2021-11-19, 08:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Man kan ju diskutera dessa problem hur mycket som helst, men då blir det en lång off topic-diskussion om den havererade svenska invandrings- och integrationspolitiken.

Om man ska hålla sig till ämnet så tycker jag att det är mycket underligt att den häktade killen - enligt vad som uppgetts i media - hade utsatt andra tjejer för sexuella ofredanden/trakasserier tidigare, men att han trots detta var kvar på skolan. Man skulle vilja veta mera i detalj vad som hänt, om skolledningen visste om det, och vad man i så fall vidtagit för åtgärder.

Jag håller med dig att vi inte kan sväva ut i en sådan diskussion. Jag ville bara säga att jag kan ha en viss förståelse för situationen som exempelvis våra skolor har nu för tiden.
Det du säger är mycket relevant och det borde definitivt vara något för åtminstone lokalmedia att gräva vidare i för att se vart det brister och hur man framöver kan göra saker bättre.
Citera
2021-11-19, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Det är fakta att det finns stora integrationsproblem och att ungdomar med invandrarbakgrund står för stora delar av problematiken. I den här skolan finns tydligt problem med invandrargrupper som bildar gäng/grupperingar.

Då blir det bara löjeväckande att undvika att nämna vad som pågår. Folk som förstår hur det ligger till blir bara mer frustrerade om det ska mörkas. De skulle bara helt nyktert ha rapporterad att: "På skolan har under längre tid funnits problem som orsakas av två grupperingar med utländsk bakgrund." Då vet man vad alla föräldrar försöker förmedla i intervjuer. Argumentet att grupperingarnas etniska härkomst inte spelar någon roll håller inte. De bildar grupperingar på grund av etnisk bakgrund och det går hand i hand med ett förakt för svenska samhället.

Precis men det verkar media inte förstå utan de typ skyddar ju dem istället.
Nu har ju en stackars tjej blivit VÅLDTAGEN av en äcklig hazar men inte ett ord om vart gärningsmannen härstammar från.
Jag tycker P4 Jönköping borde skämmas när de försöker mörka SANNINGEN.
Citera
2021-11-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Skrämmande läsning i Facebook-gruppen om händelsen.

Omfattande drogförsäljning i skolan, invandrare som misshandlar elever i idrottshallen, afrikaner som knivbråkar med afghanerna vecka ut och vecka in. Elever som sexofredas...

Kommer skolans "värdegrundsarbete" att hjälpa...?

Och i allt detta så nämner inte P4 med ett ord vad som sker på skolan.Det är ju katastrof så som de sänder sina reportage därifrån.

Fram med sanningen så att samtliga inblandade kan börja jobba med problemen.

Här hjälper ju P4 inte till ett dugg utan de spär ju på ilskan och hatet istället.
Citera
2021-11-19, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Och i allt detta så nämner inte P4 med ett ord vad som sker på skolan.Det är ju katastrof så som de sänder sina reportage därifrån.

Fram med sanningen så att samtliga inblandade kan börja jobba med problemen.

Här hjälper ju P4 inte till ett dugg utan de spär ju på ilskan och hatet istället.

För svensk media är sanning och fakta sekundärt. Det viktigaste är agendan! hade det rört sig om vita elever som trakasserade och kaosade mot svarta elever så hade man skrivit om detta i månader.
Citera
2021-11-19, 09:04
Bannlyst
Citat:
Det verkar som om rektorn "fultolkats". Det rektorn sade, enligt vad jag läst, var att man enligt gällande regler inte får stänga av någon från undervisning mer än en vecka.

Det där är ren skitsnack och handlar bara om att lärarna inte vågar göra slag i saken bara för att han är invandrad.

När jag gick i skolan så blev jag utkastad till slut av den anledningen att jag aldrig var i skolan. Lite för hög frånvaro än vad som var rimligt och helt plötsligt kunde hela lärarkåren kraftsamla ihop o se till o skicka ut mig. Detta löste dom med att lura in mig till ett möte där det var diskussion om att jag skulle få ta ett "sabbatsår" så jag kunde få organisera mig lite. För att sen när jag kom dit, ge mig en lapp om att jag resignerar mig själv ifrån skolgång istället. Vilket jag gjorde såklart när jag får en sån lapp kastad framför mig och sen gick jag och fixade mig ett jobb.

Det var inga problem att gänga ihop sig en hel lärarkår mot mig för att jag var svensk.

Så kan eller vill inte, är en icke fråga. Dom är fega as som helt handlingsförlamade bara för att snorungen råkar vara invandrad. Kan dom stänga av någon för skolkning så som dom gjorde mot mig, kan dom garanterat göra det för våldsbrott och våldtäkter också.

Erkänn istället att ni är fega as o inte vill..
Citera
2021-11-19, 09:06
Medlem
Citat:
Det verkar som om rektorn "fultolkats". Det rektorn sade, enligt vad jag läst, var att man enligt gällande regler inte får stänga av någon från undervisning mer än en vecka. Efter en vecka måste eleven erbjudas undervisning. Det betyder dock inte att eleven måste vara på skolan. I ett fall som detta kan man t.ex. tänka sig att han skulle få ha enskild undervisning i andra lokaler.

I nuläget är ju den misstänkte gärningsmannen häktad, och då blir det förstås inte aktuellt med någon undervisning alls. Men om han inte blivit häktad hade man t.ex. kunnat tänka sig att han efter en vecka erbjudits enskild undervisning i en lokal på någon annan skola, eller i någon annan lokal som kommunen ordnat.

Rektorn menade alltså inte att skolan med öppna armar tar emot en elev som misstänks ha våldtagit en annan elev. Han menade helt enkelt att han som skolledare måste följa de regler som finns.

Rektorn hade kunnat säga:
"enligt lag måste vi erbjuda undervisning till alla barn. Iom att denna person nu är misstänkt för ett avskyvärt brott har vi beslutat att den undervisning vi är skyldiga att tillhandahålla kommer att bedrivas på annan ort och helt avskilt kontakt med andra elever. "

Men det gjorde väl inte rektorn utan denne mesade ur som vanligt.
Senast redigerad av Noseone 2021-11-19 kl. 09:08.
Citera
2021-11-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBMorantis
Det där är ren skitsnack och handlar bara om att lärarna inte vågar göra slag i saken bara för att han är invandrad.

När jag gick i skolan så blev jag utkastad till slut av den anledningen att jag aldrig var i skolan. Lite för hög frånvaro än vad som var rimligt och helt plötsligt kunde hela lärarkåren kraftsamla ihop o se till o skicka ut mig. Detta löste dom med att lura in mig till ett möte där det var diskussion om att jag skulle få ta ett "sabbatsår" så jag kunde få organisera mig lite. För att sen när jag kom dit, ge mig en lapp om att jag resignerar mig själv ifrån skolgång istället. Vilket jag gjorde såklart när jag får en sån lapp kastad framför mig och sen gick jag och fixade mig ett jobb.

Det var inga problem att gänga ihop sig en hel lärarkår mot mig för att jag var svensk.

Så kan eller vill inte, är en icke fråga. Dom är fega as som helt handlingsförlamade bara för att snorungen råkar vara invandrad. Kan dom stänga av någon för skolkning så som dom gjorde mot mig, kan dom garanterat göra det för våldsbrott och våldtäkter också.

Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Rektorn hade kunnat säga:
"enligt lag måste vi erbjuda undervisning till alla barn. Iom att denna person nu är misstänkt för ett avskyvärt brott har vi beslutat att den undervisning vi är skyldiga att tillhandahålla kommer att bedrivas på annan ort och helt avskilt kontakt med andra elever. "

Men det gjorde väl inte rektorn utan denne mesade ur som vanligt.

Sverige är totalt handlingsförlamat när det gäller sådant här. Majoriteten är djupt marinerad och hjärntvättad i PK-träsket. "Värdegrund" och "inkluderande" rapas som ett mantra dagarna i ända. Rektorerna är inte bättre. Dessutom sitter de i knäet på de lika PK-hjärntvättade politikerna. Ingen vill eller kan göra något när migrantbarnen kaosar sönder i skolorna. Ingen vill ju vara "rasist".

Istället fortsätter lärarna i skolan att fortsätta rapa ut "värdegrund" och andra floskler. Allt medan media konsekvent utelämnar den mest relevanta faktan.

Sverige är ett mycket sjukt land.
Citera
2021-11-19, 09:39
Medlem
knoevrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Sverige är totalt handlingsförlamat när det gäller sådant här. Majoriteten är djupt marinerad och hjärntvättad i PK-träsket. "Värdegrund" och "inkluderande" rapas som ett mantra dagarna i ända. Rektorerna är inte bättre. Dessutom sitter de i knäet på de lika PK-hjärntvättade politikerna. Ingen vill eller kan göra något när migrantbarnen kaosar sönder i skolorna. Ingen vill ju vara "rasist".

Istället fortsätter lärarna i skolan att fortsätta rapa ut "värdegrund" och andra floskler. Allt medan media konsekvent utelämnar den mest relevanta faktan.

Sverige är ett mycket sjukt land.

Ja när ungarna inte lägre kan gå i skolan utan att riskera att bli våldtagna, rånade, misshandlade och hånade av den importerade "begåvningsreserven" från medeltida rövhålsländer, ligger vi risigt till.

Jag tror det var västra Götaland som började med att slå ihop kaosmigranternas ghettoskolor med svenska eller bussa ut svenska elever dit med våldsbrott och kaos som följd, något som nu verkar tvingas på hela landet. Skolstrejk! Håll ungarna hemma.
Citera
2021-11-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoevrull
Ja när ungarna inte lägre kan gå i skolan utan att riskera att bli våldtagna, rånade, misshandlade och hånade av den importerade "begåvningsreserven" från medeltida rövhålsländer, ligger vi risigt till.

Jag tror det var västra Götaland som började med att slå ihop kaosmigranternas ghettoskolor med svenska eller bussa ut svenska elever dit med våldsbrott och kaos som följd, något som nu verkar tvingas på hela landet. Skolstrejk! Håll ungarna hemma.

Segregerade skolor förekommer ju kanske på större orter, där det finns flertalet skolor i en stad att välja på.
I en liten håla finns kanske bara en högstadieskola, vilket innebär att det naturligtvis blir blandat svenska barn och barn med invandrarbakgrund. Det är inte som i förorterna där vissa skolor till slut knappt har en enda elev utan invandrarbakgrund (Botkyrka är ett bra exempel).
Citera
2021-11-19, 10:23
Medlem
Sagrebles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBMorantis

De är inte handlingsförlamade, de VILL ha det så här, de VILL att svenska barn blir utsatta för övergrepp. Nyligen hade vi Kirunafallet där en åttaåring fick sitt huvud instampat av blattar, och när han blev medvetslös så ringde personalen inte efter ambulans. Tydligt att de ville skydda blattarna. När det här fallet togs upp i den lokala facebook-gruppen, så hittade jag två rektorer från olika skolor som like-ade en kommentar som förminskade händelsen och hånade folk som var upprörda.
Citera
2021-11-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagreble
De är inte handlingsförlamade, de VILL ha det så här, de VILL att svenska barn blir utsatta för övergrepp. Nyligen hade vi Kirunafallet där en åttaåring fick sitt huvud instampat av blattar, och när han blev medvetslös så ringde personalen inte efter ambulans. Tydligt att de ville skydda blattarna. När det här fallet togs upp i den lokala facebook-gruppen, så hittade jag två rektorer från olika skolor som like-ade en kommentar som förminskade händelsen och hånade folk som var upprörda.
tror du ? va gör du åt det ?
Citera
2021-11-19, 10:30
Medlem
Blondinss avatar
Vad spelar det för roll om han bara blir avstängd i en vecka? Han bör väl gripas och anhållas?

Eller har jag missat något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in