Citat:
Ursprungligen postat av
skanskman
Det verkar som om rektorn "fultolkats". Det rektorn sade, enligt vad jag läst, var att man enligt gällande regler inte får stänga av någon från undervisning mer än en vecka.
Det där är ren skitsnack och handlar bara om att lärarna inte vågar göra slag i saken bara för att han är invandrad.
När jag gick i skolan så blev jag utkastad till slut av den anledningen att jag aldrig var i skolan. Lite för hög frånvaro än vad som var rimligt och helt plötsligt kunde hela lärarkåren kraftsamla ihop o se till o skicka ut mig. Detta löste dom med att lura in mig till ett möte där det var diskussion om att jag skulle få ta ett "sabbatsår" så jag kunde få organisera mig lite. För att sen när jag kom dit, ge mig en lapp om att jag resignerar mig själv ifrån skolgång istället. Vilket jag gjorde såklart när jag får en sån lapp kastad framför mig och sen gick jag och fixade mig ett jobb.
Det var inga problem att gänga ihop sig en hel lärarkår mot mig för att jag var svensk.
Så kan eller vill inte, är en icke fråga. Dom är fega as som helt handlingsförlamade bara för att snorungen råkar vara invandrad. Kan dom stänga av någon för skolkning så som dom gjorde mot mig, kan dom garanterat göra det för våldsbrott och våldtäkter också.
Erkänn istället att ni är fega as o inte vill..