2021-11-19, 09:12
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag vill gärna se analysen som ligger til grund för detta.

Vi har 81.8% vaccinerade i Sverige och 14.7% ovaccinerade. I mellan finns dom med 1 dos.

Jag gissar att det är dom utan någon dos som "sprider smitta", 14.7%.

Jag gissar sen för att dom som är ovaccinerade umgås andra människor i lägre grad än dom vaccinerade, typ 50% mindre umgänge i dag.

Sen gissar man på 5 gånger mer smittspridning från dom 14.7% personerna.

Sista talet vi måste ha är hur bra effekt vaccinpasset får. Vi kan gissa på att 3% (ca 20% av dom ovaccinerade) av befolkningen vaccinerar sig grundat tvång och dom ovaccinerade isolerar sig ännu mer så dom går från att ha 50% mindre umgänge än vaccinerade till 70% mindre umgänge än vaccinerade.

Vad blir då effekten?

smittspridning före = 14.7% * 5 * 50% + (100% - 14.7%)*1 = 1.2205
smittspridning efter = (14.7%- 3%)*5*30% + (100% - 14.7% + 3%)*1 = 1.0585

reduktion av smittspridning = (1.2205 - 1.0585) / 1.2205 = 13%

Nu killgissar jag en massa, gör sjuka överslag, men vilka effekter förväntar sig EHM? Lite trivial-matematik pekar på massiv konstighet i deras agerande.

Dom måste förvänta sig sjukt ändrade beteenden i fall detta ska ge t.ex. 50% reducerad smittspridning. Det kommer inte hända, men förtroende för Staten försvinner.

Dina uträkningar är helt tillintetsägande. Gör dig själv och din omgivning en tjänst och prata aldrig statistik igen.
Citera
2021-11-19, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Det är fotbollsfans från 2019.

Borussia Mönchengladbach: Fanmarsch durch Graz
vilkem besvikelse
Citera
2021-11-19, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettballl.
Jag tog vaccinen motvilligt pg a press från släkt, vänner och samhället. Måste ändå säga att det här är en oroväckande utveckling med inskränkningar mot ovaccinerade. Samhället gör verkligen allt för att vaccinera så många som möjligt ;( olycklig utveckling, stå på er gott folk

Jag utsattes för press från mamma och har blivit negativt bemött av ett par goda fast uppskrämda vänner som jag inte träffat på ett år men nej, jag är fortfarande inte vaccinerad (eller som jag kallar det, nedsmutsad).

Isoleringen som flera av oss accepterade har också den tjänat makthavarna. De har talat till oss i ett och ett halvt år istället för att vi talat med varandra. Men visst, man har då även undvikit en hel del press också. Men man har själv inte kunnat sprida lugn.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2021-11-19 kl. 09:16.
Citera
2021-11-19, 09:14
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang

Vi kan nämligen rent logiskt utesluta att viruset öht är luftburet, då London, Tokyo, Mexica City och New York plus alla kassörer på Walmart fortfarande opererar.

Har du en aning om hur luftig och välventilerad stormarknader brukar vara? Nu vet jag inget om just Walmarts ventilation men där ser jag inte problem.

Då är Tokyos tunnelbana intressantare att studera.
Citera
2021-11-19, 09:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Din länk visar inget av vad du sa. Länken handlar om lockdown och eventuellt vaccintvång i Österrike.

Sprutorna är inget vaccin. Det är lögn att genterapi-sprutan ger skydd mot viruset. Naturlig immunitet efter genomgången infektion är det enda som ger skydd mot viruset.
Men förlåt!:

https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2021/10/covid-19-vaccine-gives-5-times-protection-natural-immunity-data-show

Misstag av mig.
Citera
2021-11-19, 09:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevic
Skulle vara väldigt intressant att få ett riktigt logiskt svar på varför dom exkluderar negativt provsvar, samt genomgången smitta nyligen som alternativ till vaccinpassen.

Att ingen journalist ens ifrågasatt den regeln gällande detta inrikes är under all kritik.

I själva verket så är de mer logiskt att en person som vart dubbelvaccinerad i januari 2021 har all rätt o godkännande att gå ut på evangemang och exempelvis julbord med dans, fast det konstaterats sen länge att vaccinerade kan sprida smitta, medans en person som går och tar ett provsvar som är negativt på papper utan vaccination är utesluten?

Det luktar så mycket rutten råtta av detta.

Det verkar handla om att straffa ovaccinerade så de går och tar sin spruta. Ett indirekt tvång.
Citera
2021-11-19, 09:19
Medlem
NeinChads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag gissar att det är dom utan någon dos som "sprider smitta", 14.7%.
Rätt dålig gissning med tanke på att vaccinen inte stoppar smittspridning..
Citera
2021-11-19, 09:22
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettballl.
Jag tog vaccinen motvilligt pg a press från släkt, vänner och samhället. Måste ändå säga att det här är en oroväckande utveckling med inskränkningar mot ovaccinerade. Samhället gör verkligen allt för att vaccinera så många som möjligt ;( olycklig utveckling, stå på er gott folk

Jag förstår inte. Om du inte ville utsätta dig för ett medicinskt ingrepp så gör man inte det?

Hur kontroversiellt kan det vara ute i verkligheten? Att folk undrar och kärringen tjatar enligt tv4-mallen kan en man ta.
Citera
2021-11-19, 09:22
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevic
Skulle vara väldigt intressant att få ett riktigt logiskt svar på varför dom exkluderar negativt provsvar, samt genomgången smitta nyligen som alternativ till vaccinpassen
Nu är det ju så att de bara uttalat att de vill införa vaxxpass, exakt hur dessa kommer att fungera vet vi inte än. Mig veterligen finns det inget annat land där injicering är det enda alternativet utan undantag, så att Sverige skulle bli det första förefaller inte särskilt troligt. Att de sedan undviker att nämna någonting annat än injicering är sin sak, de vill inte att folk ska tro att det finns några alternativ för att så många som möjligt ska springa och ta sprutan innan de tillkännager vad som faktiskt gäller.
Jag skulle tro att negativt provsvar och antikroppar från genomgången infektion kommer accepteras, åtminstone i någon mån, men om de skulle sagt det redan nu hade färre sprungit och injicerat sig själva i panik.
Citera
2021-11-19, 09:24
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Har du en aning om hur luftig och välventilerad stormarknader brukar vara? Nu vet jag inget om just Walmarts ventilation men där ser jag inte problem.

Då är Tokyos tunnelbana intressantare att studera.

Vi behöver ju inte studera Tokyos tunnelbana något nämnvärt då dödstalen för COVID i Japan är extremt låga, snart 2 år in i denna plandemi.

Tokyo Population Graph 2021:
https://worldpopulationreview.com/world-cities/tokyo-population
Citera
2021-11-19, 09:25
Medlem
Det var väl för fa_n på tiden så alla utvecklingsstörda foliehattar håller sig hemma.
Citera
2021-11-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Nu är det ju så att de bara uttalat att de vill införa vaxxpass, exakt hur dessa kommer att fungera vet vi inte än. Mig veterligen finns det inget annat land där injicering är det enda alternativet utan undantag, så att Sverige skulle bli det första förefaller inte särskilt troligt. Att de sedan undviker att nämna någonting annat än injicering är sin sak, de vill inte att folk ska tro att det finns några alternativ för att så många som möjligt ska springa och ta sprutan innan de tillkännager vad som faktiskt gäller.
Jag skulle tro att negativt provsvar och antikroppar från genomgången infektion kommer accepteras, åtminstone i någon mån, men om de skulle sagt det redan nu hade färre sprungit och injicerat sig själva i panik.
Tegnell har ju redan sagt att endast vaccinering accepteras!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in