lufsar efter skjutningarna, det upplever jag som demonstrativt för att visa att han inte flyr, utan förflyttar sig.

"Om det är medvetet så är det ännu mer i hans favör för hans korrekta hanterande av situationen och dom andras olagliga försök att stoppa honom. Civila har ingen rätt att försöka gripa en person som på ett icke-flyende sätt närmar sig polisen, således är Kyle's enda slutsats att dom försöker begå brott emot honom, sannolikt i form av våld som kan leda till hans död, varvid hans försvar mot samtliga som hoppar på honom är fullt berättigat.

Nu precis på slutet så tog åklagaren upp detta med sina cyniska försök att lägga ord i munnen på Kyle, med frågan om inte han skulle försökt stoppa någon brottsling med sitt vapen. Jag är lite förvånad att hans advokater inte tagit upp detta, eller om möjligtvis jag missat den utfrågningen, eller om det bra är en ren slump att han förflyttar sig mot polisen på ett icke-flyende sätt. Med tanke på hans övriga uppvisade disciplin så tror jag inte att det är det.
2021-11-19, 07:46
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
MSNBC portade från rättegången.

Ett av deras reportageteam har tydligen förföljt bussen som fraktade jurymedlemmarna i syfte att doxa dem:

Geoff Pilkington
@geoffpilkington
NEW: The judge in the Rittenhouse case announces that MSNBC will no longer be allowed inside the courtroom after a person claiming to be one of their reporters allegedly followed the jury bus Wednes night after deliberations in an attempt to take photos.
https://twitter.com/geoffpilkington/status/1461390889071222784?s=20

#enemyofthepeople

Att MSNBC var extrema borde vara allmänt känt redan, men här gick t.o.m dom över gränsen i sin iver att hota sig till ett domslut.
2021-11-19, 07:57
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Om polisen, brandkåren, och borgmästaren hade gjort sitt jobb så hade Kyle aldrig varit där. Och de som från början orsakade detta var lögnarna inom media som felaktigt hävdade att polisen dödade en obeväpnad svart man.

Kyle Rittenhouse är en fantastisk ung man. Han är en poliscadet, badvakt, och bryr sig om sina medmänniskor och de hjälplösa mer än han bryr sig om sitt egna liv. Med sitt liv som insats så hörde han sina hjälplösa medmänniskors rop på hjälp när rättsstaten hade svikit. Och även när hans liv var i fara så hade han tillräckligt med lugn att han, med sitt lagliga vapen, enbart eliminerade de som utgjorde ett direkt hot mot hans liv. Om inte annat visade han prov på riktigt bra vapenkontroll givet i vilken till synes hopplös situation han befann sig i.

Du är faktiskt ett större svin än jag trodde som kastar omkring med epitet som "terrorist" sådär utan bekymmer eller eftertanke om det faktiskt är sant.

Om sådana som Kyle håller sig på sin kant och slutar leva i sin fantasivärld som någon Captain America skulle landet inte ha sådana här problem
Guantanamo är rätt plats för honom och alla andra våldsidkare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in