2021-11-18, 16:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gooza
Tack. Jag citerar en annan bit av texten:

"För vecka 42 har hittills 23 bekräftade fall rapporterats avlidna. Av dessa var 3 ovaccinerade."

Varsågod
Konstigt va när 82% av den vuxna befolkningen är vaccinerad. Noterade du medelåldern på de avlidna?
Citera
2021-11-18, 16:42
Medlem
Mrcool911s avatar
Hur kan folket tycka att begränsningar är bra? Hur kan man vara för att dela in människor i sämre och bättre medborgare som tar sitt ansvar. Hur kan man vara så blind att inte inse att detta är fejk? Har vi en pandemi om dödligheten i corona är cirka 0,2% i Sverige?
Citera
2021-11-18, 16:45
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Hur kan folket tycka att begränsningar är bra? Hur kan man vara för att dela in människor i sämre och bättre medborgare som tar sitt ansvar. Hur kan man vara så blind att inte inse att detta är fejk? Har vi en pandemi om dödligheten i corona är cirka 0,2% i Sverige?
Enkelt, de tror att det bara kommer drabba de andra. De själva har ju tagit sina två sprutor så varför skulle de bry sig om vad som händer med de orena. Att de sedan själva blir fångar i samma system och tvingas ta en spruta i halvåret för att inte bli av med sina privilegier kommer de inte upptäcka förren det är försent.
Citera
2021-11-18, 16:49
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Enkelt, de tror att det bara kommer drabba de andra. De själva har ju tagit sina två sprutor så varför skulle de bry sig om vad som händer med de orena. Att de sedan själva blir fångar i samma system och tvingas ta en spruta i halvåret för att inte bli av med sina privilegier kommer de inte upptäcka förren det är försent.
Ja och för varje ny boosterspruta så blir biverkningarna värre och värre. Inte så kul att vara vaccinslav då efter spruta nummer 9.
Citera
2021-11-18, 16:52
Medlem
Mrcool911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Jag leker med tanken men tror du att den andra sidan skulle kunna döda de personerna som väljer att inte ta vaccin genom att de har majoriteten i ryggen. Likt gaskammare eller kommer något sådant att aldrig hända?
Citera
2021-11-18, 16:53
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911

En högljudd minoritet skrävlar om detta som något positivt. kan bara förklaras med att de mobbats och isolerats till snudd på vansinne. Nu har de fått smaka frihet en tid.

När FHM påstår att det är ovaccinerade som hotar den friheten så lyssnar de till det, och vänder sin frustration mot dem.

Det handlar helt enkelt om de som känner att de gjort sina uppoffringar och nu kräver belöning. Duktigt spelade av de som styr spektaklet.
Citera
2021-11-18, 16:54
Medlem
goozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Konstigt va när 82% av den vuxna befolkningen är vaccinerad. Noterade du medelåldern på de avlidna?

Hur tänkte du nu? Låt mig gissa att du tänkte att eftersom 82% av befolkningen är vaccinerad så bör det korrelera med att ungefär samma mängd av de som dör av (med) viruset bör vara ungefär lika många? Med andra ord är det inte konstigt att endast 3 av dessa 23 dödsfall var ovaccinerade, tycker du?

Men vänta nu... innebär det då inte att det inte spelar någon roll om man är vaccinerad eller inte? Och talade vi inte om huruvida vaccinerna hjälper eller ej?

Berätta gärna hur du tänkte, om jag nu missförstod... om jag inte missförstod så vill jag nog konstatera att du inte är särskilt intelligent.

Dessutom glömde du kommentera det faktum att majoriteten i Europa är vaccinerad samtidigt som smittan skenar. Vad tänker du att detta beror på?

Och angående medelåldern; jag har inte kommenterat någonting om åldern. Men jag kan väl göra det nu. Medelåldern av såhär få IVA-inlagda människor är inte så intressant. Det som är intressant (om man nu ska tala om covid-fara för den yngre populationen) är väl hur många yngre (under 70 t.ex) som dör av sjukdomen? Det är försvinnande få. Denna statistik finns tillgänglig hos FHM
Citera
2021-11-18, 16:54
Medlem
greta75s avatar
Men jösses, bara att skita i stackarna som envisas med att inte vaccinera sig. Någon som inte kan ta vaccinet av medicinska skäl kommer kanske i kläm, so be it. Om några månader är allt som vanligt igen.

För mig och alla jag känner är det inget problem eftersom vi är vaccinerade.

Skönt om detta kan hjälpa till att förhindra ytterligare en våg eller gud förbjude munskyddskrav.
Citera
2021-11-18, 16:55
Avslutad
I praktiken så kommer dom flesta i publiken på fotbollsmatcher numera vara inrikesfödda vita svenskar i kraftig majoritet.likadant på konserter ,museum, gymmet ,krogen,med mera, det här kan bli riktigt intressant.

Ska bli roligt att se Magda A stå och förklara det här i aktuellt..
Citera
2021-11-18, 16:57
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Men jösses, bara att skita i stackarna som envisas med att inte vaccinera sig. Någon som inte kan ta vaccinet av medicinska skäl kommer kanske i kläm, so be it. Om några månader är allt som vanligt igen.

För mig och alla jag känner är det inget problem eftersom vi är vaccinerade.

Skönt om detta kan hjälpa till att förhindra ytterligare en våg eller gud förbjude munskyddskrav.

Klart det är.
Citera
2021-11-18, 16:58
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
https://mobile.twitter.com/DrEliDavid/status/1460636756529852419

Gibraltar alltså 100 % vaccinerat. Amish-folket har inga problem men immunitet trots ca 0 % vaccinerade. Hur förklara detta inom ramen för ditt antagande att "vaccinet" hjälper?
Gibraltar har nu 0 döda.

De hade fler döda per dag när vågen slog dem när inga var ovaccinerade.

Amish är redan utrett tidigare. Det finns ingen immunitet. Amish-folket har lidit under pandemin.
Citera
2021-11-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxjiban
Kollade tråden men verkar vara en hel del fluffig information. Någon som alltså vet huruvida denna 100 pers restriktion kommer påverka gym?

Om smittspridningen ökar så vidtas mer åtgärder, gym och restauranger har nämnts. Pass troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in