2021-11-18, 00:13
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Från Aegirbio Shareholders på fejan:
” Sättet som Svt skriver sina artiklar om Aegirbio på är så uppenbart riggade att sätta dit Aegirbio. Det börjar gränsa till förtal tycker jag när de intervjuar en advokat som uttalar sig om att de kan ha begått ett brott. Aegirbio gick ut med sin info idag och samma dag har Svt en färdig artikel och har hunnit intervjua en advokat. Det är ren spekulation från deras sida och kan inte vara acceptabelt. Oavsett vad privatpersoner tycker om Aegirbio. Har de gjort nåt fel kommer det att visa sig, men nu är det endast förtal. Och vi betalar alla Svt för detta!”

Genialiskt korkat. Vad fan?

Just nu är majoriteten i shareholdersgruppen arga på SVT (detta är även tongångarna på twitter) men folket har inte intellekt eller förståelse att ens ta in vad artiklarna säger. Trots det ska de ta upp fighten mot goliat och det enda de har är varandras ryggdunk.

retoriken är att deras sparkonto är angripet av media. Ungefär.

Just därför är admin-kontrollerade FB-grupper, Discords och Placeraforumet så farligt. För att de som inte förstår bättre tror på det som står.

Det blir en bubbla av sanningar. Typ som det med att ”förseningar visste vi redan pga FDA” som är en typ av trådsanning, ett konstaterande i bubblan som ekar enbart inom bubblan och därför blir sant. För alla utanför är det ologiskt, men deras röster kommer aldrig fram.

Personligen skulle jag vilja lägga aktiepionjären till denna skara då han har 8000 följare på twitter där han spyr ut halvsanningar i bästa fall. Han gjorde även ett inhopp på placera idag, men svarade inte på mina frågor i alla fall. Den dåren kör samma retorik, att det är SVT och DI som är bovarna och att de ljuger. Inget negativt har framkommit, ordrarna är verifierade, gammal skåpmat, vinklade rubriker. Det kanske finns fler såna här personer på sociala medier som har flera tusen följare som blir matade med oneliners som är rena lögner men som är det enda deras följare orkar läsa om sin investering. Jag blir jävligt provocerad av personer som tjänar pengar genom att blåsa nybörjare på börsen. Fan vad han stör mig alltså.
Citera
2021-11-18, 10:42
Medlem
brolinlevers avatar
Algoritmhandel aka robothandeln håller uppe kursen på morgonen, kanske det kan lura in lite nya raketjägare. Kan det få de som tycker det känns billigt att börja fylla på, vi får se. Frågan är bara när dumpen kommer av dessa robotar. Det finns någon stop-loss på låga 30, på en Aegir-long, tidsfråga innan den ryker?

Edit, jag minns fel, finns ingen på låga 30, låga 20.
Senast redigerad av brolinlever 2021-11-18 kl. 11:00.
Citera
2021-11-18, 11:33
Medlem
Ja, snart får robotarna flagga upp som nya storägare.

Martin Linde har förut sagt att Aegirbio ska ha en "aggressiv förvärvsstrategi", hur det ska gå till är för mig en gåta. Man försökte ju köpa Dynamic Code via aktiekursen, samt lånade till resterande pyttedel. Det var då startskottet för nedgången började, många tolkade detta garanterat som att pengarna inte strömmar in, i motsats till den bild bolaget antytt. Sen kom nådastöten när PM:et kom om att precis alla punkter gick åt fel håll samt det blivit förseningar. Men allt är så klart public service fel, det har ingenting med bolaget att göra, allt enligt ryggdunkar & förnekelseforumen.

Även om Aegirbio's salivtest får godkännande inom kort så är vi redan i marginalen då andra dagligen tar marknadsandelar, dessutom med pågående prispress. Det är nog bäst att glömma alla dessa ordrar och hoppas att deras sköldkörteltest kanske kan inbringa lite istället, då det är patenterat och tycks sakna konkurrens eller motsvarighet på marknaden för närvarande. Hypo & Hypertyreos är ju närmast en folksjukdom i världen idag, inte minst ibland kvinnor.

Var det inte nu antikroppstestet skulle börja användas i Sverige förresten, ej hört något om detta sedan man skickade pressmeddelandet?

Det känns som att Aegirbio's aktiekurs har nått en slags botten, reaktionen idag var ringa.

Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Algoritmhandel aka robothandeln håller uppe kursen på morgonen, kanske det kan lura in lite nya raketjägare. Kan det få de som tycker det känns billigt att börja fylla på, vi får se. Frågan är bara när dumpen kommer av dessa robotar. Det finns någon stop-loss på låga 30, på en Aegir-long, tidsfråga innan den ryker?

Edit, jag minns fel, finns ingen på låga 30, låga 20.
Senast redigerad av charlie80 2021-11-18 kl. 11:57.
Citera
2021-11-18, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie80
Jag tror dock för egen del inte att Martin Linde medvetet och avsiktligen har velat föra marknaden bakom ljuset. Jag tror att han fått hybris av små framsteg som kommit samt Asienordern att han börjat tala i ordalag han sedan i efterhand insett har varit vilseledande, givet facit. Sedan har han grävt en allt djupare grop åt sig själv och haft svårt att ta sig ur den. Försvarar inte honom för fem öre, men det är en tänkbar förklaring, i synnerhet till sjukskrivningen när verkligheten kom ikapp allt snack och vetskapen att han skapat kaos för mångas privatekonomi.
Har det hörts något från Martin Linde sedan sjukskrivningen?

Jag träffade på honom för många år sedan när han var i spannmålsbranschen. Han var väldigt affärsinriktad, men för mig framstod han absolut inte som någon direkt fifflare.
Citera
2021-11-18, 11:46
Medlem
Jag tror inte heller han är någon fifflare, även läst andra på t.ex. börssnack som jobbat med honom och även ger bilden av att han är reko kille, men att han inte har talets gåva. Och det vet Aegirbio's aktieägare vid detta laget.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Jag träffade på honom för många år sedan när han var i spannmålsbranschen. Han var väldigt affärsinriktad, men för mig framstod han absolut inte som någon direkt fifflare.
Citera
2021-11-18, 12:19
Medlem
Citat:
för mig framstod han absolut inte som någon direkt fifflare.

Linde har kanske inte gjort det medvetet. Alla problem började med Nowmed. Linde drogs med. Däremot kvarstår t ex påståendet om att fabrikerna gick på högvarv i somras. Lögn? Och vilka fabriker, var tillverkas testet?
Citera
2021-11-18, 12:29
Medlem
CHleames avatar
Citat:

Vi har en inneboende tillit till andra eftersom det är det normala.
Om någon med erfarenhet visar fram trovärdig dokumentation som de vet den andra parten kommer efterfråga och inga varningsignaler om udda personlighet uppfattas vid personliga kontakter ja då blir majoriteten ärliga lurade.

På samma sätt som att gårdagens ny artiklar från SVT inte påverkade marknadspriset utan de flesta litar fortsatt på att affärsmannen Jacky Ong är en ärlig affärsman med det kontaktnätet han anger sig ha. Dvs marknaden lägger hela skulden tills vidare på mellanhanden som i förbifarten först bedrog svenska staten på miljarder i momsbedrägerier. Då kan man fråga sig, hur skulle AEGBIR genomskåda det statens stab av experter inom skatteväsendet inte kunde.
Citera
2021-11-18, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Linde har kanske inte gjort det medvetet. Alla problem började med Nowmed. Linde drogs med. Däremot kvarstår t ex påståendet om att fabrikerna gick på högvarv i somras. Lögn? Och vilka fabriker, var tillverkas testet?

Han blev nog lurad själv skulle jag tro. Det tillverkas i Finland.
Citera
2021-11-18, 15:47
Medlem
MahaNakhons avatar
Citat:
Personligen skulle jag vilja lägga aktiepionjären till denna skara då han har 8000 följare på twitter där han spyr ut halvsanningar i bästa fall. Han gjorde även ett inhopp på placera idag, men svarade inte på mina frågor i alla fall. Den dåren kör samma retorik, att det är SVT och DI som är bovarna och att de ljuger. Inget negativt har framkommit, ordrarna är verifierade, gammal skåpmat, vinklade rubriker. Det kanske finns fler såna här personer på sociala medier som har flera tusen följare som blir matade med oneliners som är rena lögner men som är det enda deras följare orkar läsa om sin investering. Jag blir jävligt provocerad av personer som tjänar pengar genom att blåsa nybörjare på börsen. Fan vad han stör mig alltså.

Han har skrivit vettiga inlägg och bidragit till värdefulla diskussioner på det svenska #fintwit. Känner inte honom personligen, men kan vara en reko kille. Men jag ställer mig också lite undrande till dokusåpan kring Aegirbio. Försök att hålla en snygg fasad kommer inte hålla i längden. Facit kommer och jag tror att facit kommer vara smärtsamt för många aktieägare.
Citera
2021-11-18, 16:41
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaNakhon
Han har skrivit vettiga inlägg och bidragit till värdefulla diskussioner på det svenska #fintwit. Känner inte honom personligen, men kan vara en reko kille. Men jag ställer mig också lite undrande till dokusåpan kring Aegirbio. Försök att hålla en snygg fasad kommer inte hålla i längden. Facit kommer och jag tror att facit kommer vara smärtsamt för många aktieägare.

Jag ifrågasätter inte att han kan skriva vettiga inlägg, eller att han säkert kan mycket inom en del branscher. Men hans motiv bakom försvaret av Aegir är jag mycket tveksam till samt sättet han framfört sina tweet.

Jag vet inte vad Fintweet är, men det är fullt möjligt att han är vettig i det mesta, men sättet han skrev runt Aegir igår tyckte jag var oärligt
Citera
2021-11-18, 16:46
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlie80
Anledningen till att jag ej har kommunicerat på Placera är faktiskt för att jag är bannad. Orsaken var att jag hade för hårda ordalag just till en sådan naiv drömmare du tampas med dagligen på Aegirbio's forum. Jag tycker du ska fortsätta kritisera, även i Intellego. Hade jag kunnat kommentera hade jag också gjort det, det är aldrig bra när en en kurs drar iväg för mkt, utan att en fundamental bas finns att gå på (t.ex. intäkter). Det brukar sluta i förskräckelse som bekant.

Nu är det färdigkommunicerat för mig också på placera. Jag vet inte exakt vilken regel jag bröt mot,, men jag tror det var när jag försökte vara lustig i mitt svar när någon kallade de som är negativa mot Aegir för bajsare. Det var fan vad ribban var låg på sådana saker, det var ju inte något kränkande eller vilseledande jag skrev. Men domaren bestämmer antar jag
Citera
2021-11-18, 17:21
Medlem
Beklagar, men det är ingen förlust. Se det som en välbehövlig semester, det är ändå inga konstruktiva samtal på dessa forum, mest tjafs och skolgårdsmentalitet.

Citat:
Nu är det färdigkommunicerat för mig också på placera. Jag vet inte exakt vilken regel jag bröt mot,, men jag tror det var när jag försökte vara lustig i mitt svar när någon kallade de som är negativa mot Aegir för bajsare. Det var fan vad ribban var låg på sådana saker, det var ju inte något kränkande eller vilseledande jag skrev. Men domaren bestämmer antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in