2021-11-19, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagathaChristie
Varför har hen inte vaccinerat sig redan?

Hade Covid i våras och har antikroppar.
Citera
2021-11-19, 02:21
Medlem
Jag tog vaccinen motvilligt pg a press från släkt, vänner och samhället. Måste ändå säga att det här är en oroväckande utveckling med inskränkningar mot ovaccinerade. Samhället gör verkligen allt för att vaccinera så många som möjligt ;( olycklig utveckling, stå på er gott folk
Citera
2021-11-19, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Jag tror att vaccinationspass är ett perfekt underlag för att skapa falsk trygghet.
Folk kommer springa runt och vifta med dem som om det vore någon form av oövervinnerlighetstrumfkort som skyddar mot allt. Har du bara ett pass kan du göra precis vad som helst och ändå vara safe. Jovisst!
Nej tyvärr! Nu är det senaste att även vaccinerade måste testa sig vid symptom. Reglerna verkar förändras som vinden/Corona blåser.
Citera
2021-11-19, 02:25
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag är hellre bland en grupp ovaccinerade än vaccinerade, för då märks det åtminstone VEM som är smittad.

Vaccinerade personer är lömska, eftersom de kan vara smittade utan symptom.

Usch.

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag är hellre bland en grupp ovaccinerade än vaccinerade, för då märks det åtminstone VEM som är smittad.

Vaccinerade personer är lömska, eftersom de kan vara smittade utan symptom.

Usch.

Ger jag ett genuint svar, om någon effekt efter dessa restriktioner blir, är att några få IVA platser kan ekonomiskt sparas in, eftersom ingen blir allvarligt sjuk fast 100% smittade....
Ska dom smitta varann så minimerar vi allvarlig sjukdom som resultat åtminstone.

Någon särskild får man ens det av vaccin... jo i 6 månader sen äre nog knappast bättre än före.

Vi kan kalla vaccin sammanträffarna som covid partyn med 🦠 virus utbytes träffar med 100 deltagare, med i flera fall vaccinskadade och icke-infekterade vaccinerade.

Det låter som en betydligt mindre skyddad grupp människor än friska hippies som
insett att vaccin inte skapar någon trygghet
Absolut inte något skydd utan massiv god hälsoartil, vitaminee, helst masa C (det kissar man ut överflödet av) D vitamin (hög dos men risk för överdos vid extrema doser), Zink ingen större risk för överdosera (jag tar extra zink och D trots att det finns i Multivitamin, Selwn finns också i Multivitamin och har viss överdos-risk så em del Selen men definit inte för mycket.

Respekt till alla vaccare som kör på detta också givetvis!

Att ha haft en rejäl infektion Corona och säkert nån lite till, ja men kom igen läre inte alla haft en relativt mild covid nu?

Hur många med Naturlig immunitet hade vi haft om vaccinen inte ens fanns?
Dom flesta med mild infektion har fått en naturlig immunitet som har typ extremt brett och långvarigt skydd.

Inte tar jag då vaccinet för att få liiiite bättr skydd, ett tag kanske, sen vem vet vad som händer vaccin-effekten avtar med min redan extremt långvariga immunitet?

Vaccin när man haft en något milt men rejäl infektion, låter som en keps bakåfram på glasögon.

Blir man ens immun om man får Corona med vaccin liksom för mycket kemikalier blandade och ja Corona är förmodligen och känns som en konstgjord blandkemilalier, jag tror på naturliga läkemedel inte mer syntetiska kemikalier
Senast redigerad av FashionMonster 2021-11-19 kl. 02:27.
Citera
2021-11-19, 02:27
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
Den som tror att detta sker ur ett hälsoperspektiv måste vara dum, lättlurad eller rentav helt blåst.

Man pratar om att vi har en hög vaccinationsgrad, samtidigt så är vaccination inte liktydigt med 0 smittspridning.

Det huvudsakliga och egentliga målet är att alla ska ha ett vaccinationspass. Förutsättningen för att införa social scoring och det totala kontrollsamhället.

Tittar man på hela kedjan är det så oerhört uppenbart:

Vi får en variant av vanliga säsongsinfluensan som slår lite hårdare. Det händer ibland, exempelvis ”Asiaten”.
Namnge den så hela världen står inför samma problem och låt massmedia basunera ut och överdriv hotet. Låt gärna några dö utan att få hjälp och sätt in resurser som militärsjukhus och militärambulanser. Detta ger effekt i hur ”farligt” det är.
Lansera sedan räddningen - i det här fallet ett ”vaccin”.
Låt återigen media driva kampanjer, denna gång för ”räddningen” och stigmatisera gärna de som inte vill vara en del i det. Fuska gärna med statistiken för att dölja att ”räddningen” inte alls är så effektiv.
Villkora sedan folkets frihet med ett ”vaccinpass” för att pöbeln ska acceptera att bli kontrollerade.
Till sist avgår du och din regering men sitter kvar på din post fram till valet utan att behöva stå till svars eller besvara frågor kring det som sker. Nu är ni ju bara en expeditionsregering som verkställer det tidigare regering bestämt.
Sanningen är nog att de gör så gott de kan våra makthavare för å hålla ihop samhällsstrukturen och vi har inte alls sett om de lyckas....jag är skeptisk....eller...?! Dock har de som gemensamt mål tillsammans med gemene man att "klara av det", men kruxet är att viruset strider bra å vidtar motåtgärder mot vaccinet så det inte längre funkar som det gjorde när man först testade fram 90% och över det säkerhet osv....

Kanske är det ändå frågan om "the end of the world as we knew it" - pandemin, temphöjning, havsföroreningen, luftkvalitén, terror/krig och den digitala utvecklingen gör oss som mänsklighet redo till en enad planet? Den allra minsta levande organismen var den som fick människan på fall å fallhöjden var astronomisk.....

För den enskilde ovaccinerade är fallet också avsevärt stort. Från att ha varit fri helt plötsligt beläggas med förbud att följa som en andra klassens medborgare. Den vaccinerade tycker å andra sidan att han öppnar upp samhället och möjliggör sådana aktiviteter som utan hans insats ändå skulle vara stängda och på så sätt stänger han inte ute någon ovaccinerad utan är istället möjliggörare.
Citera
2021-11-19, 02:41
Medlem
Jävla Hitlerverksamhet, är inte vår frihet värd mer än såhär människor? Säga vad man vill om vaccinet. Men kom igen, ut med skiten. Har ingenting här att göra. Tvi!
Citera
2021-11-19, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Sanningen är nog att de gör så gott de kan våra makthavare för å hålla ihop samhällsstrukturen och vi har inte alls sett om de lyckas....jag är skeptisk....eller...?! Dock har de som gemensamt mål tillsammans med gemene man att "klara av det", men kruxet är att viruset strider bra å vidtar motåtgärder mot vaccinet så det inte längre funkar som det gjorde när man först testade fram 90% och över det säkerhet osv....

Kanske är det ändå frågan om "the end of the world as we knew it" - pandemin, temphöjning, havsföroreningen, luftkvalitén, terror/krig och den digitala utvecklingen gör oss som mänsklighet redo till en enad planet? Den allra minsta levande organismen var den som fick människan på fall å fallhöjden var astronomisk.....

För den enskilde ovaccinerade är fallet också avsevärt stort. Från att ha varit fri helt plötsligt beläggas med förbud att följa som en andra klassens medborgare. Den vaccinerade tycker å andra sidan att han öppnar upp samhället och möjliggör sådana aktiviteter som utan hans insats ändå skulle vara stängda och på så sätt stänger han inte ute någon ovaccinerad utan är istället möjliggörare.
Ja du ha rätt! De har trott och följt. Problemet som jag ser det är att nedstängningen varit helt verkningslös och orsakat ett ofantligt ekonomiskt och socialt lidande. I vilket syfte då? Självmord, alkoholism, drogmissbruk, våld, psykiska problem, konkurser.................
Edit. Nu får dessutom vi skattebetalare i Sverige betala för det i form av krispaket som att vår redan höga EU avgift inte räcker nog.
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-19 kl. 02:53.
Citera
2021-11-19, 02:47
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ett vaccinpass är giltigt 180 dagar. Därefter måste det uppdateras var 90e dag. Vad tror du själv kommer hända när ditt vaccinpass plötsligt släcks för dig?

Släcks om man har fel värderingar på Fb... Netflix tycks ha i uppgift att vänja folk med globalist-tyrannernas social credit score:
https://www.minds.com/newsfeed/1307846027272785934

Globalist-stroppen in charge, Klaus Schwab, vill kanske massvaccinera folk genom kläderna:
https://cdn.minds.com/fs/v1/thumbnail/1308174883720531978/xlarge/
Citera
2021-11-19, 02:49
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag hade totalt fel. Trodde aldrig de skulle göra det nu. Möjligen i våras men inte nu.
Nej detta känns inte rätt. Måste vara vetskapen om att vaccinet tappar i effekt snabbare än man tänkt.
Även det att man nu inför testning igen av fullvaccinerade. Kanske redan gått för långt med smittspridningen.
Så hur känns det att fått så fel på bara ett dygn? Var anti-vaxxers oro berättigad?
Du vet att du själv kommer vara i skottgluggen när det är dags för din nästa booster och du kanske inte vill ha en för du fick biverkningar av förra. Jepp, helt plötsligt slutar din vaccinpass vara giltigt.
De drog ju tillbaka över en miljon covidpass i Israel för de var tvungna få en booster spruta också. Ska du fortsätta ta boosters resten av livet så att du ska kunna scanna in dig i maskinen?
Citera
2021-11-19, 03:06
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Släcks om man har fel värderingar på Fb... Netflix tycks ha i uppgift att vänja folk med globalist-tyrannernas social credit score:
https://www.minds.com/newsfeed/1307846027272785934

Globalist-stroppen in charge, Klaus Schwab, vill kanske massvaccinera folk genom kläderna:
https://cdn.minds.com/fs/v1/thumbnail/1308174883720531978/xlarge/
Tror Orwell sitter i himlen nu och tar sig för pannan över hur hans dystopiska novell bara fick fel på årtalet.

Och Klaus kanske bara gör en great reset på dig och laddar ny uppdatering på nanochippet du redan fått så du ska lyda bättre?

Det är skrämmande hur snabbt världen blev ett auktoritärt skitsamhälle och Sverige tycktes stå emot ganska länge. Men även här följer man nu inte längre rim och reson. Vi får veta tids nog vad som kommer hända med de ovaccinerade när inte dessa tvångsåtgärder med covidpass lyckas. Blir nästa steg att vi mister jobb och tillgång till mat som Biden gör i USA?
Citera
2021-11-19, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Tror Orwell sitter i himlen nu och tar sig för pannan över hur hans dystopiska novell bara fick fel på årtalet.

Och Klaus kanske bara gör en great reset på dig och laddar ny uppdatering på nanochippet du redan fått så du ska lyda bättre?

Det är skrämmande hur snabbt världen blev ett auktoritärt skitsamhälle och Sverige tycktes stå emot ganska länge. Men även här följer man nu inte längre rim och reson. Vi får veta tids nog vad som kommer hända med de ovaccinerade när inte dessa tvångsåtgärder med covidpass lyckas. Blir nästa steg att vi mister jobb och tillgång till mat som Biden gör i USA?
Det finns ju ändå det fria kapitalet än så länge i form av aktier och finanser däri sätter jag mitt hopp. Många kappvändare finns även där. Jag skannar och kan se att de kämpar på och många säger uppriktigt sin mening. Jag tror framförallt att Tyskland är i fronten vad gäller att säga sin mening utan att tänka på politiska konsekvenser som jag sett prov på sedan början av pandemin från stora finansiella profiler.
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-19 kl. 03:34.
Citera
2021-11-19, 04:05
Medlem
Sure. När finns ett vaccin mot covid då? Eller ett det meningen att jag ska "vaccinera" mig med nått ämne som uppenbarligen inte funkar då det tjatas än i dag om corona hela jävla tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in