2021-11-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiketFaller
Gör man inte om rättegången med en ny jury i det läget?
Domaren kan bestämma om det ska bli en ny rättegång eller att Kyle inte kan åtalas igen.
2021-11-18, 23:36
Medlem
Citat:
Gör man inte om rättegången med en ny jury i det läget?

Nej, inte om domaren förklarar mistrial with prejudice. Då går han fri.

Förklarar han mistrial without prejudice kan åklagaren ta upp fallet igen och välja att åtala på nytt. Frågan är om staten är så sugna på det, med tanke på hur mycket de har gjort bort sig.
2021-11-18, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, inte om domaren förklarar mistrial with prejudice. Då går han fri.

Förklarar han mistrial without prejudice kan åklagaren ta upp fallet igen och välja att åtala på nytt. Frågan är om staten är så sugna på det, med tanke på hur mycket de har gjort bort sig.

Jo det är jag med på. Vi pratade om hung jury.

Tror inte att en hung jury leder till misstrial, speciellt inte with prejudice. Det blir förmodligen som en standard misstrial och rättegång med ny jury.
2021-11-18, 23:40
Medlem
Citat:
Jo det är jag med på. Vi pratade om hung jury.

Tror inte att en hung jury leder till misstrial, speciellt inte with prejudice. Det blir förmodligen som en standard misstrial och rättegång med ny jury.

Om domaren bestämmer sig att det är mistrial with prejudice så är det så. Jag tror INTE domaren är så sugen på det dock, för då är det han som får skulden av mobben och media.

Blir mistrial without prejudice så vettefan om åklagaren är så sugen på att åtala igen heller. Alla vill nog helst bara att den här shit-showen ska vara över.
2021-11-19, 00:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Det här kan vara något som får Rittenhouse fälld, vi såg något liknande med Fentanyl-Floyd, där man offrade snuten Chauvin för att det inte skulle bli ännu värre upplopp trots att Floyd dog av fentanyl överdosen (ät inte Fentanyl barn!), inte knät i nacken.

Sen hörde jag att det fanns en del PK folk i juryn så kan vara att de sätter sig emot, lite som våra kära vänsterextremister i tråden som tycker att Rittenhouse är en mördare.

Så det är endera. Fallet är egentligen öppet och klart att Rittenhouse försvarat sitt liv från en rasande mobb som redan innan utfört mordbränder och terrorism men så är det någon eller några som obstruerar eller så försöker de rädda sitt eget skinn.

De kommer väl på efter ett tag att det får bli en "hung jury".

Kanske är det de väntar på? Fredag och friande dom så så många som möjligt kan delta i upploppen?
Om man ska vara lite konspiratorisk.

Enligt bilder i någon länk på Telegram jag såg igår finns det mängder av pallar nyligen utplacerade i Kenosha fyllda med gatsten.

Citat:
Ja, det gör zergrush. Kolla historiken.

Att det är en armé av vänstern, och inte högern, som står redo på gatorna och göra kaos om Kyle frias är ett faktum. Domaren har hotats, jurymedlemmar har hotats, åklagaren har spelat fulspel och förmodligen brutit mot lagen samt MSNBC som försökte doxa jurymedlemmarna. Detta efter en massiv desinformationskampanj som pågått i över ett år av media och Big Tech.

Att det tar sån tid för juryn beror på en av dessa två saker:
1) någon jurymedlem är rädd efter alla hot från vänstern och media om de friar. (inte så kul att få hembesök av en vänstermobb)
2) någon vänstertomte med ideologiska skygglappar sitter i juryn och vägrar frikänna

Oavsett vilket alternativ så blir inte Kyle dömd. Om de inte ger med sig blir det en "hung jury" och "mistrial". Mistrial borde domaren ha förklarat för längesedan.

USA är otroligt polariserat. Miljoner och åter miljoner är övertygade om att det begåtts valfusk och att domstolar är korrupta. Slänger man KR i fängelse så kan det mycket väl blir vår tids "Skottet i Sarajevo".
2021-11-19, 00:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Enligt bilder i någon länk på Telegram jag såg igår finns det mängder av pallar nyligen utplacerade i Kenosha fyllda med gatsten.

Jag har sett samma, men bilderna var från förra året.

Här finns någon bild som cirkulerar runt.
https://www.thesun.co.uk/news/11763511/bricks-random-appear-protests-nyc-kansas-dallas-north-carolina-planted-cops-extremists-violence/
2021-11-19, 00:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag har sett samma, men bilderna var från förra året.

Här finns någon bild som cirkulerar runt.
https://www.thesun.co.uk/news/11763511/bricks-random-appear-protests-nyc-kansas-dallas-north-carolina-planted-cops-extremists-violence/

Inte de bilder jag sett.
2021-11-19, 00:43
Medlem
siisters avatar
Citat:
Inte de bilder jag sett.

Kan du länka dom telegramkonton du har sett?
2021-11-19, 00:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Kan du länka dom telegramkonton du har sett?

Nej.
2021-11-19, 01:04
Medlem
Citat:
USA är otroligt polariserat. Miljoner och åter miljoner är övertygade om att det begåtts valfusk och att domstolar är korrupta. Slänger man KR i fängelse så kan det mycket väl blir vår tids "Skottet i Sarajevo".

Ja, absolut, men jag tror inte det blir så. Jag har helt enkelt otroligt svårt för att tro att alla i juryn är så pass ideologiskt motiverade att de slänger Kyle i fängelse. Detta fallet är helt solklart till skillnad från Fentanyl-Floyd. Missförstå mig inte, Floyd dog av en överdos, men det var långt ifrån lika solklart som Rittenhouse-fallet. En åklagare hade betydligt mer att jobba med där.

Kanske är jag naiv, men att alla i juryn helt skulle sakna principer vill jag inte acceptera. Därför blir han friad, eller "hung jury" - oavsett vilket blir han inte dömd i alla fall.

Vänstern och negrerna kommer kaosa några dagar/veckor, men sen är det bra med det. Jag tror inte Biden kommer tillåta dem kaosa för mycket. Enda anledningen att det fick fortgå förra sommaren var för att de var nyttiga idioter och en bricka i spelet att få bort Trump.
Senast redigerad av Reiwa 2021-11-19 kl. 01:09. Anledning: stavfel
2021-11-19, 01:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ja, absolut, men jag tror inte det blir så. Jag har helt enkelt otroligt svårt för att tro att alla i juryn är så pass ideologiskt motiverade att de slänger Kyle i fängelse. Detta fallet är helt solklart till skillnad från Fentanyl-Floyd. Missförstå mig inte, Floyd dog av en överdos, men det var långt ifrån lika solklart som Rittenhouse-fallet. En åklagare hade betydligt mer att jobba med där.

Kanske är jag naiv, men att alla i juryn helt skulle sakna principer vill jag inte acceptera. Därför blir han friad, eller "hung jury" - oavsett vilket blir han inte dömd i alla fall.

Vänstern och negrerna kommer kaosa några dagar/veckor, men sen är det bra med det. Jag tror inte Biden kommer tillåta dem kaosa för mycket. Enda anledning att det fick fortgå förra sommaren var för att de var nyttiga idioter och en bricka i spelet att få bort Trump.

I Floyd-fallet erkände ju jurymedlemmarna att de hotats till livet och att det var därför de dömde polisen. För mig är det obegripligt att rättegången inte ogiltigförklarades. Man kan ju befara samma sak här, att jurymedlemmarna eller deras familjer hotas till livet.
2021-11-19, 01:16
Medlem
siisters avatar
Citat:
Nej.

Vad tråkigt. Jag som älskar bilder på gatsten! Men jag får väl hitta några själv och se om du kan känna igen dig?

https://mobile.twitter.com/johncardillo/status/1461007422026309636

Kanske finns där en stel eller två du känner igen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in