2021-11-18, 17:19
  #25477
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Med tanke på att kulan var helmantlad och hur den såg ut när man återfann den, borde du nog fundera på om formuleringen "slets sönder" är relevant nog för att beskriva OP som en ihopknycklad aluminiumburk.Sånt trams passar bra på Netflix, men blir lätt hånat här i tråden!

Läser du obduktionsprotokollet kommer du att se att kulan passerade OPs ryggrad, men "slets sönder" finns det inget som talar för om man i samma protokoll studerar både ingångshål och utgångshål.

Du är så arrogant och hånfull i tonen att det är passande att lämna ytterligare citat från en av de tre obducenter som deltog i obduktionen av Palme. (min fetning)
Att ryggmärgen slets sönder och gick helt av samt att kulan krossade femte bröstkotan i flera mindre bitar är en rätt bra beskrivning. Du har således fel.

(du är klar över att det är Palmes rygg vi pratar om som gick sönder och inte själva kulan?)

”Nu är vi på insidan och tittar in i bröstkorgen framifrån. Det här är vänster sidoomfång, det är höger sidoomfång, det är kotpelaren neröver med 5, 4, 3, 2 och första bröstkotan.
Ni ser att i 5 bröstkotan, även nedre delen av 4, så är det en stor gapande krater som har gett kraftig onormal rörlighet i ryggraden, som har förstört ryggmärgen på tvären, den är alltså delad i en överdel och en nederdel, fullständigt avkapad. Det finns ben och mjukdelsbitar och även det här, trasor av sönderskjuten vävnad, det är ryggmärg som hänger framåt och som också styrker det här om att kulan kommit bakifrån. Det är en konisk defekt”


Ryggmärgen är avskjuten. Det har viss betydelse för i och med att ryggmärgen tappar kontakt med hjärnan så försvinner muskelsträckningen i alla kroppsdelar nedanför. Utan att man har elektrisk förbindelse från hjärnan till nedre kroppsdelar, så kan man inte stå på benen. Där blockeras muskelsträckningen direkt och han kan inte sätta benen under sig, vilket betyder att så fort kulan träffar honom så knäckar han ihop.

https://fbportnoy.webs.com/obduktionsintervjun.htm
__________________
Senast redigerad av coli 2021-11-18 kl. 18:01.
Citera
2021-11-18, 17:40
  #25478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
SE hade "tur" för att han inte var mördaren helt enkelt. Att som faktisk gärningsman komma med de berättelser han har, återvända till mordplatsen eller i anslutning till mordplatsen efteråt, gör att det ska krävas ett mirakel att ingen misstänker honom direkt efter mordet, om han nu är gärningsmannen. Att ha kvar revolvern i fickan, troligtvis ha blod- eller/och krutstänk på rocken/kavajen kan ju göra att han avslöjas direkt på plats. Vad jag har läst, finns ingen sådan iakttagelse öht.

Att inget annat vittne minns honom från mordplatsen säger egentligen inte så mycket. Det är fler vittnen som inte heller utpekas som närvarande. Det som däremot är mycket troligt är att SE var en mytoman som utan att tveka kunde dra både en, två, tre och fyra vita lögner för att framhäva sig själv och sin insats på mordplatsen. Precis som flera av hans närstående konstaterar, att han var lagd åt det hållet.

Så det är inte konstigt att inget vittne känner igen honom fast han var där i 15 min o hjälpte till o sprang I gränden..osv..

Men det är väldigt konstigt att om han är GM att inte folk kände igen honom ??

Hur många såg GM klart o tydligt ?
Citera
2021-11-18, 17:45
  #25479
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så det är inte konstigt att inget vittne känner igen honom fast han var där i 15 min o hjälpte till o sprang I gränden..osv..

Men det är väldigt konstigt att om han är GM att inte folk kände igen honom ??

Hur många såg GM klart o tydligt ?

Kanske Lisbeth.
Men hennes vittnesmål är rimligen obrukbart för hon var i chock och hysterisk - hjärnans försvarsmekanism gör att man får traumaamnesi - minnesförlust för händelser vid stor chock.

Fakta är ju att Lisbeth vägrade delta i alla former av rekonstruktion av händelseförloppet.
Jag är rätt övertygad om att hon helt enkelt inte mindes.
__________________
Senast redigerad av coli 2021-11-18 kl. 17:50.
Citera
2021-11-18, 17:51
  #25480
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Så det är inte konstigt att inget vittne känner igen honom fast han var där i 15 min o hjälpte till o sprang I gränden..osv..

Men det är väldigt konstigt att om han är GM att inte folk kände igen honom ??

Hur många såg GM klart o tydligt ?

Min teori till varför ingen kände igen honom var för att han i själva verket höll sig i bakgrunden. Som sagt, en mytoman som senare försökte få sig själv lite viktigare än han var.

Klart och tydligt vet jag inte, men med tanke på att det kommer in flertalet vittnesuppgifter om signalement på GM så finns i alla fall indikationer. SE känns sen inte igen av någon. Inte ens när han ställer upp i rapport någon månad senare för sin egna rekonstruktion.
Citera
2021-11-18, 18:01
  #25481
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Detta skaver fortfarande.
Enligt PM från PH så arbetade utöver Anette Kohut även Inger Wallentin som väktare på kvällen den 28 Februari 1986.IW arbetar dock på L18 uppges det.
Nåväl..L18 visar sig efter lite koll vara Skandias s.k Datahus och låg i hörnet Tunnelgatan/Luntmakargatan.
Anette Kohut(som för övrigt jobbade istället för Ann Södergren)skulle jobba tillsammans med Anna Lisa Gahn på kvällen(istället för Ann Sofie Olofsson).

Nå..Anna Lisa Gahn kommer tidigast 20.10 till Skandia och Inger Wallentin jobbar som påvisas på en helt annan avdelning på Skandia den aktuella kvällen ifråga.

Frågan kvarstår således i ograverat skick.
Vem f-n jobbade tillsammans med Anette Kohut?

Bra att du tar upp detta. Hoppas någon kan bringa klarhet, en gång för alla. Personligen tycker jag även det är intressant (om än lite foliehattigt), vem AKs pappa var. Och för vilken höger-sunkig tidning han arbetade under åttiotalet, vilka hade drösvis med tecknade nidbilder på OP i (bl a den som ung-moderaterna kastade pil på i Täby), och som i varje nummer smädade OP grovt. Men, en av många prilligheter och udda tillfälligheter, i denna smått bisarra väktar-soppa.
Citera
2021-11-18, 18:06
  #25482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Min teori till varför ingen kände igen honom var för att han i själva verket höll sig i bakgrunden. Som sagt, en mytoman som senare försökte få sig själv lite viktigare än han var.

Klart och tydligt vet jag inte, men med tanke på att det kommer in flertalet vittnesuppgifter om signalement på GM så finns i alla fall indikationer. SE känns sen inte igen av någon. Inte ens när han ställer upp i rapport någon månad senare för sin egna rekonstruktion.

Fast han känner själv att signalementen som strömmar in är på honom...

Så därför vill han ju förklara att han troligen är förväxlad...

Kan inte det betyda att han i själva verket inte alls är förväxlad ?
Citera
2021-11-18, 18:39
  #25483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Bra att du tar upp detta. Hoppas någon kan bringa klarhet, en gång för alla. Personligen tycker jag även det är intressant (om än lite foliehattigt), vem AKs pappa var. Och för vilken höger-sunkig tidning han arbetade under åttiotalet, vilka hade drösvis med tecknade nidbilder på OP i (bl a den som ung-moderaterna kastade pil på i Täby), och som i varje nummer smädade OP grovt. Men, en av många prilligheter och udda tillfälligheter, i denna smått bisarra väktar-soppa.

Det är mycket underligt.
PU har skitit i att utreda det,alternativt så har de godtagit den uppenbart felaktiga uppgiften att ALG jobbat den aktuella kvällen ifråga.
Inte ens LL eller TP verkar ha brytt sig om detta..vilket är nästan lika märkligt.
Potentiellt så finns här ju ett vittnesmål som kan vara graverande för SE..men de har inte gjort ett skit för att kolla upp det.

Mycket konstigt.
Citera
2021-11-18, 18:42
  #25484
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast han känner själv att signalementen som strömmar in är på honom...

Så därför vill han ju förklara att han troligen är förväxlad...

Kan inte det betyda att han i själva verket inte alls är förväxlad ?

Nej, "ett felaktigt signalement" är väl hur han uttrycker sig?
De signalement som strömmar in och strömmar ut via media är ju alla möjliga jackor, rockar och huvudbonader.
Citera
2021-11-18, 18:43
  #25485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Bra att du tar upp detta. Hoppas någon kan bringa klarhet, en gång för alla. Personligen tycker jag även det är intressant (om än lite foliehattigt), vem AKs pappa var. Och för vilken höger-sunkig tidning han arbetade under åttiotalet, vilka hade drösvis med tecknade nidbilder på OP i (bl a den som ung-moderaterna kastade pil på i Täby), och som i varje nummer smädade OP grovt. Men, en av många prilligheter och udda tillfälligheter, i denna smått bisarra väktar-soppa.

Ingen foliehatt på denna info angående Kohuts farsa,som är ny för mig.
Vilken tidning jobbade han på?
Alltså,AKs förhör innehåller så många virrigheter och uppenbara felaktigheter att jag liksom PH nästan får lite puls av alltihop.
Varje sten förtjänas att vändas på.
Citera
2021-11-18, 18:48
  #25486
Medlem
Bytte inte AK jobb strax efter MOP?
Jag har för mig att det är därför som hon jobbar över så mycket den 28 Februari.
Citera
2021-11-18, 18:51
  #25487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Bra att du tar upp detta. Hoppas någon kan bringa klarhet, en gång för alla. Personligen tycker jag även det är intressant (om än lite foliehattigt), vem AKs pappa var. Och för vilken höger-sunkig tidning han arbetade under åttiotalet, vilka hade drösvis med tecknade nidbilder på OP i (bl a den som ung-moderaterna kastade pil på i Täby), och som i varje nummer smädade OP grovt. Men, en av många prilligheter och udda tillfälligheter, i denna smått bisarra väktar-soppa.
Detta är intressant.
Väktare AK, vars förhör hemligstämplades, hennes pappa var Andres K var medlem i Contras.
AK lämnade Skandiahuset 23:30 i bil. Bakdörren till garaget/cykelförrådet/Skandia var öppen till 23:30 då AK lämnade Skandiahuset.

CGÖ fick ett vykort som skulle ha skrivits av ”Enskedemannen” Claes A på ”skämt”.
På vykortet stod det "Svinet på den andra sidan låter sig fortfarande förfäras av fantombilden. När järnvägsspåret blir allt hetare. Sätt dig snarast i förbindelse med Enskedemannen".

https://wpu.nu/wiki/Vykort,_C.G._Östling,_Enskedemannen
__________________
Senast redigerad av Ghrister.Clenning 2021-11-18 kl. 18:55. Anledning: Feldkrivet
Citera
2021-11-18, 18:54
  #25488
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ingen foliehatt på denna info angående Kohuts farsa,som är ny för mig.
Vilken tidning jobbade han på?
Alltså,AKs förhör innehåller så många virrigheter och uppenbara felaktigheter att jag liksom PH nästan får lite puls av alltihop.
Varje sten förtjänas att vändas på.

Är jag inte på total cykelsemester, är det samme Kohut som arbetade för (och satt i styrelsen för) tidningen Contra. Ett par av ljushuvudena för tidningen lät sig även medverka i gamla MOP-dokumentärer på 90-talet (dock ej Kohut). Man måste typ gå ut på altanen och lufta sig, när man hört dem öppna munnen. Jävla dårar.

Du kan läsa alla gamla nummer online, lada ner dem som pdf, läsa deras nedrigheter och se de elaka karikatyrerna på OP:

https://www.contra.nu/for-prenumeranter/pdf-lista/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in