Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
USA är otroligt polariserat. Miljoner och åter miljoner är övertygade om att det begåtts valfusk och att domstolar är korrupta. Slänger man KR i fängelse så kan det mycket väl blir vår tids "Skottet i Sarajevo".
Ja, absolut, men jag tror inte det blir så. Jag har helt enkelt otroligt svårt för att tro att alla i juryn är så pass ideologiskt motiverade att de slänger Kyle i fängelse. Detta fallet är
helt solklart till skillnad från Fentanyl-Floyd. Missförstå mig inte, Floyd dog av en överdos, men det var långt ifrån lika solklart som Rittenhouse-fallet. En åklagare hade betydligt mer att jobba med där.
Kanske är jag naiv, men att alla i juryn helt skulle sakna principer vill jag inte acceptera. Därför blir han friad, eller "hung jury" - oavsett vilket blir han inte dömd i alla fall.
Vänstern och negrerna kommer kaosa några dagar/veckor, men sen är det bra med det. Jag tror inte Biden kommer tillåta dem kaosa för mycket. Enda anledningen att det fick fortgå förra sommaren var för att de var nyttiga idioter och en bricka i spelet att få bort Trump.