2021-11-18, 19:57
Medlem
"Samtidigt säger nu mannens nya juridiska ombud Sture Tersaeus att överklagandet kanske återkallas."

Ja, jag sa ju det häromdagen, att nu har det blivit ett satans sjå i Esbjörn-lägret, när de till sist fattat vad de gjort med sin överklagan, och att de nog skulle komma att återkalla överklagandet. Det tog bara ett par dagar så fick vi veta att de överväger just det.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/hemlig-bandinspelning--kan-radda-ebba-busch/
2021-11-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Esbjörn o andra i Sverige har all rätt att handskas med sin egendom efter eget huvud. Ingen ska komma o peka finger för att man inte väljer att ha perfekta gräsmattan mm!

Och ingen ska heller ta din egendom ifrån dig pga det!

Det du skriver o tänker är mkt oroande om att det ska finnas någon norm om hur hus o fastigheter ska skötas.

Det som är bäst för Esbjörn, är det bara Esbjörn som vet.

Inte du, inte Ebba Bluff o inte heller Ebba-klanen här

Man får faktiskt inte göra hur man vill med sin egendom. Man t.ex. Behöva söka bygglov.

Hitta en intressant text från villaägarna om skräpig tomt kan vara.
https://www.villaagarna.se/radgivning-och-tips/juridik/artiklar/hur-skrapig-far-grannens-tomt-vara/

Boverket har information också om ovårdat tomt
https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/lov--byggande/tillsyn/exempel-pa-tillsynsarenden/ovardad-tomt/
2021-11-18, 19:58
Medlem
Citat:
Esbjörn o andra i Sverige har all rätt att handskas med sin egendom efter eget huvud. Ingen ska komma o peka finger för att man inte väljer att ha perfekta gräsmattan mm!

Har någon ens försökt "ta ifrån" Esbj hans egendom?
2021-11-18, 19:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Det du skriver o tänker är mkt oroande om att det ska finnas någon norm om hur hus o fastigheter ska skötas.

Det som är bäst för Esbjörn, är det bara Esbjörn som vet.

Inte du, inte Ebba Bluff o inte heller Ebba-klanen här

Esbjörn hade väl ingen gräsmatta? Däremot så hade han en privat soptipp på tomten och det är förbjudet att överge en bil eller förvara den på ett sätt som gör den till en risk för miljön eller människors hälsa. Skrotbilar innehåller miljö- och hälsoskadliga ämnen som exempelvis bly, kvicksilver, oljor och annat som kan spridas i naturen.

Miljönämnden borde ha ingripit tidigare och tvingat honom att sanera.
2021-11-18, 20:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Smart kubun, först tipsar Berg Expressen om filmerna och sedan förnekar han deras existens eftersom de avslöjar att han och Behm tvingade Bolin att ingå ett avtal med Busch. Vilken jävulsk plan de har räknat ut, nästan som ur en Bond film!

Jag tror att Esbjörn Bolin har minst tjugo års rätt att sova bredvid Ebba Busch i dubbelsängen. Han och Binninge är supersmarta! Jag förstår att du beundrar dem! Brukar ni vara barnvakter till grannarnas barn tillsammans?
Du har verkligen sjuka sexfantasier det lyser så starkt igenom din fasad - en typisk kapten klänning är du. Så tarvligt äckligt....usch.

Nä inga 20 år men Brännström är rätt ute när han anger att det rör sig om år.

Det spelades in från två olika håll och kanske även att det blev inspelat av JB också då han ju med lätthet kunde göra det då han var med på tfn och så även under själva förlikningsförhandlingen. Om så har skett har jag inte klart svar på men hade jag varit med på telefon ja då hade jag garanterat (också) spelat in....säkert inte bara jag som känner så....eller hur? Konstigt att hon Katrin godkände det förfarandet - hon som ju ska vara så übersmart
2021-11-18, 20:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du har verkligen sjuka sexfantasier det lyser så starkt igenom din fasad - en typisk kapten klänning är du. Så tarvligt äckligt....usch.

Det spelades in från två olika håll och kanske även att det blev inspelat av JB också då han ju med lätthet kunde göra det då han var med på tfn och så även under själva förlikningsförhandlingen. Om så har skett har jag inte klart svar på men hade jag varit med på telefon ja då hade jag garanterat (också) spelat in....säkert inte bara jag som känner så....eller hur? Konstigt att hon Katrin godkände det förfarandet - hon som ju ska vara så übersmart

Katrin Björklund var knappast med när E*björns advokater redogjorde för förlikningen så hur skulle hon ha kunnat godkänna något?
2021-11-18, 20:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Katrin Björklund var knappast med när E*björns advokater redogjorde för förlikningen så hur skulle hon ha kunnat godkänna något?
Det skrev jag heller inte
2021-11-18, 20:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det skrev jag heller inte

Citat:
Konstigt att hon Katrin godkände det förfarandet - hon som ju ska vara så übersmart

Det är vad du skrev, så vad menade du då egentligen?
2021-11-18, 20:10
Medlem
Citat:
för säkerhets skull så spelades allt in av två parter - Berg och Lullma.

Citat:
– Jag kan inte uttala mig om det finns några bandinspelningar. Jag har i vart fall inte spelat in något säger Per-Hans Berg, en av de två advokater som företrätt Esbjörn Bolin under förlikningssamtalen.

Vem ska jag tro på
Tro på
Tro på när
Tro på när allt är såhär?

Tja, kubun har ju visat sig vara en notorisk lögnare.

Kanske är en advokat mer pålitlig än ett troll på flashblack. Eller vad tror ni?

https://www.expressen.se/dinapengar/...da-ebba-busch/
2021-11-18, 20:10
Medlem
Citat:
Förresten vill ni ha reda på hur många år framåt som Esbjörn enligt avtalet har vistelserätt till fastigheten och det är inte att stå å titta på en tall som det gäller
Fram med det nu kubun.
Hur många år gäller det?
Gäller det bägge fastigheterna eller bara den ena?
Finns det några begränsningar i fråga om tid på dygnet?
Finns det några begränsningar i fråga om tid på året?
Gäller vistelserätten även huset?

Vi döööööör nästan av nyfikenhet.
2021-11-18, 20:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är vad du skrev, så vad menade du då egentligen?
Om du läser mitt inlägg igen så må du ju se vad jag skrev. Var menar du att jag angav att Ebbas advokat var med hemma hos Lullma eller var det nu var som de försökte få Esbjörn att förstå vad de kommit överens om under förhandlingarna.
2021-11-18, 20:14
Medlem
Citat:

Var har du fått dina sextankar ifrån helt plötsligt? Försök hålla dig till ämnet i stället för att dra in en massa oväsentligheter. Jag tror att Brännström har fått det hemliga avtalet, det betvivlar jag inte en sekund på. Binninge saknar all moral och Brännström bränner sin källa för att få sålt så många rader som möjligt till Expressen. Som jag förstår det så får han bara betalt per ord eftersom han fått sparken från redaktionen.
Jag tror också att du är bekant med Binninge som du påstår, jag undrar vem det är som låtsas läsa godnattsagan när ni leker pappa-dotterlekarna på kvällen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in