2021-11-18, 16:14
Medlem
Kollade tråden men verkar vara en hel del fluffig information. Någon som alltså vet huruvida denna 100 pers restriktion kommer påverka gym?
Citera
Medlem
Jag skrev ihop en liten tidplan för vad som komma kan.. hoppas jag har fel. Vi kan komma tillbaka till detta inlägg om ett halvår och se hur väl det nedan stämmer med vad som då redan hänt.

Trolig fortsättning på vaccinpass (VP):
- december 2021, VP krävs för att medverkan vid tillställningar inomhus med mer än 100 personer
- december 2021, Förslag om grundlagsändring som medger inskränkningar i individers friheter
- januari 2022, VP krävs för att få tillträde till inomhussittningar på restauranger, gym, nattklubbar och vissa andra inrättningar
- februari 2022. VP krävs för att få tillgång till vissa offentliga lokaler såsom t.ex. museum
- mars 2022, VP krävs för resor med flyg, långdistansbuss, färjor samt SJ (inte för lokaltrafik och regiontrafik)
- mars 2022, vaccinering av 5-11 åringar påbörjas
- april 2022, VP krävs för tillträde till inhägnade större utomhusevenemang
- maj 2022, VP krävs för vissa tjänster inom vård och offentlig verksamhet
- juni 2022, dos 3 krävs för att VP skall vara gällande
- juli 2022, VP krävs för elever över 11 år
- augusti 2022, beslut om grundlagsändring som medger inskränkningar i individers friheter
- oktober 2022, efter nyval tas beslut om grundlagsändringar enligt ovan
- november 2022, vaccinering av 0-5 år påbörjas
- december 2022, VP krävs av samtliga svenskar för bibehållen möjlighet att delta i samhället, få tillgång till offentliga tjänster och kunna arbeta
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Du är arketypen som förstört flashback. En unibersitetsutbildad jävla fjolla, nej tacka vet jag den gamla goda tiden då flashback var ett mecka för ljusskygga typer. Nazister, pundare, trasvänster, kriminella i allmänhet, vapenfantaster och psykfall samsades i en stor röra. Nuförtiden är det såna som du som spenderar ett år på att skriva 1000 inlägg om corona och leker professor med din jävla utbildning. Får du betalt per inlägg eller är du en sån jävla överklassfåne att du kan köra ditt jävla konsultjobb hemifrån men istället debatterar corona på flashback.

Fortsätt att njuta av ditt belånade mellanmjölksliv med ditt jävla vaccin uppkört i röven.

Ha det gott / En riktig jävla fitta

Klart jag har riktigt bra betalt och jobbar hemifrån.. för tillfället jobbar jag med säkerhet inom en organisation. Finns gott om tid att roa sig och studera den kränkta begåvningsreserven i denna tråd 😀
Citera
2021-11-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
För att vaccinerade efter 4-5 månader sprider lika mycket smitta MEN med nästan dubbelt så stor sannolikhet smittas av resistenta mutationer. Då är det alltså ännu farligare för en ovaccinerad att smittas av en vaccinerad. Bättre att hålla sig borta från de vaccinerade.

Vaccinerade bygger upp ett kortsiktigt skydd som lockar fram och sprider resistenta mutationer. Det finns mycket forskning på ämnet. Ett tydligt exempel är antibiotikaresistens som givetvis inte uppstår i individer som inte tar antibiotika utan det uppstår när man tar en antibiotikakur i onödan utan att döda alla bakterier. Samma princip med massvaccinering fast i större skala. Antingen flockimmunitet eller så ökar man risken för att resistens sprider sig och dominerar. Verkar vi vara nära flockimmunitet? Gibraltar, Danmark, Irland mfl är väl bra exempel på att vi kan glömma det.

Kom ihåg var ni hörde dessa resonemang först. Inte från Fauci, CDC eller FHM. Det är dock inte svårt att förutse. Men det kommer dröja innan sanningen kommer fram.
Hmm, det här är faktiskt en otroligt bra poäng. Som jag aldrig har tänkt på.

En vaccinerad kompis är bara säkrare i egenskap av att den mer sällan har covid.

Men när den väl bär på covid så utgör den ett mycket större hot.
Citera
2021-11-18, 16:17
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Jag tänker ALDRIG ta Bill Gates steriliseringsvaccin. Och jag tänker fortsätta delta i samhället som är min gudagivna rätt. Försök stoppa mig, Stefan "för ful för ett fuck" Löfven!
Citera
2021-11-18, 16:17
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jodå en magister stannade jag vid . Inte inom medicin dock .

En magister? Det är ju flugskit. Jag har en Master och därmed är jag smartare än du. Och jag anser att coronapass är ett övergrepp på våra mänskliga rättigheter och ska förbjudas. Enligt den akademiska hierarkin har mitt ord mycket mer värde än ditt. Men du kanske tycker att vaxxade är en överlägsen ras eller?

Det hela med vaxxpass påminner lite om kastsystemet i Indien. Inte så lite heller.

Visar ju oxå att människans civilisation bara är ett tunt lager och under den finns ett oändligt djupt träsk av hat och tyranni.. Trsgiskt
Senast redigerad av jori9900 2021-11-18 kl. 16:22.
Citera
2021-11-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Regeringen bryter mot grundlagen enkelt sammanfattat.

https://www.dagensjuridik.se/debatt/debatt-forslaget-om-vaccinationsbevis-strider-mot-grundlagen/

Från artikeln:
Redan avsaknaden av en proportionalitetsbedömning gör att förslaget strider mot grundlagen, Europakonventionen och EU:s stadga om de grundläggande rättigheterna.

Ett samtycke till vaccinering är inte frivilligt om det innebär att rättigheter fråntas en person som inte vaccinerar sig.

Det skall här tilläggas att regeringen inte ens har bedömt eller på något sätt lyckats kvantifiera några mål med avseende på smittspridningsreduktion.

Flera studier har visat att den naturligt genererade immuniteten genom infektion är bredare och mer långvarig än den vaccingenererade, vilket redogörs för i detalj i remissvaret med angivande av källor. Till exempel visar den svenska s.k. COMMUNITY-studien i samarbete mellan bl.a. Danderyds sjukhus, Karolinska Institutet och Folkhälsomyndigheten att antikroppsnivåerna efter genomgången infektion fortfarande är stabila 12 månader efter infektion, medan den senaste delrapporten från studien visar att bland de som fått Pfizers vaccin hade antikroppsnivåerna efter sju månader sjunkit med 85 procent och efter tre månader hade Astravaccinerade bara en femtedel av de Pfizervaccinerades antikroppsnivåer.

Vår uppfattning är att förslaget inte är proportionerligt oavsett smittspridningsläge och därmed bedöms strida mot grundlagen, Europakonventionen och EU:s stadga om de grundläggande rättigheterna och att regeringen därför bör dra tillbaka förslaget.

Skrivet av:
Axel Berglund, jurist, Elnaz Madani, jurist,
Ida Kjos, chefsjurist, Elisabeth Bernin, jurist, Rebecca Ahlstrand, jurist, Ruth Nordström, advokat och Fatemeh Pakyari, advokat.
Bra att se att det är folk inom juridiken som slänger några kort på bordet och synar denna galenskap från våra köpta, mutade - whatever landsförrädare till "politiker."
Citera
Medlem
TheGreatResistances avatar
Citat:
För att vaccinerade efter 4-5 månader sprider lika mycket smitta MEN med nästan dubbelt så stor sannolikhet smittas av resistenta mutationer. Då är det alltså ännu farligare för en ovaccinerad att smittas av en vaccinerad. Bättre att hålla sig borta från de vaccinerade.

Vaccinerade bygger upp ett kortsiktigt skydd som lockar fram och sprider resistenta mutationer. Det finns mycket forskning på ämnet. Ett tydligt exempel är antibiotikaresistens som givetvis inte uppstår i individer som inte tar antibiotika utan det uppstår när man tar en antibiotikakur i onödan utan att döda alla bakterier. Samma princip med massvaccinering fast i större skala. Antingen flockimmunitet eller så ökar man risken för att resistens sprider sig och dominerar. Verkar vi vara nära flockimmunitet? Gibraltar, Danmark, Irland mfl är väl bra exempel på att vi kan glömma det.

Kom ihåg var ni hörde dessa resonemang först. Inte från Fauci, CDC eller FHM. Det är dock inte svårt att förutse. Men det kommer dröja innan sanningen kommer fram.
Är detta vad man brukar kalla Antibody Dependent Enhancement (ADE)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarper
Det är ju fantastiskt, från och med den 1 December kommer jag alltså inte kunna gå på hockey längre då mitt covidpass endast är giltigt i 4 månader. Har heller ingen möjlighet att vaccinera mig på nytt

Jo! Du får ta hur mycket sprutor som helst, kör på bara
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Sveriges smitta rusar också. Särskilt med tanke på att de 80% vaccinerade inte testas så fhm har nollkoll på genombrottsinfektioner.
Nej det gör den inte. Sveriges antal nya fall har legat på en stabil nivå sedan början av sommaren, där det handlar om ökningar / minskningar på ett par hundra, i andra länder är ökningarna i tusen eller tiotusental. Detta går inte heller att skylla på att Sverige slutade testa de vaccinerade eftersom detta skedde först för några veckor sedan, då andra länder haft enorma ökningar sedan en längre tid.
Citera
2021-11-18, 16:20
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxjiban
Kollade tråden men verkar vara en hel del fluffig information. Någon som alltså vet huruvida denna 100 pers restriktion kommer påverka gym?

Nej, inte ännu enligt Tegnell som på pressträffen idag svarade på frågor. Det gäller först och främst tillställningar som teater, bio, kyrkor, evenemang etc.
Men restauranger, gym och andra inomhusplatser kan med det hög sannolikhet även bli tvungna att införa covidpass om smittan ökar.

Det vill säga...JA...det kommer definitivt ink även gym snart.
Faan också jag som började få gain.

Får bli calisthenics resten av livet istället.
Citera
2021-11-18, 16:21
Medlem
Citat:

Kan du vänligen peka på någon som helst "riktig" forskning som pekar på att det du påstår skulle ha någon som helst relevans?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in