2021-11-19, 04:12
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Sure. När finns ett vaccin mot covid då? Eller ett det meningen att jag ska "vaccinera" mig med nått ämne som uppenbarligen inte funkar då det tjatas än i dag om corona hela jävla tiden.
Booster var 6:e månad annars slutar ditt vaccinpass fungera. De är ju bara giltiga 180 dagar. Gratulerar! Till att du precis införskaffat abonnemang hos Big Pharma.
Citera
2021-11-19, 04:16
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det finns ju ändå det fria kapitalet än så länge i form av aktier och finanser däri sätter jag mitt hopp. Många kappvändare finns även där. Jag skannar och kan se att de kämpar på och många säger uppriktigt sin mening. Jag tror framförallt att Tyskland är i fronten vad gäller att säga sin mening utan att tänka på politiska konsekvenser som jag sett prov på sedan början av pandemin från stora finansiella profiler.
Tyskland går loss med vattenkanoner mot sina "bråkmakare" som inte vill vara en del av globala agendan att begränsa individens frihet och rörlighet med dessa covidpass.
Citera
2021-11-19, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Tyskland går loss med vattenkanoner mot sina "bråkmakare" som inte vill vara en del av globala agendan att begränsa individens frihet och rörlighet med dessa covidpass.
Jag beklagar det! Men den värsta synden man kan göra är att förväxla staten med kapitalet.
Så vad ger det oss för bild av vår samtid?
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-19 kl. 04:23.
Citera
2021-11-19, 04:28
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Jag beklagar det! Men den värsta synden man kan göra är att förväxla staten med kapitalet.
Så Thåström har ljugit i alla dessa år att de sitter i samma båt?

Kommer demonstrationer nu emot dessa vaccinpass. När detta skiten väl implementeras kommer det permanenteras i vårt samhälle och sannolikheten att det kommer utvidgas kan man redan se på Kinas totalitära styre.
Läste en artikel om en gamnal gubbe som inte ens fick åka buss i Kina då han inte hade smartphone.
Citera
2021-11-19, 04:37
Medlem
Citat:
Så Thåström har ljugit i alla dessa år att de sitter i samma båt?

Kommer demonstrationer nu emot dessa vaccinpass. När detta skiten väl implementeras kommer det permanenteras i vårt samhälle och sannolikheten att det kommer utvidgas kan man redan se på Kinas totalitära styre.
Läste en artikel om en gamnal gubbe som inte ens fick åka buss i Kina då han inte hade smartphone.
Vaccinpass är för mig ett tecken på omoral och att kapitalet måste göra sin röst hörd starkare. Jag hoppas att vi får fortsätta leva i en demokratisk kapitalism. Trump har ändå sina poänger även om jag misstycker med en del.
Citera
2021-11-19, 04:46
Medlem
Jirens avatar
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Folk som vägrar vaccinet ska självklart inte få delta i samhället.

Det är ju samma sak med personer som har aids. De lever ju också under vissa restriktioner och får verkligen inte knulla runt / skvätta omkring hur som helst. Hur skulle det annars se ut? Vanliga krograggare skulle ju riskera att smittas av själviska empatilösa aidsfall överallt? Nej, så kan vi inte ha det. Samma tänk bör gälla med ovaccinerade.
Senast redigerad av Jiren 2021-11-19 kl. 04:58.
Citera
2021-11-19, 04:54
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Vaccinpass är för mig ett tecken på omoral och att kapitalet måste göra sin röst hörd starkare. Jag hoppas att vi får fortsätta leva i en demokratisk kapitalism. Trump har ändå sina poänger även om jag misstycker med en del.
Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Globalisterna styr kapitalet. Globalisterna styr även staten. Du har rätt att man behöver inte förväxla de två, men även de som har kapital tvingas i vissa lägen böja sig för staten oavsett hur mycket kapital de har.
Trump har inget att säga till om längre. Tveksamt om han gör ett försök ens 2024.

Vi pratar om här och nu. Implementeras dessa vaccinpass så kommer de bli en permanent del av vårt samhälle. Och det krävs i så fall ASTRONOMISKT kapital om du tror du kan köpa dig fri från det.
Alla kommer behöva visa upp sin QR kod överallt och kommer vara mer livrädda för att ditt pass slutar fungera för då är du helt plötsligt utstött från samhället. Det ser vi inte minst på alla de nytillkomna Nazister här i tråden som vill begränsa människors fri och rättigheter. I Sverige skulle man inte ens få testmöjligheten ens. Buskapet var Ta sprutan eller bli av med alla dina privilegier.
Citera
2021-11-19, 05:01
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Folk som vägrar vaccinet ska självklart inte få delta i samhället.

Det är ju samma sak med personer som har aids. De lever ju också under vissa restriktioner och får verkligen inte knulla runt / skvätta omkring hur som helst. Hur skulle det annars se ut? Vanliga krograggare skulle ju riskera att smittas av empatilösa aidsfall överallt? Nej, så kan vi inte ha det.
Försöker du berätta till oss att du nyligen fått AIDS på krogen?
Nej tack! Garderob-homos som du kan behålla dina våta drömmar om ett nazistsamhälle för dig själv.

Kommer demonstrationer snart emot vaccinpassen och jag hoppas de urartar som de gjort i andra länder.
Citera
2021-11-19, 05:03
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Globalisterna styr kapitalet. Globalisterna styr även staten. Du har rätt att man behöver inte förväxla de två, men även de som har kapital tvingas i vissa lägen böja sig för staten oavsett hur mycket kapital de har.
Trump har inget att säga till om längre. Tveksamt om han gör ett försök ens 2024.

Vi pratar om här och nu. Implementeras dessa vaccinpass så kommer de bli en permanent del av vårt samhälle. Och det krävs i så fall ASTRONOMISKT kapital om du tror du kan köpa dig fri från det.
Alla kommer behöva visa upp sin QR kod överallt och kommer vara mer livrädda för att ditt pass slutar fungera för då är du helt plötsligt utstött från samhället. Det ser vi inte minst på alla de nytillkomna Nazister här i tråden som vill begränsa människors fri och rättigheter. I Sverige skulle man inte ens få testmöjligheten ens. Buskapet var Ta sprutan eller bli av med alla dina privilegier.
Är du full eller? Vad fan snackar du om? Drar du växlingar till andra världskriget för att jag tar upp Tyskland i tråden? Jag är ju på din sida förstår du nu kompis?
Citera
2021-11-19, 05:04
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Försöker du berätta till oss att du nyligen fått AIDS på krogen?
Nej tack! Garderob-homos som du kan behålla dina våta drömmar om ett nazistsamhälle för dig själv.

Kommer demonstrationer snart emot vaccinpassen och jag hoppas de urartar som de gjort i andra länder.
Garderob-homos och nazistsamhälle? Du kan ordbajsa hur mycket du vill. Nu är det faktiskt så att dina makthavare inom STATEN, inkl landsfader Löfven ställt sig bakom kravet på att införa vaccinpass. Då får du bannemig finna sig i det. Är du antidemokratisk? Det känns som du och många andra antivaxxfacister i tråden försöker fiska i grumliga vatten.

Snart är det val. Du får väl se till att rösta på något parti som inte ställt sig bakom vaccinpasset.
Citera
2021-11-19, 05:06
Medlem
Tycker verkligen synd om er som på riktigt tror att de som inte tagit vaccinet förtjänar att bli begränsade i vårt fria samhälle. Läste en artikel häromdagen om att 4/10 personer som vaccinerats i somras har smittats på nytt. Söker ni upp det nu på google kommer ni se att artikeln i DN och AB ändrats till 2/10 helt plötsligt. Ganska komiskt hur det blir ”fel” med såhär viktig information som ändras i efterhand. Poängen är, vare sig det handlar om 2 eller 4 av 10, så är den siffran absolut inte något positivt ur aspekten i att vaccinet ska alltså vara förebyggande. Sen att man inför sakta men säkert hårdare restriktioner för att indirekt tvinga människor att vaccinera sig, ja.. även om svaret i det inte är på svart och vitt, måste man vara väldigt trångsynt mot sig själv för att lyckas övertyga sig själv till att ta vaccinet. Det krävs inte särskilt mycket kunskap för att förstå att vaccin som framställts på nästan bara ett år, utan någon riktigt grundlig forskning i konsekvenserna, låter orimligt. Att det inte är nog med att moderna i princip kritiserats för sina bieffekter och vaccinet återkallats. Asså ärligt talat, är man så naiv i livet och det sen visar sig att dessa vacciner medför allvarliga skador på hälsan, känns det nästan som om man bett om det när man skiter i så många röda flaggor.
Citera
2021-11-19, 05:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Det är ju samma sak med personer som har aids. De lever ju också under vissa restriktioner och får verkligen inte knulla runt / skvätta omkring hur som helst. Hur skulle det annars se ut? Vanliga krograggare skulle ju riskera att smittas av själviska empatilösa aidsfall överallt? Nej, så kan vi inte ha det. Samma tänk bör gälla med ovaccinerade.
Jag tycker tvärtom att vi ska uppmuntra dem att fortsätta med sitt anti-vaxxande.

Vad samhället behöver är en rejäl purge av kognitivt belastade människor.

Så låt dem hålla på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in