2021-11-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Ja man kan ju undra varför ingen fångade upp Elin? En nybliven 18-åring är inte gammal och hennes omdöme verkar inte ha varit gott vilket nätverket måste ha vetat om.
Ja Höör är platsen där kråkorna vänder. Här är nerlusat med olika slags behandlingshem och institutioner för missbrukare, LSS etc. Gemene man tänker nog inte på det men här är en hög andel sk psykfall på gatorna i procent.

Höör är en lugn liten by som är väldigt populär och bo i och här finns ett par behandlingshem och det är för närheten till naturen , men att Höör skulle ha fler psykfall än någon annan ort köper jag inte , bor i Höör själv och är uppvuxen där .
Citera
2021-11-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ja man kan ju undra varför ingen fångade upp Elin? En nybliven 18-åring är inte gammal och hennes omdöme verkar inte ha varit gott vilket nätverket måste ha vetat om.
Ja Höör är platsen där kråkorna vänder. Här är nerlusat med olika slags behandlingshem och institutioner för missbrukare, LSS etc. Gemene man tänker nog inte på det men här är en hög andel sk psykfall på gatorna i procent.

Många behandlingshem och boende är upphandlade via Region Skåne. Platserna på de hem som finns i närheten av Höör är inte bara för boende i Höörs kommun utan från Skåne
Citera
2021-11-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fborgstrom
Höör är en lugn liten by som är väldigt populär och bo i och här finns ett par behandlingshem och det är för närheten till naturen , men att Höör skulle ha fler psykfall än någon annan ort köper jag inte , bor i Höör själv och är uppvuxen där .

Ja Höör är populärt bla för huspriserna är lägre än i Malmö Lund -regionen. Och JO här finns massor med behandlingshem LSS-boende etc.
Citera
2021-11-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenssondotter
Många behandlingshem och boende är upphandlade via Region Skåne. Platserna på de hem som finns i närheten av Höör är inte bara för boende i Höörs kommun utan från Skåne

Ja behandlingshemmen är fyllda med personer från hela Skåne OCH hela landet.Det säger väl sig självt.
Citera
2021-11-18, 22:54
Medlem
Citat:

Du har uppenbart noll koll på Höör.
Citera
2021-11-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Du har uppenbart noll koll på Höör.

Jag har god koll
Citera
2021-11-19, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Det är en häpnadsväckande insikt i WT (White Trash) man får när man läser FUP:en.

Bilderna från bostaden är nästan omöjliga att titta på utan att må väldigt illa.

Länk till FUP en?
Citera
2021-11-19, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju det man ska utreda.

Jag tror att det blir Rättspsykiatrisk vård han kommer till att få resten av livet.
Citera
2021-11-19, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att det blir Rättspsykiatrisk vård han kommer till att få resten av livet.

Ja, det kan du ju tro men du saknar nog en del insikter om när och framför allt varför RPV utdöms.

Att åklagare begär en psykutredning är väldigt vanligt. Nästan lite rutinartat. Ibland är det försvararen sin vill få sin klient klassad.

I Karlskronafallet med Mikael P där två uppenbart störda personer inte får rättsvård är ett sådant fall. (att HD ska säga sitt är bara en formalitet. Det tillhör spelet.)

PG är under snittet i begåvning, ständigt mobbad och uppväxt i ett lite udda hem men absolut ingen med ständiga psykoser eller andra psykiska åkommer. I alla, fall har inget sådant framkommit i FUP. Hans försvarare har inte valt den vägen heller. Försvararen har valt grovt vållande... Ett klokt beslut, anser jag.
Citera
2021-11-19, 08:35
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejaaaaaaa123456
Länk till FUP en?

https://www.docdroid.net/PUGQcJT/lunds-tr-b-1797-21-aktbil-55-maskad-pdf

979 sidor.
Citera
2021-11-19, 10:25
Medlem
Citat:
Jag har god koll

Känsloyttringar är ej fakta min vän. Inte superlativ heller.
Citera
2021-11-19, 10:57
Medlem
Tycker också det är märkligt att ingen fångat upp E och hur hon mådde. Alla vittnar om att hon var glad men....
Att dricka mycket och ofta KAN vara ett tecken på att hon inte mådde bra. Att promenera i timmar även på natten tycker jag också är en signal.
Tror tyvärr inte att hon mådde så bra som hon gav sken av. Glad, rolig och social kan dölja mycket.

Likaså PG, han har verkligen trillat förbi all hjälp som faktiskt finns I samhället. Han borde fått stöd och hjälp, men vad jag förstår har väl föräldrarna inte tyckt att han behövt det. Bara det här att hela tiden säga att han är 27 år, vi frågar inte så mycket!?!? Hur gamla de än är så är det våra barn, söner och döttrar, och kärlek och omtanke slutar väl inte för att barnet blir vuxet? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in