2021-11-18, 22:52
Medlem
Tror det är otroligt mycket locket på här och ingen vet mycket ännu, av självklara anledningar. Men har av osäker källa som har barn i skolan hört att det var 3 gärningsmän och inte bara denna enda apa. Och att det var fullbordad våldtäkt x3. Jag påstår dock inte att detta är sant. Oavsett är denna stackars flickas uppväxt förstörd. Hur ska hon kunna möta andras blickar? Hon blir nog aldrig hel igen.

Jag brukar tänka att ett mord kan ske av "slumpen". Man blir fly förbannad och under ett ögonblick tappar man fattningen och oj, jag råkade sticka honom med knifen, eller köra över negern. Men en våldtäkt? Den pågår inte under bara en sekund. Hålla fast någon och under flera minuter göra något mot dennes vilja. Enligt mig krävs det en mer störd människa för att genomföra detta.

Sverige är ett jävla mångkulturellt experiment.
Senast redigerad av LordWurst 2021-11-18 kl. 23:08. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-11-19, 06:35
Medlem
Grattis Sverige, vi har valt detta samhälle på ett demokratiskt sätt.

Dock har inte flickanngortndet utan tvingats in i detta absurba liv med våltäktsblattar och andra sorters tredje gradens människoapor.
Fruktansvärd händelse, dödsstraff tack!
Citera
2021-11-19, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Dom verkar vara hela veckan i Vetlanda och fortfarande har dom inte gått ut med vad problemet beror på

Det är ju P4 Jönköping så vad hade du väntat dig?
I och för sig så är väl samtliga p4 stationer väldigt PK

Men varje gång man passerar Småland så kommer ju P4 Jönköping in då jag inte gillar reklamkanalerna så är det ju P4 som jag lyssnar på.

Det är emellanåt ganska intressanta ämnen de tar upp men när det gäller ALLT som handlar om invandring/invandrare som gjort något dåligt så ska det vridas och vändas och rent ut ljugas för att försöka vrida det till något positivare.

MEN har en invandrare gjort något bra.... Då jävlar ska det hyllas och uppskattas om och om igen.....Finns fanimig ingen gräns för hur det hyllas.

Men som i fallet Vetlanda så försöker dem på något sätt hitta andra fel trots att vi ALLA som lyssnar vet att det var en utlänning/ Afghan som VÅLDTOG en tjej och att det är motsättningar mellan MENA på ena sidan och Hazarer på den andra.

Det blir liksom löjeväckande reportage som de gör på skolan när dem undviker vilka som ställer till det i skolan.
Citera
2021-11-19, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Den elev i tonåren som misstänks för våldtäkt efter en händelse på Withalaskolan i Vetlanda, begärdes under torsdagen häktad av åklagare. Pojken misstänks förutom våldtäkt mot barn, även för två fall av sexuellt ofredande och olaga frihetsberövande.

/.../

Häktningsförhandlingen hålls i Eksjö tingsrätt under fredagen."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankt-for-valdtakt-pa-skola-begars-haktad

SVT och de andra "glömmer" att nämna att gärningsmannen är syrisk invandrare.

Och alltid lika kul att läsa hur PK-hjärntvättade rektorn och ansvariga politiker bemöter det hela i J-posten: Värdegrundsarbetet fortsätter......
Citera
2021-11-19, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det finns en grupp på facebook angående detta fall. I den gruppen har någon skrivit att rektorn på skolan tydligen ska ha uttryckt att juvelen som utfört detta skulle varit välkommen tillbaka till skolan om en vecka.
Är detta något som någon kan bekräfta eller dementera?

Det verkar som om rektorn "fultolkats". Det rektorn sade, enligt vad jag läst, var att man enligt gällande regler inte får stänga av någon från undervisning mer än en vecka. Efter en vecka måste eleven erbjudas undervisning. Det betyder dock inte att eleven måste vara på skolan. I ett fall som detta kan man t.ex. tänka sig att han skulle få ha enskild undervisning i andra lokaler.

I nuläget är ju den misstänkte gärningsmannen häktad, och då blir det förstås inte aktuellt med någon undervisning alls. Men om han inte blivit häktad hade man t.ex. kunnat tänka sig att han efter en vecka erbjudits enskild undervisning i en lokal på någon annan skola, eller i någon annan lokal som kommunen ordnat.

Rektorn menade alltså inte att skolan med öppna armar tar emot en elev som misstänks ha våldtagit en annan elev. Han menade helt enkelt att han som skolledare måste följa de regler som finns.
Citera
2021-11-19, 08:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Det verkar som om rektorn "fultolkats". Det rektorn sade, enligt vad jag läst, var att man enligt gällande regler inte får stänga av någon från undervisning mer än en vecka. Efter en vecka måste eleven erbjudas undervisning. Det betyder dock inte att eleven måste vara på skolan. I ett fall som detta kan man t.ex. tänka sig att han skulle få ha enskild undervisning i andra lokaler.

I nuläget är ju den misstänkte gärningsmannen häktad, och då blir det förstås inte aktuellt med någon undervisning alls. Men om han inte blivit häktad hade man t.ex. kunnat tänka sig att han efter en vecka erbjudits enskild undervisning i en lokal på någon annan skola, eller i någon annan lokal som kommunen ordnat.

Rektorn menade alltså inte att skolan med öppna armar tar emot en elev som misstänks ha våldtagit en annan elev. Han menade helt enkelt att han som skolledare måste följa de regler som finns.

Tack för ett tydligt informativt svar. Det glädjer mig ändå lite i denna fruktansvärda händelse. Sen verkar det dock ändå inte som att skolan har tagit tillräckligt allvarligt på allt som tidigare verkar ha hänt. Samtidigt förstår jag vilken jävla sits samhället sitter i på grund av oansvarigt beteende, oansvariga beslut, från högre håll under en lång period.
Citera
2021-11-19, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Dom verkar vara hela veckan i Vetlanda och fortfarande har dom inte gått ut med vad problemet beror på

Men varje gång man passerar Småland så kommer ju P4 Jönköping in då jag inte gillar reklamkanalerna så är det ju P4 som jag lyssnar på.

Det är emellanåt ganska intressanta ämnen de tar upp men när det gäller ALLT som handlar om invandring/invandrare som gjort något dåligt så ska det vridas och vändas och rent ut ljugas för att försöka vrida det till något positivare.

MEN har en invandrare gjort något bra.... Då jävlar ska det hyllas och uppskattas om och om igen.....Finns fanimig ingen gräns för hur det hyllas.

Men som i fallet Vetlanda så försöker dem på något sätt hitta andra fel trots att vi ALLA som lyssnar vet att det var en utlänning/ Afghan som VÅLDTOG en tjej och att det är motsättningar mellan MENA på ena sidan och Hazarer på den andra.

Det blir liksom löjeväckande reportage som de gör på skolan när dem undviker vilka som ställer till det i skolan.
Citera
2021-11-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordWurst

Jag brukar tänka att ett mord kan ske av "slumpen". Man blir fly förbannad och under ett ögonblick tappar man fattningen och oj, jag råkade sticka honom med knifen, eller köra över negern. Men en våldtäkt? Den pågår inte under bara en sekund. Hålla fast någon och under flera minuter göra något mot dennes vilja. Enligt mig krävs det en mer störd människa för att genomföra detta.

I begreppet "mord" ligger just att det inte sker av slumpen och att gärningspersonen haft för avsikt att döda. För att dödligt våld ska rubriceras som mord brukar det också krävas att våldet föregåtts av något slags planering eller förberedelser från gärningspersonens sida. Det du beskriver, alltså en impulshandling då någon tappar fattningen, är dråp.

Men för övrigt har du förstås rätt i ditt resonemang.
Citera
2021-11-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
SVT och de andra "glömmer" att nämna att gärningsmannen är syrisk invandrare.

Och alltid lika kul att läsa hur PK-hjärntvättade rektorn och ansvariga politiker bemöter det hela i J-posten: Värdegrundsarbetet fortsätter......

Vithataskolan är kanske namnet i folkmun i fortsättningen.
Citera
2021-11-19, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers

Det är fakta att det finns stora integrationsproblem och att ungdomar med invandrarbakgrund står för stora delar av problematiken. I den här skolan finns tydligt problem med invandrargrupper som bildar gäng/grupperingar.

Då blir det bara löjeväckande att undvika att nämna vad som pågår. Folk som förstår hur det ligger till blir bara mer frustrerade om det ska mörkas. De skulle bara helt nyktert ha rapporterad att: "På skolan har under längre tid funnits problem som orsakas av två grupperingar med utländsk bakgrund." Då vet man vad alla föräldrar försöker förmedla i intervjuer. Argumentet att grupperingarnas etniska härkomst inte spelar någon roll håller inte. De bildar grupperingar på grund av etnisk bakgrund och det går hand i hand med ett förakt för svenska samhället.
Citera
2021-11-19, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tack för ett tydligt informativt svar. Det glädjer mig ändå lite i denna fruktansvärda händelse. Sen verkar det dock ändå inte som att skolan har tagit tillräckligt allvarligt på allt som tidigare verkar ha hänt. Samtidigt förstår jag vilken jävla sits samhället sitter i på grund av oansvarigt beteende, oansvariga beslut, från högre håll under en lång period.

Man kan ju diskutera dessa problem hur mycket som helst, men då blir det en lång off topic-diskussion om den havererade svenska invandrings- och integrationspolitiken.

Om man ska hålla sig till ämnet så tycker jag att det är mycket underligt att den häktade killen - enligt vad som uppgetts i media - hade utsatt andra tjejer för sexuella ofredanden/trakasserier tidigare, men att han trots detta var kvar på skolan. Man skulle vilja veta mera i detalj vad som hänt, om skolledningen visste om det, och vad man i så fall vidtagit för åtgärder.
Citera
2021-11-19, 08:21
Medlem
Skrämmande läsning i Facebook-gruppen om händelsen.

Omfattande drogförsäljning i skolan, invandrare som misshandlar elever i idrottshallen, afrikaner som knivbråkar med afghanerna vecka ut och vecka in. Elever som sexofredas...

Kommer skolans "värdegrundsarbete" att hjälpa...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in