2021-11-18, 18:59
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Fram tills januari 2021 var 100% av alla svenskar ovaxxade. Då klarade sig 99,9% från Covid-19 död. Och 99,99% under 40 år. 99,999% under 30 år. Osv.

Vissa glömmer fort…

Så du menar att risken att dö i Covid är 0,1% för båda dina tidsintervaller ?

Läkartidningen har en annan uppfattning : https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2021/07/god-samstammighet-mellan-olika-svenska-matt-pa-avlidna-i-covid-19/

" Andelen avlidna per infekterade varierar mellan länder. Detta förklaras främst, men inte helt, av skillnader i åldersfördelning. I västvärlden förefaller andelen dödsfall per infekterade vara 0,5–1 procent."

1% avlidna för de värst drabbade områden i Europa innan vaccinets fans, 0,5% i genomsnitt i Sverige innan vaccinet fanns, ökar dessutom betydligt ju äldre man är och befinner sig i riskgrupp.

Siffrorna är alltså uppemot 5-10 gånger högre än dina på måfå plockade från okänd källa. Så går det om man inte har brytt sig om faktabiten utan bara papegojar "något man hört"
Senast redigerad av Opaque 2021-11-18 kl. 19:01.
Citera
2021-11-18, 19:03
Medlem
Kommer säkert bli möjligt att leka fram ett sånt koskit. Fifflare är modernt folk och hänger tack och lov alltid flitigt med trender.
Citera
2021-11-18, 19:03
Medlem
ChiefenKings avatar
Gör som Tjeckien och Slovakien, de som inte lyft röven och vaccinerar sig får sitta inne och trycka.
Citera
2021-11-18, 19:04
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devork
Kan någon förklara vad i hela Nazi-Tyskland som händer?

Det är en power and money-grab av episka proportioner, historien har en tendens att återupprepa sig
Citera
2021-11-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Stundom roande att läsa hur ett par hundra konspiratoriker/lättkränkta/narcissister/offerkoftor har fått en tråd att samlas i......

Har pratat med ett par kollegor idag (som inte valt att vaccinera sig) och de har full förståelse för att vaccinationspass införs i större folksamlingar inomhus under några månader. Inga konstigheter alls, då vi fortfarande är i en pandemi. De är dock precis som jag vana att tänka på helheten och på de svaga. Och att deras val får konsekvenser.

Fortsätt att kräks här inne (är som sagt rätt roande att läsa), domedagen är nära, samhällskollapsen väntar......, ja ja ni vet ungefär hur ni har låtit sista 20 åren....

Och jag har vaccinerade kollegor som anser att detta är ett sinnessjukt förslag.
Det kommer alltid att finnas olika åsikter angående det här. Dessutom är det bara påståenden som saknar evidens.
Citera
2021-11-18, 19:06
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Gör som Tjeckien och Slovakien, de som inte lyft röven och vaccinerar sig får sitta inne och trycka.

Ja, snälla gör det. Kommer bli så underhållande när smittan skenar trots att alla ovaccinerade sitter inlåsta

Kommer bli en syntax error i era hjärnor som jag gladeligen bevittnar från mitt trygga hem
Citera
2021-11-18, 19:12
Medlem
hyssasess avatar
Jag tror ändå på vacinpassen! Det finns en anledning till att man inför det.

Hellre vaccinpass än en ny nedstängning
Citera
2021-11-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Så du menar att risken att dö i Covid är 0,1% för båda dina tidsintervaller ?

Läkartidningen har en annan uppfattning : https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2021/07/god-samstammighet-mellan-olika-svenska-matt-pa-avlidna-i-covid-19/

" Andelen avlidna per infekterade varierar mellan länder. Detta förklaras främst, men inte helt, av skillnader i åldersfördelning. I västvärlden förefaller andelen dödsfall per infekterade vara 0,5–1 procent."

1% avlidna för de värst drabbade områden i Europa innan vaccinets fans, 0,5% i genomsnitt i Sverige innan vaccinet fanns, ökar dessutom betydligt ju äldre man är och befinner sig i riskgrupp.

Siffrorna är alltså uppemot 5-10 gånger högre än dina på måfå plockade från okänd källa. Så går det om man inte har brytt sig om faktabiten utan bara papegojar "något man hört"

Nä hans siffror avsåg ju hela befolkningen. Dina siffror endast andel av smittade som dött. Sen var det 3 olika intervaller han tog upp. Inte två. Och dödligheten i dom 3 olika var 0,1% 0,01% respektive 0,001%. Tala för dig själv om att papegoja
Senast redigerad av letsgobrandon 2021-11-18 kl. 19:16.
Citera
2021-11-18, 19:17
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Jag tror ändå på vacinpassen! Det finns en anledning till att man inför det.

Hellre vaccinpass än en ny nedstängning
Nog finns det en anledning alltid. Därtill vilar ditt argument på en falsk dikotomi. Har inget med ett virus att göra. Det är bara något som sociala ingenjörer använder sig av för att valla mänskliga får till fållan.
Citera
2021-11-18, 19:18
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Ja, snälla gör det. Kommer bli så underhållande när smittan skenar trots att alla ovaccinerade sitter inlåsta

Kommer bli en syntax error i era hjärnor som jag gladeligen bevittnar från mitt trygga hem

Gå och vaccinera dig din gubbe
Citera
2021-11-18, 19:19
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Nej sjukhusen klarade sig med nöd och näppe därav nedstängningar. Gå och gör din plikt pojk och ta ditt vaccin eller lev som incel.

Lite oklart om du menar att man inte får ligga om man är ovaccinerad, eller att man får ligga om man vaccinerar sig? 😂
Ja det kanske vore något!
Citera
2021-11-18, 19:19
Bannlyst
ska bli intressant sen när sprutludrena kollapsar trots dom visat upp sitt vaccinbevis.

det är så mycket godhetsknarkande! humor!

som på travis scott koncerten 8 personer stupade och dog pga hjärtproblem. unga och säkert helt friska innan vaccinet.

vad tror ni alla vaxxade kommer säga efter 1a december när folk dör och blir sjuka i drivor trots vaccinpass?

det är så mkt humor och tradegi.

you got vaxx'd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in