2021-11-18, 22:37
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är de ovaccinerade som nu insjuknar. Hur kan du ha missat det?
Enbart ovaccinerade säger du..
Citera
2021-11-18, 22:38
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag har tagit 2 doser frivilligt. Tror inte på några galna konspirationsteorier är inte anti vaccin. Men denna häxjakt och människor som fullständigt tappat det. de skrämmer mig. Jag kommer inte ta några fler sprutor i solidaritet med dom som inte vill tvångsmedicinering är horribelt. Med hot och utpressning nä.
Tack, det värmer att det finns sådana som du!

Om den här häxjakten fortsätter så kommer jag fanimej att bli anti-vaxxer på riktigt, i ren protest mot idiotin. Jag kan tänka mig att ta de hälsorisker det innebär att från och med nu gå helt ovaccinerad för den goda sakens skull. Jag kallas ju tydligen redan för "anti-vaxxer" av de covid-vaccinfrälsta, så då skall de banne mig få se på anti-vaxx!
Märk väl att jag tagit fler vaccin än den absoluta majoriteten i min åldersgrupp men kallas nu alltså detta till trots för "anti-vaxxer", bara för att jag inte tänker ta just specifikt ett vaccin, som för bövelen inte ens har den kliniska fas 3-studien klar förrän om över ett år!
Jag kan sannerligen inte begripa mig på hur verksamheten i dylika persedlars hjärnkontor fungerar!
Citera
2021-11-18, 22:41
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vilka?
Staten&Kapitalet?

Ni som inte vaccinerar er syftade jag givetvis på. Tryck hemma och ha era värdelösa liv så kan vi andra ha vårat samhälle öppet.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det är mycket möjligt att jag har fler vaccinationer än vad du har, min bäste herre, och ändå tycker du det är adekvat att kalla mig "antivaxxerfundamenalist"?
Det tycker jag är snudd på häpnadsväckande och det belyser precis det som oroar mig, nämligen inskränkningen av människors självbestämmande över sina egna kroppar.

.

Snurrar universum kring hr. Woods ?

Har du tagit vaccin så är du ingen Antivaxxare

Hur kan man missförstå det ? Om man inte är helt inkrökt och tänjer på ordens betydelser när det passar en
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Om jag har naturlig immunitet så borde jag också få vaccinpass.

Ja man kan ju tycka att genomgången infektion med tillhörande immunitet borde överglänsa allt vaccin.

Men som jag har tolkat det så är det bara möjligt att få vaccinpass max sex månader efter genomgången infektion. Vilket är helt jävla sinnessjukt.

Har man genomgått infektion så är man sannolikt skyddad för en stor del av resten av sitt liv.

Och det är man ju normalt sett också med många olika typer av vaccin som man tar i unga år...

Men det verkar man ju inte kunna bli med detta covid vaccin med tanke på att det ska tas en jävla massa doser.

Nä fy fan. Det finns ingenting i världen som kan få mig att ta detta vaccin.
Citera
2021-11-18, 22:42
Medlem
Gabriel Knights avatar
EU:s lagar går alltid över nationella lagar enligt EU-förodningen så frågan är ju vad EU har att säga i frågan. Beslutas det att hela EU berörs av vaccinpassen har inte nationella parlament mycket att sätta emot eftersom EU:s lagstiftning är överordnad. Det är för övrigt därför som EU verkar för att upplösa nationella parlamenten inom en snar framtid.
Citera
2021-11-18, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Tror att du överdriver en aning. Ett gäng antivaxxarfundamentalister på Flashback poserar som en utsatt grupp vars rättigheter ´staten´har varit med om att kvadda. Gå inte på det narrativet.

Det är en liten minoritet som har förstorat diskussionen att handla mellan ont och gott, David mot Goliat, förövare och offer. Alla ingredienser för en metadiskussion finns med, och det personliga självupptagna perspektivet också.

Detta lättkränkta folk finns i varje befolkning . Det görs stora liknelser och grandiosa slutledningar och det blir till slut en stor påse beska och salta karameller som bara blir tjatigt och tröttsamt att bli bjuden på hela tiden.

Nu är det bra att ´staten´har satt ner foten . Och indignationen är stor. Det är mycket roande rentav underhållande att se hur olyckskorparna kraxa sin klagosång. Oj, vad jag trivs. Man har läst antivaxxarfundamentalistisk evig olycka sedan pandemin startade, och det har blivit en enda orgie i bekräftelsebias och antivetenskaplig dynga.

Håll till godo, antivaxxarsekten. Tids nog så sadlar ni om och kanske dammar av Chem-Trails spåret igen när det blir för tråkigt att agera flashbackfrihetskrigare Fram tills dess får ni kanske börja inse att kampen om vaccinet är förlorat och alla förhoppningar om att folk ska ta och dra en gräns, bara är ännu en ouppnåbart mål i raden av konspiratorisk paranoisk smörja ni brukar leverera

Ok, är det så konstigt att man ifrågasätter vaxxet när inte ens de med två jabbar räknas som skyddade, dessutom för en sjukdom som är i ungefärlig nivå med en vanlig influensa?

Ger man efter för ett vaccinpass så accepterar man samtidigt att staten kan villkora våra friheter och därmed behandla befolkningen som sin egendom. Att acceptera vaccinpassen är att acceptera att bli statens slav i praktiken. Det här borde skrämma vemsomhelst mer än någon som förhåller sig skeptisk till ett vaccin som uppenbarligen inte är riskfritt.

Notera även att alla vacciner har blivit stoppade eller pausade någonstans, vilket är märkligt eftersom alla dessa ansågs vara vägen till frälsning för hela mänskligheten. Det tycks som man har slarvat med den allsmäktiga vetenskapen någonstans, vilket ju är märkligt eftersom sådana som du förhåller sig till vetenskapen som Guds ord.

Vaccinen handlar om allt annat än hälsa, det är ett instrument för att kontrollera folk. Höj blicken. Det har aldrig handlat om omsorg för folks hälsa vilket dumheterna med vaccinpass bevisar. Den frihet vi ger ifrån oss kommer vi aldrig få tillbaks gratis. En inskränkning för andra är en inskränkning även för dig trots att du för stunden tillhör den gynnade gruppen.

P.S.

"The best way to take control over a people and
control them utterly is to take a little of their
freedom at the time, to erode rights by a thousand
tiny and almost imperceptible reductions. In this
way, the people will not see those rights and
freedoms being removed until past the point at which
these changes cannot be reversed."
Senast redigerad av RobRoys 2021-11-18 kl. 22:53.
Citera
2021-11-18, 22:45
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt genuint ledsen över att polariseringen ser ut som den gör, och jag kan inte förstå varför det skall vara så förblästrat viktigt att tvinga sig på andras kroppar.
Varför i helvete kan inte bara de som vill ta sina årliga sprutor få göra det, jag är så gärna med och betalar i solidarisk anda. Sedan kan vi alla ta varandra i händerna, sjunga We Shall Overcome, och be globalistsvinen köra upp sina vaccinpass i stolgången.

Visst finns det väl ganska många bland er som valt att gå vaccin-vägen som ändå tycker att vad som rullas ut nu är början på en oerhört farlig utveckling? Det tycker jag mig se här i tråden, och är det någonstans man bör kunna hitta de som inte helt okritiskt litar på regering och myndigheters bedömningar av situationen så är det väl ändå här på vårt favoritforum?

Ni har ju aldrig tidigare varit rädda för att ifrågasätta det officiella mainstream-narrativet, och personligen har jag er flashbackare att tacka för mitt eget lilla uppvaknande. Utan er hade jag säkert inte omprövat och omvärderat flera av mina egna uppfattningar som var ganska annorlunda innan jag började delta i debatten här på forumet.

Ta ett djupt andetag, luta er tillbaka och tänk igenom detta en gång till, snälla ni, som skriker efter vaccin-apartheid och restriktioner.
Låt oss tillsammans sätta ner foten och ta bestämt avstånd från vad som nu håller på att ske, att det som faktiskt fortfarande var väldigt fint med vårt land nu är på väg att tas ifrån oss.
Det kan gå fortare än ni tror, och även om ni faktiskt tycker det är bra om man pressar folk att injicera substanser de ej önskar i sina kroppar, så kommer det förr eller senare vara något som ni själva inte vill ha statens inblandning i där de börjar peta.

När det väl är ni som drabbas kommer jag att stå upp för er frihet, även om jag inte håller med er i sak, men det är just här vi måste säga ifrån. Det går inte att vänta, för det är här de börjar montera ner det som fanns kvar av vår frihet. Det kommer alltid vara en liten minoritet man ger sig på som ett första steg. Tänk på det.

Jag håller med dig till fullo och kan inte förstå hur någon som läser texten kan motsätta sig något av det du skriver. Det gör mig rädd att det finns de som avfärdar liknande argumentation som "konspirationsteorier".

Samtidigt så får jag lite hopp när det uppenbarligen finns sådana som du, som lugnt, sakligt och öppet försöker föra en dialog. Tack.
Citera
2021-11-18, 22:47
Medlem
Har en familjemedlem som jobbar på akuten, fick reda på att denne stött på fyra personer som insjuknat i C19 (samtliga vaccinerade)!!! What men det är ju ett vaccin? Men hallå FHM sa ju... Tegnell.. men ..

Jag vaccinerar mig mot influensan varje år, blir fan aldrig sjuk i säsonsinfluensa. Den skiten vi blir påtvingade mot C19 är fan inget vaccin. Statistiken talar emot det.
Citera
2021-11-18, 22:48
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Snurrar universum kring hr. Woods ?

Har du tagit vaccin så är du ingen Antivaxxare

Hur kan man missförstå det ? Om man inte är helt inkrökt och tänjer på ordens betydelser när det passar en
Jag ser mig inte som anti-vaxxer, men jag får det epitetet kastat efter mig av somliga, kanske inte just av dig då, om det nu inte var mig du åsyftade när du citerade mitt inlägg.
Citera
2021-11-18, 22:51
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt genuint ledsen över att polariseringen ser ut som den gör, och jag kan inte förstå varför det skall vara så förblästrat viktigt att tvinga sig på andras kroppar.

Tack Mr.Woods för dina ord! Det är en stor sorg att så många här blivit vaccinations-nazister. Jag hade inte haft en negativ åsikt om det alls ifall det inte vore för att folk anser att andra ska bli påtvingade en spruta. Man kan inte tvinga folk att genomgå medicinska behandlingar. Det viktiga nu är att vi som tagit vaccinet ändå står upp för andras rätt att slippa det. Vi måste gå med i demonstrationerna emot den här skiten. Man är väl ingen antivaxxare bara för att man anser att folk måste få välja själv! Och vem fan vill egentligen springa runt och få nån QR-kod kontrollerad av vaccin-gestapo hela tiden? Jag är inte ens säker på att jag vill ta tredje dosen, och det är inte för att jag inte tror att den funkar, utan av ren sympati för folk som inte vill. Om man så ska dö i corona på kuppen så försvarar jag hellre mänskliga rättigheter. Snart gäller väl inte ens mitt pass längre och då är det jag som tillhör de diskriminerade. Vi måste bojkotta den här skiten om det börjar krävas för inträde till allt möjligt i samhället. Jag vägrar att visa upp mitt pass, även om jag har ett.

https://filetransfer.io/data-package/78iGS9T3#link
Citera
2021-11-18, 22:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Har tagit tre doser, knappt några biverkningar alls. Vid det här laget måste väl även du börja inse att vaccinet är säkert? Känner du någon som blivit skadad?

Men som sagt, med tiden kommer snaran dras åt kring er ovaccinerade. Det blir möjligen semester i Norrlands skogar för dig i sommar t.ex. något flyg lär det inte bli i alla fall.

Säkert? Du har ingen aning om långtidseffekterna... Ingen vet vad som kan hända några år framöver för de som tagit vaccinen. Det är en högst osäker historia, i värsta fall en tickande bomb i ditt blodsystem.
I normala fall ta vaccin minst 10 år att ta fram, detta är en ny variant dessutom, helt oprövat tidigare.
Men varsågod att agera villigt försöksdjur. Du spelar med din kropp som insats och det är ditt val men inget du eller nån annan ska påtvinga oss andra som är kapabla att ifrågasätta vår omvärld.

Och ja, det finns många som fått allvarliga biverkningar och även avlidit av vaccinen. Finns massa information om du känner för att läsa på lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in