2021-11-19, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Allright, såg nyligen en intressant debatt kring Klopp och Tuchel.

Vem av de två tyska managerna menar ni är den bästa? För mig, så blir svaret enkelt. Tuchel är den bästa när det kommer till taktik, medans Klopp är den bästa när det gäller man-management. Jag hade valt Tuchel över Klopp

Vad menar du/ni?
Wenger var bra back in the days. Annars var Sir Fergie fucking outstanding.
Citera
2021-11-19, 09:58
Moderator
zanteras avatar
Bästa backen hittills måste ju ändå vara Maguire? För motståndarna dvs.

Nu har jag inte kollat alla matcherna med rivalerna men Chelsea har ju bara släppt 4 mål (sämre försvar än Man Utd enligt Scholes) och City har släppt 6 mål så det känns ju som svaret borde vara någon av backarna i dessa klubbarna.
Citera
2021-11-19, 10:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Wenger var bra back in the days. Annars var Sir Fergie fucking outstanding.
Det var inte det frågan handlade om
Citera
2021-11-19, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Nu har jag inte kollat alla matcherna med rivalerna men Chelsea har ju bara släppt 4 mål (sämre försvar än Man Utd enligt Scholes) och City har släppt 6 mål så det känns ju som svaret borde vara någon av backarna i dessa klubbarna.
Viktor lindeĺöf? Bra i landslaget men ständig riskfaktor i Man U.
Citera
2021-11-19, 10:05
Avslutad
Citat:
Det var inte det frågan handlade om
Jag vet det. Tycker inte Tüchel och Klopp är så värst märkvärdiga egentligen.
Citera
2021-11-19, 10:12
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Den analysen är alldeles för enkelspårig. Man får även väga in vilket lag i övrigt som försvararna i Chelsea och City har framför sig, hur ofta dom utsätts för press av motståndarna, taktisk disposition osv. Det är betydligt enklarare att vara försvarare i bägge dessa lag än i Norwich av naturliga orsaker. Därmed inte uteslutet att någon av försvararna i Chelsea eller City varit bäst ändå. Men man får som sagt väga in en del aspekter.

Tycker ingen i ligan har varit outstanding av det jag sett hittills iaf.
Citera
2021-11-19, 10:40
Medlem
Citat:
Allright, såg nyligen en intressant debatt kring Klopp och Tuchel.

Vem av de två tyska managerna menar ni är den bästa? För mig, så blir svaret enkelt. Tuchel är den bästa när det kommer till taktik, medans Klopp är den bästa när det gäller man-management. Jag hade valt Tuchel över Klopp

Vad menar du/ni?

Jag väljer Klopp alla dagar i veckan! Hans lag spelar mer underhållande fotboll.
Tüchel förespråkar en defensiv fotboll jag inte gillar. Han borde åstadkommit mer i PSG, med tanke på spelarmaterialet han hade till förfogande.
Tüchel behöver en hel säsong i Chelsea innan han kan bedömas i England.

Så vi kanske får återkomma i denna diskusion.
Citera
2021-11-19, 11:01
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Den analysen är alldeles för enkelspårig. Man får även väga in vilket lag i övrigt som försvararna i Chelsea och City har framför sig, hur ofta dom utsätts för press av motståndarna, taktisk disposition osv. Det är betydligt enklarare att vara försvarare i bägge dessa lag än i Norwich av naturliga orsaker. Därmed inte uteslutet att någon av försvararna i Chelsea eller City varit bäst ändå. Men man får som sagt väga in en del aspekter.

Tycker ingen i ligan har varit outstanding av det jag sett hittills iaf.

Nej du har en poäng, det är klart taktisk setup och vilket mittfält man har framför sig spelar stor roll. Om vi tar in ytterbackar i ekvationen så tycker jag dock Cancelo har sett riktigt vass ut under hösten. Mittback känns svårare, då ett lag som Chelsea t.ex. som kör med 3 mittbackar känns mer som ett kollektiv där alla har varit stabila mer än att 1 speciell back har varit lysande.
Citera
2021-11-19, 11:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag väljer Klopp alla dagar i veckan! Hans lag spelar mer underhållande fotboll.
Tüchel förespråkar en defensiv fotboll jag inte gillar. Han borde åstadkommit mer i PSG, med tanke på spelarmaterialet han hade till förfogande.
Tüchel behöver en hel säsong i Chelsea innan han kan bedömas i England.

Så vi kanske får återkomma i denna diskusion.
Klopp är alldelsen för ensidig i sin taktik/spelstil. Efter mitt tycke, så märks det tydligt att Klopp’s starkaste sida är man-management och inte taktik.

Tuchel, liksom Pep, är mkt mer fleksibla på taktik än vad Klopp är. Dock så har Tuchel stora brister på man-management, samt relationer till spelare och klubbledning.
Citera
2021-11-19, 11:41
Medlem
Imbazs avatar
Att jämföra klopp som har vunnit allt man kan med någon sol haft en bra run i CL är oroväckande lågt.
Citera
2021-11-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Viktor lindeĺöf? Bra i landslaget men ständig riskfaktor i Man U.
Ja han var ju bra mot Georgien.
Ännu sämre i landslaget.
Citera
2021-11-19, 14:18
Medlem
Premier League skrev alltså nytt avtal gällande den amerikanska tv-marknaden, ett sexårskontrakt med NBC Sports värt ca 24,2 miljarder kronor, efterfrågan växer stadigt i USA och det gör således även intäkterna för Premier League.

Samtidigt kommer PL bidra med ytterligare ca 1,2 miljarder i "bidrag" över 4 år till League 1, League 2 och National League.

The new funding of £100million will cover five key areas:
- support for the National League system
- developing the women's and girls' game
- enhancing community football facilities
- supporting EFL clubs
- projects that help the wider game
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem